Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@06:57:20 GMT

تدارک ذبح و توزیع ۵ هزار گوسفند قربانی در مازندران

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۸۶۸۰

تدارک ذبح و توزیع ۵ هزار گوسفند قربانی در مازندران

رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه امسال ۵ هزار گوسفند قربانی ذبح و توزیع می‌شود، گفت: کرونا خیر مردم را بیشتر کرده تا جایی که پیش‌بینی دوبرابر شدن زکات را در استان داریم.

مهدی بریمانی در آستانه عید قربان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امسال ۵ هزار مورد قربانی داریم که در پی تشکیل شورای زکات روستاها در سراسر استان به تعداد هزار و ۵۰۰ شورا، هماهنگی لازم برای ذبح گوسفند انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر شورا در هر روستا دو گوسفند ذبح و توزیع می‌کند، سه گوسفند هم توسط هر یک از ۱۸۰ مرکز نیکوکاری در سطح مازندران قربانی خواهد شد، این مراکز نیکوکاری گوشت‌ها را در هر منطقه بین فقرای همان منطقه تقسیم خواهند کرد.

بریمانی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های مستقر در سطح شهرها و محل تردد مردم حتی در روز عید قربان، گفت: گوشت‌ و کمک‌های نقدی مردم جمع‌آوری و در همان روز نسبت به خرید گوسفند قربانی اقدام خواهد شد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران عنوان کرد: همچنین در هر شهر در کشتارگاه‌ها قربانگاه ابراهیمی تشکیل دادیم تا هدایای خیرین و مردم جمع‌آوری، ذبح و تقسیم شود.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا علیرغم ایجاد مشکلات فراوان، برای نیازمندان برکت به همراه داشت، اضافه کرد: حجم بالای مشکلات اقتصادی نیازمندان در پی شیوع ویروس کرونا نه تنها از کمک خیرین کم نکرده بلکه خیرشان دوبرابر هم شده است.

بریمانی اعلام کرد: مردم مازندران می‌توانند بدون مراجعه از طریق آنی پرداخت بصورت غیر مستقیم با شماره‌گیری کد *۸۸۷۷* ۱۱# کمک‌های خود را تا عید قربان پرداخت کنند.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی در استان مازندران خاطرنشان کرد: جمع‌آوری زکات شامل؛ بخش واجب بطور مستقیم "مختصر" ( گندم، جو، گاو و گوسفند)، بخش زکات مستحبی "مفصل" (برنج، شالی و مرکبات حتی مصالح) را داریم.

این مسوول متذکر شد: در سال گذشته در استان ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کردیم که ۲۲۰ میلیون تومان در بخش زکات واجب و مابقی مستحبی بوده است، به این دلیل که مصادیق واجب در استان مازندران بسیار کم است.

وی تصریح کرد: در چهار ماهه امسال، حدود ۱۹ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد که نسبت به همین زمان در سال گذشته از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار بود، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حدود ۵۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مازندران کمیته امداد عید قربان جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد

حجت الاسلام نوروزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی بین نیاز‌مندان شهرستان بجنورد توزیع شد؛  این اقدام ارزشمند که به دست بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج بجنورد، خیرین و بنیاد احسان انجام شد، نمونه‌ای از التزام به اسلام عملی است و بسیار اثر بخش خواهد بود.
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به موضوع مهم خدمت رسانی در حکومت اسلامی به آحاد مردم بیان داشت: دشمنان سعی دارند تا همواره شیرینی این اقدامات و خدمات شایسته را به کام مردم تلخ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد