Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، با اشاره به آغاز زمان ثبت نام و انتخاب رشته مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از روز یکشنبه ۵ مرداد گفت: ثبت نام و انتخاب رشته در این مرحله به منظور پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی‌های کامل در خصوص انتخاب رشته، در صورت تمایل و داشتن شرایط بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام در ۲۰ رشته/ محل از یک مجموعه و یک نظام آموزشی از میان رشته/شهر‌های ارائه شده در سامانه اقدام کنند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد افزود: نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) صورت خواهد گرفت، لذا اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور و یا دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی برای کلیه داوطلبان الزامی است. بدین منظور لازم است داوطلبان معدل کل و یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در فرم ثبت نام ذکر کنند.

بیشتر بخوانید

تمهیدات بهداشتی سازمان سنجش برای برگزاری آزمون کنکور کارشناسی ارشد

کاظمی گفت: داوطلبان دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی بوده و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عینا در فرم ثبت نام ذکر کنند.

او با توصیه به داوطلبان اظهار کرد: از آنجایی که پذیرش داوطلبان صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد و نظر به اینکه دروس امتحانی داوطلبان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنان (ریاضی، تجربی و انسانی و...) متفاوت است لذا چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن می‌شود متفاوت باشد، درصد اعمال معدل کتبی متفاوت خواهد بود که داوطلبان می‌توانند در این خصوص جدول ضریب تاثیر معدل در دفترچه راهنما را مطالعه کنند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش ادامه داد: داوطلبان لازم است معدل کتبی دیپلم خود را دقیقاً مطابق معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی درج کنند؛ چرا که در صورت مغایرت اعلامی با معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی از ثبت نام و ادامه تحصیل فرد جلوگیری خواهد شد و قبولی آن‌ها لغو می‌شود.

کاظمی تاکید کرد: مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام برای هر رشته تحصیلی به عهده داوطلب بوده و موضوع خلاف یا عدم رعایت ضوابط و شرایط (سهوی یا عمدی) حتی پس از قبولی فرد در این مرحله پذیرش و یا هر مرحله از تحصیل مشخص شود قبولی وی در دانشگاه ((کان لم یکن تلقی)) و از ادامه تحصیل او ممانعت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد سوابق تحصیلی معدل کتبی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلیل عمادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد در نشست هم‌اندیشی این دانشگاه با مسئولان و مدیران دوره متوسطه آموزش و پرورش شهرستان برخوار گفت: فرآیند‌های صحیح استعدادیابی در دوران مدرسه، منجر به شکوفا شدن استعداد‌های نسل جوان در دانشگاه خواهد شد.

وی عنوان کرد: هدایت درست و استعدادیابی‌های اصولی دانش‌آموزان در پایه‌های تحصیلی مدارس، این امکان را به دانش‌آموز خواهد داد تا بر اساس علاقه‌مندی‌ها و استعداد‌های خود بهترین تصمیم را در انتخاب رشته و ورود به دانشگاه داشته باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد خاطرنشان کرد: این دانشگاه با وجود زیرساخت‌های بسیار مناسب آموزشی و پژوهشی و همینطور وجود هسته‌های فناور مرکز رشد، ظرفیت بسیار خوبی برای جویندگان علم، دانش و پژوهش به‌خصوص داوطلبین شهرستان برخوار است.

عمادی با تشریح طرح پویش افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد طرح پویش شرایط بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم کرده تا با ورود به دانشگاه آزاد و استفاده از این طرح، علاوه بر رها شدن از دغدغه شهریه، مهارت‌های عملی مورد نیاز رشته خود را نیز فرا گرفته و برای ورود به عرصه اشتغال آماده شود.

وی تبیین کرد: امسال شاهد هستیم شیب داوطلبین ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بسیار زیاد شده و این تهدیدی برای کشور است، چراکه این موضوع بیانگر کمبود مهندس و تکنیسین در آینده خواهد بود و نیاز است مسئولان توجه جدی به این موضوع داشته باشند.

به گزارش آنا، در پایان این نشست مسئولان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان برخوار از قسمت‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد بازدید و از نزدیک با امکانات این دانشگاه بیش از پیش آشنا شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان
  • رقابت ۱۲۰۰۰ داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • افشای مدرک تحصیلی رائفی پور /نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی /معدل کارشناسی چند بود؟
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد