Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار باران در ارتفاعات جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمال، جنوب و غرب کشور، گفت: روز پنجشنبه نهم مرداد در نوار شمالی کشور بارش‌ها افزایش می‌یابد.

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز اظهار داشت: بعد از ظهر امروز و فردا در ارتفاعات جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، قزوین و تهران، بخش‌هایی از سواحل خزر، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، بخش‌هایی از غرب کشور، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، شرق خوزستان، هرمزگان و فارس، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در برخی نقاط شمال غرب، سواحل خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، همچنین شمال شرق و دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، سمنان، البرز و تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود که این شرایط در جنوب سیستان و بلوچستان، غرب فارس و غرب هرمزگان نیز حاکم است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه نهم مرداد در نوار شمالی کشور بارش‌ها افزایش می‌یابد و روز جمعه 10 مرداد بارش باران و رعد و برق در مناطقی که ذکر شد ادامه دارد و در مرکز و غرب کشور نیز خواهیم داشت.

اصغری بیان کرد: در مناطقی که ذکر شد احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می‌شود احتیاط در تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات در دستور کار باشد.

وی افزود: از امروز تا پایان هفته در غرب و جنوب غرب دمای هوا به طور محسوسی افزایش می‌یابد و از اواخر وقت چهارشنبه تا جمعه در نوار شمالی کشور کاهش دما داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینک دریای خزر از چهارشنبه تا جمعه مواج خواهد بود، گفت:‌ در 5 روز آینده در برخی نقاط نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید ادامه دارد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

اصغری بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 14 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد جنوبی، سرعت باد 14 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 12 درصد است. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا در تهران آسمان کمی ابری گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 40 و 29 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی محمد اصغری هوای شمال هوای تهران پیش بینی می شود وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در پایتخت

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری های محلی آورده است: از اواخر وقت دوشنبه تا پایان اواخر وقت سه شنبه (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت) وقوع رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعق، وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه شمالی استان، وزش باد شدید تا خیلی شدید و در نواحی مستعد گردوخاک به‌ویژه در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، اختلال در سفرها، کاهش دید، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در تهران؛ جوی آرام در پایان هفته برای اکثر نقاط
  • بارش شدید باران در پایتخت
  • فعالیت سامانه بارشی با وزش تندبادهای موقتی
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • پیش بینی بارش باران و‌کاهش محسوس دما در استان البرز
  • بارانِ بهاری در راه ۱۸ استان
  • رگبار و رعدوبرق تهران را دربرمی‌گیرد / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل