Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قاسم نژاد ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا صومعه سرا در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا که خاستگاه آن بعد از قم در گیلان بود توانستیم وضعیت استان را در حالت سفید قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به تأثیرات کرونا بر همه بخش‌های جامعه، افزود: شیوع کرونا شرایط بحرانی در استان گیلان به ویژه در بخش درمانی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم نژاد با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا، گیلان در شرایط پذیرش بیماران و کادر درمانی و تجهیزات آمادگی‌های لازم را نداشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه در اوج بیماری کووید ۱۹ حتی شرایط مناسبی برای مدیریت کشور نداشتیم اما با کمک و همکاری ارتش و بسیج توانستیم از شرایط سخت و بحرانی عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان بر اساس آمارها از نظر ویروس کرونا در جایگاه یازدهم کشور قرار دارد، تاکید کرد: در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر به دستور فرمایش مقام معظم رهبر رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه برگزار شد و همچنان در تمامی شهرهای استان گیلان در حال اجرا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه طبق دستور سازمان بهداشت جهانی تولید واکسن کووید ۱۹ تا سال ۲۰۲۱ به طول می‌کشد، بیان کرد: محدودیت‌ها به شکل طولانی هرگز قابل اجرا نیست.

وی به تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی دولت به کادر درمان و پرستاران استان گیلان، اشاره کرد و افزود: در همین ایام شاهد بهره برداری از دو بیمارستان تالش و لنگرود نیز بوده‌ایم.

قاسم با بیان اینکه اگر هزاران تخت در بیمارستان‌ها داشته باشیم کفایت نمی‌کند فقط باید مردم تمام موازین بهداشتی را رعایت کنند، تأکید کرد: زدن ماسک و شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم.

قاسم نژاد بر ضرورت تشکیل کمیته مشاغل اداره‌ها، تاکید کرد و افزود: این کمیته در جهت جلوگیری از شیوع کرونا در اداره‌ها و سازمان‌ها لازم و ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به تشکیل کارگروه تولید، توزیع، نظارت، در شهرستان‌ها که زیر نظر امور اقتصادی استانداری، تصریح کرد: تولید ماسک‌های بهداشتی و توزیع و نظارت آن باید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوده و توسط این سازمان در بین افراد توزیع شود.

وی با بیان اینکه باید سبک زندگی خود را با توجه به عدم مشخص بودن پایان کرونا تغییر دهیم، گفت: نمی‌توانیم از ورود گردشگر و مسافر به استان جلوگیری به عمل آوریم باید در کنار سلامت به معیشت مردم نیز توجه شود.

وی همچنین تاکید کرد: در حال معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان گفت: سبک زندگی خود را با توجه به عدم مشخص بودن پایان کرونا تغییر دهیم و به سبک جدیدی از زندگی عادت کنیم. ۳۷۰ بیمار مربوط به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان بستری هستند، که این رقم هشدار دهنده است.

کد خبر 4984560

منبع: مهر

کلیدواژه: صومعه سرا ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند مجلس شورای اسلامی استانداری قزوین استانداری گیلان استان گیلان معاون سیاسی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری بیش از اندازه همه انسان‌ها به فضای مجازی و کمرنگ شدن ارتباطات میان فردی در جوامع مختلف از آن دست مسائلی است که در سالیان اخیر توجه بسیاری از تحلیلگران و جامعه‌شناسان را به خود جلب کرده است. از طرفی بسیاری از هنرمندان و نویسندگان نیز از این شرایط استفاده کرده و سوژه اصلی آثار هنری و ادبی‌شان را به مواجهه با این فضای جدید اختصاص داده‌اند. 

در سینما و ادبیات کشورمان نیز هستند هنرمندانی که به این مسئله توجه نشان دادند و آثاری را مرتبط با این فضا تولید کرده‌اند. یکی از جدیدترین آثار این ژانر در زمینه داستان‌نویسی کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» است، اثری در ژانر اجتماعی و مفهومی که ۱۰۶ صفحه دارد و انتشارات سیب کال در خوزستان آن را منتشر کرده است. 

این کتاب را مصطفی عظیمی‌فر به رشته تحریر درآورده است و داستان کلی آن در رابطه با یک نویسنده است که تصمیم می‌گیرد یک روز کامل از زندگی را بصورت تحلیلی و نگاه عمیق به محیط پیرامون و جامعه سپری کند. او از ابتدای صبح تا اواخر شب به این سبک از زندگی ادامه می‌دهد. عظیمی فر در این کتاب توانسته از دل  کارهای روزمره زندگی مفهومات و پیام‌های مفیدی را بیرون بکشد. به بهانه انتشار این کتاب گفت‌وگویی با نویسنده آن ترتیب داده‌ایم. 

عظیمی‌فر در رابطه با ایده اصلی که باعث نگارش کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» شد، گفت:  با توجه به فراگیر شدن دنیای مجازی و پیشرفت تکنولوژی احساس کردم آدم‌ها کمتر از گذشته‌ ( قبل از همه‌گیر شدن فضای مجازی) رای به با خود بودن و دوستی عمیق با خود می‌دهند. از این رو تصمیم گرفتم کتابی بنویسم که بتواند مخاطب را دعوت به با خود بودن و وقت گذاشتن بیشتر برای خود درونی دعوت کند.

وی در مورد چالش‌های مربوط به نوشتن کتابی با این ایده خاص هم عنوان کرد: در طول یک سالی که برای نوشتن این کتاب وقت گذاشتم با توجه به سبک کتاب مجبور بودم ارتباط‌ عمیق‌تری با خود برقرار کنم. از این رو مجبور بودم بیشتر در محیط پیرامون شنونده باشم. فرقی هم نمی‌کرد این شنیدن شامل شنیدن صحبت‌های آدم‌ها باشد یا حتی گوش دادن به صدای یک رودخانه، به هر حال برای  بهتر شدن کار باید هر چه بیشتر شنونده باشم. این سبک زندگی در طول یک سال برای من سختی‌های زیادی داشت اما خب نتیجه کار باعث شده تا خستگی از تن من تا حدودی خارج شود.

نویسنده این کتاب با اشاره به جزئیات این اثر درخصوص سخت‌ترین بخش نوشتن کتابش هم اظهار کرد: با توجه به اینکه کتاب در قالب یک داستان بلند یک پارچه طراحی شده، فکر می‌کنم مرتبط ساختن مفاهیم و موضوعات مختلف در قالب یک خط داستانی مستقیم سخت‌ترین کار هنگام نوشتن کتاب بوده است.

عظیمی‌فر در پایان سخنانش در خصوص حسی که کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» در مخاطب ایجاد می‌کند نیز گفت: فکر می‌کنم مخاطب پس از مطالعه کتاب به این موضوع فکر کند که چقدر در انجام کارهای معمول روزمره فلسفه و مفهوم نهفته است و شاید خود نیز تا حدودی به این سبک از زندگی روی بیاورد و برای او جذاب باشد.

در بخش‌هایی از این کتاب آمده است: 

آنقدر غرق فکر کردن هستم که متوجه نمی‌شوم چه زمانی کنار اجاق گاز رسیده‌ام. آرام آن را خاموش می‌کنم و دوباره راهی نانوایی می‌شوم. در کودکی مسیر خانه تا نانوایی بسیار دور بود. اما در جوانی و میانسالی نزدیک است‌. ولی در دوران پیری دوباره دور خواهد شد.

این یعنی قبل از پیر شدن باید مسیرهای طولانی‌تری را طی کنم تا به مقصدهای تازه‌تر و زیباتری برسم. زیرا اگر چنین نکنم و به مسیرهای نزدیک اکتفا کنم، روزی همین مسیرها بر من چیره خواهند شد و طی کردنشان آرزویی غیر ممکن می‌شود.

بعد از چند دقیقه پیاده‌روی به نانوایی که مشتری همیشگی آن هستم می‌رسم. ولی در کمال تعجب با کرکره‌ای تا انتها پایین آمده مواجه می‌شوم! یعنی چه اتفاقی می‌تواند افتاده باشد؟ نکند امروز روز تعطیل نانوا است و من بی‌خبر هستم؟ صبر کنید صبر کنید یک پیرمرد در حال آمدن است...

کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» در قطع رقعی و با کاغذ بالک (نخودی رنگ) از طرف انتشارات سیب کال منتشر شده است. بهای کتاب نیز 250 هزار تومان است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • انتصابات جدید در گیلان
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟