Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، میلاد امینی مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرمهای مطهر گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر فراهم نمودن زمینه آسایش و رفاه زائران حرم‌های مطهر و همچنین به استناد مفاد ماده ۹۷ قانون پنج ساله ششم توسعه در خصوص تأمین امکانات و زیرساخت‌های لازم برای زیارت مطلوب زائران به ویژه برای اقشار کم درآمد تفاهم‌نامه‌ای میان صندوق سرمایه گذاری و بنیاد مرکزی زائر امام رضا (ع) منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همکاری و اقدام مشترک در زمینه اطلاع رسانی و جلب مشارکت عمومی و تأمین منابع مالی جهت اعطای تسهیلات و کمک به ساخت و احداث زائرسراهای ارزان قیمت ویژه اقشار کم درآمد در محدوده بافت پیرامون حرم‌های مطهر یکی از موضوعات این توافق‌نامه است.

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرمهای مطهر خاطرنشان کرد: به کارگیری ابزارها و نهادهای مالی مرسوم در بورس اوراق بهادار برای تجهیز منابع مالی مورد نیاز برای کمک به ساخت زائرسراها، مساعدت و همکاری برای ارائه خدمات فنی و مهندسی لازم به منظور تسریع در اجرای پروژه‌ها، پیگیری و همکاری لازم برای استفاده از ظرفیت قانونی صندوق برای دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی در بخش‌های عمومی-خصوصی و غیردولتی و دولتی برای تسریع در اجرای پروژه‌های بنیاد زائر از موضوعات دیگر تفاهم‌نامه می‌باشد.

امینی گفت: این تفاهم‌نامه در ۷ ماده و ۱۵ بند میان صندوق سرمایه گذاری طرح حرمهای مطهر و بنیاد مرکزی زائر امام رضا علیه السلام منعقد شده و برای اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: در این راستا وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها ابلاغ کرده که در راستای اجرای این تفاهم نامه باید همکاری و هماهنگی لازم جهت تکمیل یا احداث زائرسراهای ویژه اقشار کم برخوردار با صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر داشته باشند تا این بناهای ارزشمند احداث و زوار بتوانند از آن بهره مند شوند.

اعطای تسهیلات کم‌بهره تا سقف هزار و پنجاه میلیارد ریال از طریق بانک توسعه تعاون و یارانه سود تسهیلات و انجام خدمات فنی و مهندسی و استفاده از منابع استانی و بخش غیردولتی و مردمی برای تسریع در اجرای پروژه‌ها از برنامه‌های صندوق در سال ۱۳۹۹ برای این پروژه‌ها می‌باشد.

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرمهای مطهر خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی به کارگروه ملی زیارت با ایجاد بنیاد زائر حضرت فاطمه معصومه (س) قم و حضرت احمدابن موسی (ع) به منظور احداث زائرسراهای اقشار کم برخوردار می‌باشد که مسئولیت این بنیاد با نماینده ولی فقیه و استانداران محترم استان‌های قم و فارس و دبیرخانه اجرایی آن صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر می‌باشد تا دولت و شهرداری‌ها بتوانند از طریق حمایت و مشارکت بخش غیردولتی و خیرین این بناهای ارزشمند را اجرا نمایند.

کد خبر 4984574

منبع: مهر

کلیدواژه: میلاد امینی حرم رضوی ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی دستگیری سارق ازدواج سازمان تامین اجتماعی پیش بینی وضعیت هوا سرهنگ نادر رحمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران امداد رسانی حرم های مطهر تفاهم نامه اقشار کم پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

ایسنا/فارس معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد داد مستند تصویری از روایت ساخت پروژه فاخر شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در بافت تاریخی شیراز ساخته شود.

مریم جلالی امروز، ۶ اردیبهشت در بازدید از پروژه فاخر شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در بافت تاریخی شیراز گفت: هر حرمی از اهل‌بیت(ع) موزه، عرض ارادت هنرمندان صنایع‌دستی است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: استاد هنرمند این اثر ارزشمند تمام تجلیات و این عرض ارادتی که طی قرن‌ها می‌توان برای یک حرم مطهر متصور شد را مینیاتوری کرده‌ است.

وی افزود: این اثر ارزشمند اضلاع مختلف و ساحت‌های مختلفی دارد که می‌توان به ساحت هنر، معرفت، ارادت، پشتکار و تلاش و استمرار و آموزش اشاره کرد.

جلالی با بیان اینکه تجمیع همه هنرها نشان از پیوند بین نسلی است و نشان از حفظ و نگهداری هنری ایرانی است، افزود: همیشه در طول تاریخ ایرانیان هنر را با عشق و ارادت نگه‌داشته‌اند و ما باید بتوانیم روایت رنجی که پشت این گنج بوده را نمایش دهیم و این وظیفه و مسئولیت ماست.

معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد داد: یک مستند تصویری از روایتی که استاد این اثر ارزشمند در حوزه‌های مختلف دارد، ساخته شود و در معرض دید عموم گذاشته شود، چراکه اثر تجلی هنر اسلامی است.

به گزارش ایسنا، پروژه فاخر شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در بافت تاریخی شیراز در مقیاس یک پانزده و یکی از آثار ارزشمند هنرمند استاد حیدریان است که ساخت آن به مدت ۱۱ سال به طول انجامیده است.

وزن این بنا سه تن است هنرهای به‌کاررفته در این اثر شامل ۲۵ حرفه هنری ازجمله مقرنس‌کاری، گچ‌بری، نجاری، جوشکاری، ریخته‌گری، قالب‌سازی، قلم‌زنی، آینه‌کاری، آجر تراشی، میناکاری، نورپردازی، معماری، خطاطی ثلث و کوفی، گره چینی، طراحی و راه‌اندازی سیستم‌های صوتی، حجاری، سنگ‌تراشی، طراحی اسلیمی و... است،ا بعاد این بنا عبارتند از عرض دو هزار میلی‌متر، طول سه هزار و دویست میلی‌متر و ارتفاع دو هزار و هفتصدمیلی متر است که بیش از ۱۲۴ هزار قطعه شامل ۲۴۰ عدد لامپ، سنگ سنندج، سنگ مرمر، کاشی هفت رنگ، نقره خالص، چوب ساج و طلای ۲۴ عیار در آن به کار رفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز