Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-04@15:05:15 GMT

کالاهای معطل‌مانده در بنادر تعیین تکلیف شوند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۸۰۴۹

کالاهای معطل‌مانده در بنادر تعیین تکلیف شوند

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: باید کالاهای مربوط به گروه ۴ در بنادر کشور که چندین سال پس از ورود آنها به بنادر هنوز معطل و ترخیص نشده‌اند، تعیین تکلیف شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی «فرهاد منتصر کوهساری» ضمن ارائه پیشنهاداتی برای کاهش ماندگاری کالاها در بنادر ایران، اظهار کرد: هماهنگی بین دستگاه های سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک و نیز سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در خروج هر چه سریعتر کالاهای مهلت گذشته از بنادر کشور یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در عمل، محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در حل مشکلات اسنادی و تأمین ارز صاحبان کالا در بنادر جهت تسریع در فرآیند ترخیص کالا از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر لزوم استفاده از انبارهای تحت کلید گمرک در داخل کشور و انتقال کالا از بنادر به داخل سرزمین اصلی و استفاده از ظرفیت های موجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی موجود در داخل کشور، به ضرورت تعیین استاندارد واحد زمان نمونه برداری توسط نهادهای حاکمیتی از جمله سازمان ملی استاندارد، قرنطینه و سازمان غذا و دارو اشاره کرد.

کوهساری با بیان اینکه الزام به نمونه برداری همزمان در حیطه تخلیه کالا از کشتی توسط نهادهای نظارتی باید مدنظر قرار گیرد، گفت: باید کالاهای مربوط به گروه ۴ در بنادر کشور که چندین سال پس از ورود آن ها به بنادر هنوز معطل و ترخیص نشده اند، تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: از دیگر مواردی که باید مدنظر قرار گیرد، ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی (بررسی، نمونه برداری و آزمون) توسط ادارات کل استانی قبل از اظهار کالا در سامانه EPL گمرک برای تمامی صاحبان کالای دولتی و غیر دولتی است.

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، مسئله مهم دیگر، الزام به استقرار دفاتر شرکت های بازرسی مورد تأیید مراجع ذیربط جهت انجام امور آزمایشگاهی و نمونه برداری تمامی کالاها از جمله کالاهای اساسی در بنادر کشور است.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی نمونه برداری بنادر کشور حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پساب یزد

پس از انتقاد محمدصالح جوکار نماینده یزد، اشکذر و زارچ از وضعیت رها شده پساب یزد و احتمال بروز مشکلاتی برای مردم شاهدیه، زارچ و اشکذر، نشست تعیین تکلیف این منطقه برای رفع مشکل موجود، با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای استان در دفتر این نماینده برگزار شد.

مدیرعامل آبفای استان یزد و شرکت آب منطقه‌ای استان هر یک به بیان گزارشی از وضعیت پساب و میزان اختصاص یافته به مجموعه‌های مختلف ارائه کردند.

جوکار در این نشست با تأکید بر لزوم انتقال این پساب به شرکت‌های تخصیص یافته (معدنی، صنعتی، فضای سبز یا دولتی)، گفت: ۲۵۰ لیتر بر ثانیه از این پساب تخصیص یافته که بخشی از آن انتقال داده می‌شود و بخشی هم در منطقه رسوب می‌کند.

وی افزود: ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از پساب به شرکتی تعلق دارد که فاضلاب شهر یزد را تکمیل خواهد کرد.

این نماینده ادامه داد: شرکت‌هایی که پساب به آن تخصیص یافته، اگر میزان مشخص شده را انتقال ندهند، علاوه بر جریمه، تخصیصی آنها به صورت تغذیه سفره‌های زیرزمینی به صورت مصنوعی با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و موسسه کوثر انجام پذیرد.

جوکار اظهار داشت: در خصوص تعیین تکلیف بخش باقی مانده دیگر از این پساب نیز مقرر شد به صاحبان تخصیص اخطار داده شود تا نسبت به انتقال آن در اسرع وقت اقدامات لازم را دنبال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد