Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@21:39:37 GMT

محدودیتی تازه بر سرراه پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۸۴۲۱

ساعت24-مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: اجاره‌نامه‌های رسمی مسکن بعد از ۴ مرداد ۹۹ مشمول دریافت وام ودیعه اجاره مسکن هستند.

پروانه اصلانی اظهار کرد: شرایط وام ودیعه مسکن شرایطی است که قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن و آیین نامه اجرایی آن بر آن تاکید دارد. بدین معنا افراد متقاضی نباید از تسهیلات یارانه ای دولت استفاده کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرم ج سبز، عدم مالکیت از سال ۸۴ به بعد، تاهل یا سرپرست خانوار بودن از جمله شرایطی است که برای دریافت کمک ودیعه اجاره مسکن آمده است.

وی با بیان این‌که بانک مسکن یکی از بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات وام اجاره مسکن است که مطابق با نظر و اعلام بانک مرکزی سایر بانک ها نیز این تسهیلات را به واجدان شرایط پرداخت خواهند کرد، افزود: در این مرحله از پرداخت وام اجاره مسکن بتوانیم در حدود ۹۰۰  هزار نفر را پوشش بدهیم. در مجموع ۶.۶ میلیون نفر خانوار اجاره نشین در کشور داریم که همه آنها دارای مشکل نیستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۲.۲ میلیون خانوار نیازمند کمک های دولت برای وام اجاره مسکن هستند.

وی با اشاره به این‌که تلاش بر این است که حداقل وثیقه از افراد واجد شرایط هستند دریافت شود. این ها موضوعی است که از سوی بانک مرکزی نهایی و  اعلام می شود، تصریح کرد: از تاریخ مصوبه ستاد ملی کرونا که ۴ مرداد است اجاره نامه ها مشمول استفاده از این تسهیلات می شوند. فرآیند پایش از طریق کد ملی افراد آغاز شده است. اما به شکل دقیق تر اطلاعات افراد تحت تکفل سرپرست خانوار نیز پایش خواهند شد.

وی درباره آغاز پرداخت تسهیلات وام اجاره  مسکن، گفت: تلاش این است که قبل از پایان مرداد بتوانیم افراد را به بانک های عامل برای دریافت وام معرفی کنیم.

اصلانی ادامه داد: منابع محدود است و دسته بندی و طبقه بندی متقاضیان در ستاد ملی کرونا انجام شده است. آنچه ملاک عمل قرار خواهد گرفت مستاجرانی است که بعد از ۴ مرداد اجاره نامه تنظیم کرده اند که این افراد مشمول دریافت کمک ودیعه مسکن هستند. این تعداد وامی که در نظر گرفته شده است منابع کوچکی نیست و در این شرایط اقتصادی اتفاق مهمی است که افتاده است و باید به فال نیک گرفت.

اصلانی با اشاره به اینکه میزان این وام از صندوق توسعه ملی تامین می شود، توضیح داد: بخشی از این وام می تواند در حوزه مشاغل صرف شود تا توانمندی خانوار در حوزه کسب درآمد افزایش یابد تا افراد از پرداخت اجاره خود برآیند.

وی تصریح کرد: اساس سیاستگذاری مبنی بر حمایت خانوارهاست، چه حمایت از مستاجران در تامین بخشی از هزینه اجاره بها و چه حمایت از مشاغل برای تقویت کسب درآمد، هردو آنها منجر می شود خانوارها توانمند شوند و زندگی خود را در شرایط کرونا مدیریت کنند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اجاره مسکن وام اجاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟

اگر شما هم ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه دارید و می‌خواهید بدانید با این مبلغ در کدام مناطق تهران می‌توان خانه اجاره کرد، این گزارش را از دست ندهید.

به گزارش اقتصادآنلاین، با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومانی می‌توانید یک واحد ۸۰ متری ۵ ساله را در محله نعمت‌آباد رهن کامل کنید. همچنین می‌توانید یک واحد ۸۰ متری نوساز را در محله جیحون با کرایه ماهیانه ۱۷ میلیون تومان اجاره کنید.

واحد دیگری در خانی‌آباد با متراژ ۴۵ متر و سن ۱۰ سال با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومانی و کرایه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قابل اجاره است.

آپارتمان ۷۲ متری در شهرک غرب در حالی ۱۸ سال از ساخت آن می‌گذرد با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومان و کرایه ۱۷ میلیون تومان، اجاره داده می‌شود.

در محله افسریه تهران نیز با ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید یک واحد آپارتمان ۱۸ ساله را با متراژ ۷۲ متر اجاره کنید.

یک آپارتمان ۱۰۰ متری ۱۴ ساله در دروازه شمیران با ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهیانه ۱۸ میلیون تومان کرایه، اجاره داده می‌شود.

برای اجاره یک آپارتمان ۷۵ متری ۱۸ ساله با دو اتاق خواب در مرزداران به ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه نیاز دارید. کرایه این واحد ماهیانه ۹ میلیون تومان است.

برای اطلاع از قیمت اجاره واحد‌های دیگر در محله‌های مختلف تهران جدول زیر بخوانید.

توجه داشته‌باشید این ارقام براساس واحد‌هایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان