Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنکور دکترای تخصصی ۹۹ روز پنجشنبه نهم مرداد جاری با رقابت ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب در کشور برگزار می‌شود.

محمدرضا ایروانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی دوره‌های دکترای تخصصی امسال در استان اصفهان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

وی با بیان اینکه از بین ۱۱ هزار و ۱۴۱ داوطلب کنکور دکترا در استان اصفهان، پنج هزار و ۷۱۲ نفر مرد (۵۱ درصد) و پنج هزار و ۴۲۹ نفر زن (۴۹ درصد) هستند، اظهار داشت: این داوطلبان در شهرهای اصفهان و کاشان به رقابت می‌پردازند که ۱۰ هزار و ۱۵۰ نفر آنها در سه حوزه امتحانی کلانشهر اصفهان شامل دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان و غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی حضور می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایروانی با تاکید بر اینکه کنکور دکترا در حوزه‌های مذکور با رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه) از ابتدای ورود به حوزه تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی برای داوطلبان الزامی است.

وی با اشاره به اینکه همه حوزه‌های امتحانی، ضد عفونی می‌شوند، تاکید کرد: داوطلبان فقط باید پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار و چند مداد سیاه نرم پر رنگ، مداد پاکن، مدادتراش و سنجاق همراه خود داشته باشند.

رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان درباره خوداظهاری داوطلبان درباره ابتلا به کرونا گفت: هنوز تعداد احتمالی داوطلبان مبتلا به کرونا در حوزه‌های امتحانی اصفهان به ما اعلام نشده است.

وی افزود: اگر داوطلبی مبتلا به بیماری کرونا باشد بر اساس دستورالعمل خاص و تمهیدات ویژه از آنها در بیمارستان یا خانه آزمون گرفته می‌شود.

ایروانی با اشاره به اینکه کارت شرکت در آزمون دکترای تخصصی ۹۹ از امروز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان تا چهارشنبه هشتم مرداد می‌توانند نسخه چاپی کارت ورود به جلسه را دریافت کنند، اظهار داشت: باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون استان اصفهان (بجز شهرستان کاشان) از صبح سه‌شنبه هفتم مرداد تا صبح پنجشنبه نهم مرداد ۹۹ در دانشگاه اصفهان فعال است.

وی با بیان اینکه شروع فرایند آزمون، ساعت هشت صبح است از داوطلبان خواست تا برای پیشگیری از تجمع در مقابل درب‌های ورودی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا هفت و ۳۰ دقیقه به حوزه‌های امتحانی مراجعه کنند.

ایروانی به هماهنگی‌های انجام شده با دیگر ارگان‌ها برای برگزاری آزمون سراسری دکترا اشاره و اضافه کرد: ما امسال بدلیل شیوع بیماری کرونا قادر به انجام بازرسی بدنی از داوطلبان نیستیم و مقرر است تعدادی دستگاه‌های الکترونیکی برای این کار در اختیار حوزه‌های امتحانی قرار گیرد.

اصفهان با حدود ۱۷۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی با ۲۱۳ هزار دانشجو و هفت هزار عضو هیات علمی، دومین استان دانشگاهی کشور است؛ این استان حدود هفت درصد از کل دانشجویان کشور را در خود دارد.

بیماری کرونا از اسفند سال گذشته در کشور شیوع پیدا کرد و تاکنون بیش از ۲۸۸ هزار نفر به‌طور قطعی به آن مبتلا شدند و شمار جان‌باختگان کرونا به بیش از ۱۵ هزار نفر رسید؛ شیوع این بیماری باعث به تعویق افتادن زمان برگزاری آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌ها شد.

برچسب‌ها کنکور دکتری 99 دانشگاه اصفهان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنکور دکتری 99 دانشگاه اصفهان اصفهان کنکور دکتری 99 دانشگاه اصفهان اصفهان حوزه های امتحانی برگزاری آزمون استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۷۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین اللهی، امروز در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی افزود: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر خانم یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان و ۵۹۳۴ نفر آقا یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند. ­ وی با بیان اینکه این آزمون­ در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان شرکت کننده می‌توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند. عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، اظهار کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت. وزیر بهداشت گفت: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می‌شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می‌ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد. عین اللهی­ گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته‌ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه‌ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته‌ها صورت گرفت. ­

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ۳۱۳ حوزه امتحانی و ۱۵۴ شهر
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش
  • آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش در قم برگزار می‌شود
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری