Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رییس کل دادگستری لرستان گفت: عملکرد عادلانه قضات در محاکم قضایی استان باید باعث جلب اعتماد مردم می‌شود.

محمد رزم  در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی دادگستری لرستان بیان کرد: شغل قضاوت منصبی بسیار مهم و خطیر است که از شان و جایگاه بسیار بالا و مقدسی در آیات و روایات و آموزه‌های دینی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: قضاوت، جایگاه پیامبران و وصی آن‌ها و ائمه اطهار (ع) و جانشینان آن‌ها و فق‌ها و جایگاه ولایت فقیه است و این امر توسط مقام معظم رهبری به ریاست محترم قوه قضاییه تفویض شده است که قضات از بین افراد تحصیل کرده رشته حقوق و حوزه‌ها با سپری کردن مراحل خاصی انتخاب شوند.

رزم با اشاره به اینکه حکم و قضاوت بین مردم وظیفه امام (ع) یا نائب و جانشین امام (ع) و در زمان غیبت کار فقیهی است که مسلط به فقه و جامع الشرایط است، ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند" خدا پشتیبان قاضی است تا زمانی که قاضی ظلم و ستم نکند" و از این رو شما عزیزان باید بر این موضوع کاملاً مراقبت نمایید.

او با اشاره به آیات روایات متعدد در باب قضاوت، افزود: عملکرد عادلانه قضات موجب جلب اعتماد مردم می‌شود که، ولی نعمتان و پشتیبانان نظام و قوه قضاییه و سرمایه اجتماعی ما هستند.
رزم با اشاره به اینکه قضاوت باید به گونه‌ای انجام شود که طرفین پرونده و اصحاب دعوا متوجه شوند که قضات بی طرف هستند، عنوان کرد: تکلیف قاضی این است که ابتدا طرفین را به صلح و سازش دعوت کند.
رئیس شورای قضایی استان ضمن اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع و رعایت شأن و جایگاه کرامت والای انسانی بایستی همواره مد نظر قضات باشد و این مسئله مورد تاکید آموزه‌های دینی، مقام معظم رهبری و حضرت آیت الله رئیسی و نیز دیگر بزرگان است، بیان کرد: در محکمه و در اثنای رسیدگی‌ها نباید هیچ انسانی حتی مرتکب جرم تحقیر شود و بایستی حقوق شهروندی اشخاص در حد کمال رعایت شود، زیرا که مردم، ولی نعمت ما هستند و باید احترام به آن‌ها سرلوحه کار همه به ویژه قضات باشد.
او  با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع جزو برنامه‌های اولویت دار و محوری ریاست محترم قوه قضاییه است، افزود: قضاوت قضات بایستی عادلانه و منجر به ایجاد امنیت، بازدارندگی، اصلاح و عبرت آموزی شود.
رزم با تاکید به اینکه رفع اطاله دادرسی بایستی مورد توجه قضات باشد، ابراز داشت: اطاله دادرسی در پرونده‌ها موجب بروز شبهه و ایجاد شائبه می‌شود و جایگاه قضاوت بسیار رفیع است که نباید با هیچ چیزی عوض شود و در طول دوران خدمت قضایی از توجه به مسائل مالی که در شأن قاضی نیست باید پرهیز نمود.
رییس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه قضات باید مسائل اخلاقی را رعایت کنند، ابراز داشت: قاضی امین ناموس، جان، مال و آبروی مردم است است و مردم در جامعه ما قاضی را در جایگاه حضرت علی علیه السلام می‌بینند و رفتار او را به مثابه قانون می‌دانند.
او  با تاکید بر این که توجه ویژه به آموزش و به روز بودن و مطالعه مستمر، تسلط به قوانین و آرای وحدت رویه بایستی در دستور کار قضات باشد، بیان کرد: در انجام کار نیت خالصانه و خدایی داشته باشید و کار را شروع کنید و عمل خالص آن است که شما فقط منتظر تقدیر از جانب خداوند باشید.
رزم تاکید کرد: قاضی نباید به دنبال مسائل فرعی و حاشیه‌ای باشد و اجرای سیاست‌های اولویتی ریاست قوه قضاییه باید به طور جدی توسط قضات دنبال شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری لرستان محاکم قضایی کارآموزان قضایی شورای قضایی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل زارعی کوشا در پی شهادت ستوان دوم جلال اعتماد پیامی صادر کرد، متن این پیام بدین شرح است؛
بسم رب الشهدا و الصدیقین

امروز در سالگرد شهادت امام جعفر صادق علیه السلام خبر شهادت سرباز وطن، ستواندوم جلال اعتماد، که در انجام وظیفه مقدس حفاظت از مرزهای ایران اسلامی در کنار همرزم شهیدش فرزین دلیان در هنگ مرزی بانه مجروح شده بود را دریافت کردیم.

شهادت این جوان برومند نشان از کینه توزی و خباثت عناصر وابسته به جریان منحوس صهیونیستی دارد که امروز درمانده‌تر و آواره‌تر از همیشه با دست زدن به تحرکات کور ضد امنیتی همچنان در منجلاب بی هویتی و استیصال دست و پا می‌زنند که یقیناً نخواهند توانست در انسجام ملی و اراده پولادین مردم غیرتمند کردستان در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مرزهای میهن عزیز اسلامی مان خللی ایجاد کنند.

اینجانب به نمایندگی از مردم شریف استان کردستان شهادت این مرزبان دلاور را به فرمانده معظم کل قوا، خانواده‌های معظم شهدا و نیروهای مسلح، به ویژه به مردم شهید پرور شهرستان قروه و نیز به خانواده داغدار و همسر و دختر خردسال این شهید عزیز تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند منان برای روح آن عزیز علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر خواستارم.

همچنین از وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مربوط انتظار می‌رود که با جدیت، این جنایت را پیگیری نموده و اقدامات لازم را برای محکومیت و پاسخگو کردن عاملین این اقدامات به عمل آورند.

گفتنی است؛ شامگاه چهارشنبه بر اثر تیراندازی گروهک‌های معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت مأموران پاسگاه مرزی هنگ ژال بانه، علاوه بر شهادت سرباز وظیفه «فرزین بلیان»، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند که برای سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 6096450

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید مرزبان جلال اعتماد در بانه+فیلم
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است
  • بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب استان کرمانشاه
  • قضات در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش تلاش کنند
  • معاریو: نتانیاهو واقعی‌ترین خدمتکار بن گویر است
  • عملکرد مطلوب و رو به رشد محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری