Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@04:58:04 GMT

انتخاب عاقلانه، زندگی عاشقانه

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۸۳۳۴

انتخاب عاقلانه، زندگی عاشقانه

گفتگوی اختصاصی خبرگزاری برنا کردستان با رییس مرکز مشاوره طلوع آفتاب ویژه ازدواج و تحکیم خانواده را در ادامه بخوانید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "ازدواج جوانان" در بسیاری از شهرها و استان‌های کشور کاهش یافته و استان کردستان به ویژه شهر مهربانی و دوستی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در مقابل شاهد افزایش آمار طلاق هستیم به نحوی که در مقابل 13 هزار و 901 ازدواج ثبت شده در سال 98 با آمار 3866 طلاق ثبت شده در استان روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات و مسائلی که در شرایط کنونی بر سر راه جوانان وجود دارد، به قدری زیاد و متنوع است که جوانان را در قابل زندگی‌شان بر سر یک دو راهی قرار داده می‌دهد؛ اینکه بعد از تلاش‌های طولانی و مرارت‌های زیاد یا باید قید ازدواج را زده و یا اینکه آن را به امید فردایی بهتر به تعویق بیندازند. مشکلاتی که نمی‌توان آن را به یک نفر و یا یک نهاد نسبت داد چرا که در بروز آن عوامل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زیاد دست به دست هم داده تا این سنت الهی را در مسیر سخت و دور از دسترس قرار دهند.

در زمان‌هایی نه چندان دور، «ازدواج جوانان» یکی از اولویت‌های خانواده‌ها بود و دختران با داشتن خواستگار مناسب به خانه بخت می‌رفتند واگر دوست داشتند در خانه همسرشان ادامه تحصیل می‌دادند. با بروز تحولات فرهنگی و اجتماعی، امروزه تحصیل در مقاطع بالا به یکی از موانع ازدواج در پیش روی جوانان بدل شده است. مشکلی که با تفاوت نرخ دختران تحصیل کرده، نسبت به پسران حادتر به نظر می‌رسد. بسیاری از پسران خواستار ازدواج با دخترانی هستند که به لحاظ تحصیلات بالاتر از آنها نباشند و در سوی دیگر ماجرا دختری که دارای تحصیلات عالیه است توقع بیشتری نسبت به خواستگارانش از لحاظ تحصیلات و موقعیت اجتماعی دارند؛ البته مسئله ادامه تحصیل تنها از سوی دختران مطرح نیست گاهی بهانه ادامه تحصیل از زبان پسران نیز شنیده می‌شود. برای بررسی موانع و مشکلات و راه‌حل حوزه ازدواج گفتگویی با  «عبدالملکی» رئیس مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره طلوع آفتاب، ویژه ازدواج و تحکیم خانوده داشتیم که بخش اول آن به حضورتان تقدیم می‌گردد.

 

«مشاوره» شانس خوشبخت شدن جوانان را افزایش می‌دهد

 

 برنا: جناب دکتر عبدالملکی از این که افتخار گفتگو را با خبرگزاری برنا استان کردستان، تنها خبرگزاری رسمی صدای نسل جوان را دادید سپاسگزارم. پیش از هرچیز اجازه بفرمایید از حضرتعالی بعنوان رئیس مرکز مشاوره بپرسم که مشاوره در قبل و بعد ازدواج به چه میزان می‌تواند تاثیرگذار باشد؟

عبدالملکی: خیلی اوقات طرفینی که برای ازدواج مراجعه می‌کنند، دلیل و فلسفه مناسبی برای ازدواج ندارند و واقعا هیچ هدفی را در یک زندگی دنبال نمی‌کنند و به همین خاطر تصمیم‌های هیجانی و ناگهانی و بدون فکر کردن، می‌گیرند و تلاش می‌کنند خانواده تشکیل بدهند. در این بین خیلی از خانواده‌هایی هستند که فکر می‌کنند، ازدواج کردن مثل تکالیف دیگر زندگی هم‌چون درس خواندن یا کار پیدا کردن است که می‌بایست هر چه زودتر انجام شود و همین اصرار و در تنگنا قرار دادن دختر یا پسرشان برای ازدواج، باعث تصمیم‌گیری‌های نادرست و عجولانه‌ای می‌شود که آن را می‌تواند مبنای بسیاری از طلاق‌های امروزی دانست.

برنا:  مهمترین فاکتورهای ازدواج موفق چیست؟  

عبدالملکی: ازدواجی موفق است که فرد به رشد جسمانی، رشد عقلی، رشد اجتماعی، رشد عاطفی و رشد اخلاقی رسیده باشد به همین خاطر هر یک از این معیارها به نوبه‌ی خود فاکتوری کلیدی برای موفق بودن یک ازدواج محسوب می‌شوند.

برنا: با توجه به شرایط ویروس کرونا  و کاهش میزان ازدواج در بین جوانان، برای ترویج ازدواج در این شرایط چه راهکاری را ارائه می‌دهید؟

عبدالملکی: خانواده‌ها و جوانان باید در این شرایط کرونا تجمل‌گرایی را حذف و ازدواج آسان را در دستور کار خود قرار دهند و برای کاهش مخارج ازدواج به راهکارهایی هم‌چون حذف مراسم عقد و عروسی، کاهش مهمانان دعوتی و میزان خرید پیش ازازدواج را به کار گیرند. در کنار آن مشاوره پیش از ازدواج  شانس زوجین را برای داشتن یک زندگی پایدار و رضایت‌بخش افزایش می‌دهد و به آنها در پیدا کردن نقاط ضعفی که در آینده ممکن است برایشان مشکل‌ساز باشد، کمک می‌کند.

 

تحمیل کردن باور‌های غلط به جوانان اشتباه است

برنا: گاه شاهد هستیم که در مقوله ازدواج، باور‌های غلط و نادرستی به جوانان تحمیل می‌شود و این مسائل باعث ترس و دوری جوانان از ازدواج میشود، برای این مقوله چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید؟

عبدالملکی: این موضوع به عنوان دغدغه‌ی اصلی امروز جوانان مطرح است مخصوصاً جوانانی که دوستان بیشتری دارند. به طور مثال وقتی در یک جمع دوستانه یک نفر از جمع تصمیم به ازدواج می‌گیرد از سوی سایرین مورد انتقاد قرار می‌گیرد که وی را با هشدارهایی هم‌چون ازدواج استقلال انسان را از بین می‌برد، ازدواج یعنی اسارت، ازدواج یعنی بریدن از دوستان و آشنایان و... وی را از این تصمیم منصرف می‌گردانند. این باور‌ها غلط است و متأسفانه در بین جوانان رخ می‌دهد.

 

 برنا: چه مهارت‌هایی برای داشتن یک زندگی خوب لازم است؟

 عبدالملکی: فردی که تصمیم به ازدواج دارد، باید از نظر ابعاد تأثیرگذار در زندگی مشترک هم به بلوغ کافی رسیده باشد، به عنوان مثال بلوغ اقتصادی یک مسئله حائز اهمیت است. افرادی که قصد ازدواج دارند می‎بایست  شغل و درآمد مناسبی داشته باشند تا بتوانند امکانات لازم را برای فراهم کردن مقدمات زندگی مشترک البته با کمک یکدیگر و خانواده‌هایشان مهیا سازند. در کنار این مهم، بلوغ روانی و عاطفی نیز حائز اهمیت است. این امر بدین معناست که میزان خودآگاهی افراد از خود و اهداف‌شان چقدراست؟ و چه میزان احساسات و ویژگی‌های خود را می‌شناسند و در کنار آن وضعیت روانشناختی آنان در چه سطحی قرار داشته و چه میزان روابط خوب، پایدار و دوستانه دارند؟ ممکن است افرادی که در سنین پایین ازدواج کرده باشند و به همین خاطر مهارت حل مسئله ضعیف‌تری در حل مسائل زندگی مشترک داشته باشند. هم‌چنین ضعف در مهارت‌ها و نداشتن آمادگی روانشناختی لازم برای ازدواج ممکن است تأثیرات منفی را روی فرزندان آنها داشته باشد. بنابراین مهارت‌های حل مسئله برای جوانان ضروری می‌باشد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان ازدواج جوانان برای ازدواج خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، حلقه ازدواج و نامزدی یکی از خریدهای اصلی برای مراسم ازدواج و پیوند زناشویی است که پیش از مراسم خریداری می‌شود و در مراسم عروس و داماد دست هم می‌کنند. این حلقه از معدود وسایلی است که افراد تا پایان عمر نزد خود نگه می‌دارند و باید انتخاب آن با دقت بسیار انجام گیرد. حلقه نماد عشق و دوستی و وفاداری میان زن و مرد است و انتخاب و خرید آن باید با توجه به نکات بسیاری انجام گیرد. در ادامه به بررسی نکات یافتن حلقه ازدواج مناسب می‌پردازیم و درنهایت معرفی مدل حلقه نامزدی طلا می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

پیشینه حلقه ازدواج در دنیا

برخی از نظریه‌ها منشا حلقه ازدواج را مصر باستان می‌دانند. اما بطورکلی این حلقه از قدیم تا به امروز نشانه تعهد و وفاداری میان زوجین است. خوب است بدانید که در گذشته حلقه‌ها از برنج و مس طراحی و تولید می‌شدند و روی آن شکل‌های متفاوتی رسم می‌شد، اما امروزه شکل این حلقه بطور کامل تغییر کرده است و با ظاهر جدید خود محبوبیت بسیاری در میان افراد پیدا کرده است. هنگام انتخاب و خرید حلقه ازدواج می‌توانید به سراغ انواع مدل حلقه نامزدی طلا در سایت زر که در ادامه آن را معرفی می نمائیم رفته و درنهایت با توجه به بودجه و سلیقه خود، مدل مناسب و دلخواه خود را انتخاب نمایید.

تفاوت حلقه و انگشتر

بطورکلی حلقه نسبت به انگشتر ظرافت بیش‌تری دارد و ظاهر ساده و ظریف و با یک ردیف نگین دارد. اما در سمت دیگر انگشتر زیبایی کم‌تر و طرح شلوغی دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که از آن جهت که حلقه ازدواج ساعات بسیاری روی دست قرار می‌گیرد، نسبت به انگشتر وزن و ضخامت کم‌تری دارد و آزار چندانی برای شما ایجاد نمی‌کند.

تفاوت بین حلقه ازدواج با حلقه نامزدی

بطورکلی حلقه نامزدی با هدف نشان کردن عروس به وی هدیه داده می‌شود و در سمت دیگر حلقه ازدواج را زوجین به عنوان کادو به یکدیگر هدیه می‌دهند. البته حلقه نامزدی نسبت به حلقه عروسی ساده‌تر نیز است.

انواع حلقه‌های ازدواج

حلقه‌های ازدواج انواع مختلفی دارند که مهم‌ترین و آشناترین آن‌ها بطورکلی عبارت است از: حلقه‌های راحت و کلاسیک که بسیار ساده هستند و برای افرادی مناسب است که انگشتان باریک دارند. حلقه ابدیت، این مدل حلقه به اینصورت است که یک یا چند ردیف کامل و یکنواخت الماس دور حلقه را می‌پوشاند. حلقه هالو که دارای یک سنگ قیمتی بزرگ از جمله الماس، یاقوت یا زمرد در وسط است و کناره‌های آن سنگ‌های ریزی به چشم می‌خورد. آخرین نوع حلقه تک نگین می‌باشد که از یک رینگ ساده و یک نگین بزرگ در وسط تشکیل شده است.

نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب

برای خرید حلقه ازدواج زنانه و بطورکلی حلقه ازدواج، توجه به چند نکته الزامی است که در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن می‌پردازیم.

اختصاص زمان کافی برای خرید

برای انتخاب حلقه خود دو تا سه ماه پیش از تاریخ اقدام نمایید و تمام مدل‌های نزدیک به ایده اصلی خود را امتحان نمایید.

ست بودن حلقه زن و مرد

پیش از انتخاب حلقه نامردی این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است حلقه شما و همسرتان ست باشد تا به این ترتیب افراد با دیدن آن متوجه شوند که شما زن و شوهر هستید.

ترکیب کردن جنس و رنگ‌های مختلف طلا

اگر به حلقه‌های پلاتین علاقه دارید و در سمت دیگر همسر شما طلای زرد را می‌پسندد، هیچ جای نگرانی وجود ندارد و به سادگی می‌توانید دو حلقه با دو جنس متفاوت داشته باشید. البته برای اینکه ارتباط و نزدیکی میان حلقه‌های شما برقرار باشد، بهتر است شکل حلقه‌ها یکسان باشد.

تناسب قیمت حلقه با بودجه شما

بطورکلی هیچ ضرورتی وجود ندارد که شما برای خرید حلقه ازدواج هزینه بالایی بسپارید. چراکه این حلقه نماد و نشانه‌ای از تاهل شما است و شما با یک هزینه معقول می‌توانید حلقه‌ای مناسب خریداری نمایید.

حواستان به نگین حلقه‌ها باشد

اگر حلقه انتخابی شما نگین دارد، حتماً دقت داشته باشید که نگین‌ها بطور کامل در حلقه قرار داده شده باشند و از خرید حلقه‌های چسبی تا حدامکان خودداری نمایید.

در نظر گرفتن سبک زندگی

همانطور که می‌دانید حلقه ازدواج ساعت‌ها و روزها در دست شما است و اگر به درستی انتخاب نشود، آزار و اذیت بسیاری به همراه دارد. به همین خاطر هنگام خرید حتماً شغل خود را در نظر بگیرید. برای مثال اگر ورزشکار هستید یا اینکه با ابزارآلات سنگین کار می‌کنید، به سراغ یک حلقه باریک با لبه‌های گرد روید و حلقه‌های شلوغ و بزرگ انتخاب مناسبی برای شما نیستند.

نگهداری از حلقه

یکی‌دیگر از نکات یافتن حلقه ازدواج مناسب، چکونگی نگهداری از آن است. به همین جهت اگر نمی‌توانید از حلقه خود به خوبی محافظت کنید به سراغ حلقه‌هایی نروید که سنگ دارند. چراکه این نوع حلقه‌ها باید هر چند وقت یکبار با آب گرم و مایع ظرفشویی شسته و درنهایت با مسواک تمیز شوند.

جنس حلقه را در نظر داشته باشید

امروزه حلقه‌ها در جنس‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند که محبوب‌ترین و آشناترین آن‌ها فلزات مختلف ازجمله طلا هستند.

رنگ حلقه

بطورکلی رنگ حلقه تا حد بسیاری به سلیقه افراد وابسته است. اما محبوب‌ترین رنگ آن از گذشته تا به امروز نقره‌ای و طلایی است.

خرید آنلاین طلا

خرید آنلاین طلا امروزه نسبت به گذشته طرفداران بیش‌تری دارد و همین امر موجب می‌شود که روز به روز تعداد فروشگاه‌های آنلاین طلا و جواهر افزایش یابد. همانطور که گفتیم سایت طلا و جواهر زر یکی از این فروشگاه‌ها است که شما به سادگی می‌توانید محصولات موردنظر خود را در آن سفارش دهید.

در پنل فروشگاهی این سایت اطلاعات بسیار کامل و جامعی در خصوص مشخصات جواهرات ارائه شده است و شما می‌توانید با توجه به نرخ آنلاین طلا و جواهر محدودة قیمت مدل‌های مورد پسندتان را طبق سلیقه‌تان کاهش دهید. برای این منظور کافی است تا به دنیای بسیار متنوع سایت طلا و جواهرات زر به آدرس zar.ir مراجعه کنید.

یکی از دیگر ویژگی‌های جذاب این سایت این است که شما می‌توانید نگین جواهرات لوکس مد نظرتان را با توجه به نوع سنگ و جواهر محبوبتان تغییر دهید و رنگ طلا را هم عوض کنید. چنانچه قصد خرید و سفارش جواهرات خاص و منحصربه‌فرد شخصی‌سازی شده را هم داشته باشید می‌توانید ایده‌های شخصی‌سازی دیزاین را با طراحان این فروشگاه در میان بگذارید و پس از کسب راهنمایی‌های لازم در خصوص مشخصات و قیمت اقدام به سفارش جواهر موردنظرتان نمایید. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید نگین یک انگشتر طلا مردانه لوکس یا انگشتر طلا زنانه جدید را با توجه به سلیقه و بازه قیمتی که مد نظر دارید انتخاب کنید و با انتخاب نوع طراحی جواهر و رنگ آن جواهراتی کاملاً شخصی‌سازی‌شده را خریداری کنید.

ما طیفی از حرفه‌ای‌ترین امکانات تغییر ظاهر و ابعاد جواهر به‌علاوه‌ی نوع و شکل برش سنگ‌های قیمتی را برای تک‌تک جواهرات پیشنهادی فراهم کرده‌ایم. علاوه بر امکان خرید اینترنتی و ارسال رایگان به تمام نقاط کشور، شما می‌توانید به‌صورت حضوری نیز جهت سفارش و خرید جواهرات نفیس زر اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به سایت این فروشگاه مراجعه و یا از طریق شماره ۰۹۱۲۱۵۹۸۴۱۹ و شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۸۶۴۱۵۰۳ و ۰۲۱۸۸۶۴۱۵۰۴ با کارشناسان فروشگاه آنلاین طلا و جواهر زر ارتباط برقرار کنید و سفارش خود را ثبت نمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6094269

دیگر خبرها

  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند