Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امروز با حضور وزرای راه و دفاع، از یک دستگاه برج مراقبت فرودگاهی موبایل (سیار) که ۱۰۰ درصد تولید داخل بوده و از سوی شرکت ایرانی (وابسته به وزارت دفاع) تولید شده، رونمایی و به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تحویل شد.

سعید اکبری عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره این اتفاق اظهار داشت: قاعدتاً همه فرودگاه‌ها به برج مراقبت ثابت مجهز هستند؛ اما در برخی شرایط برج‌های مراقبت ثابت قابل استفاده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال وقتی در بم زلزله آمد، برج مراقبت فرودگاه بم فرو ریخت تا زمانی که برج مراقبت سیار به بم برسد، ما در فرودگاه این شهر برای کمک به نشست و برخاست هواپیماها مشکل داشتیم از همین رو در آن سال یک دستگاه خودروی آتش نشانی را در کنار برج مراقبت قرار دادیم و با استفاده از پله‌های نردبان آتش نشانی، اقدام به هدایت هواپیماها کردیم تا اینکه برج سیار قدیمی شرکت فرودگاه‌ها به بم رسید.

وی افزود: همچنین سال گذشته قرار شد برج مراقبت فرودگاه شیراز را اوورهال و تعمیر اساسی کنیم؛ در مدتی که برج مراقبت در حال آماده سازی بود، از برج مراقبت سیار که در اختیار یکی از شرکتهای ایرانی بود استفاده کردیم که این برج سیار، یک ماه در اختیار شرکت فرودگاه‌ها بود.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: بنابراین برج مراقبت سیار هم در زمان رخداد حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله و هم در زمان نوسازی و بازسازی برج‌های مراقبت ثابت می‌تواند به هدایت و نشست و برخاست هواپیماها کمک کند. چون وقتی برجی مراقبت اصلی از اپراتوری خارجی می‌شود، باید جایگزینی داشته باشد که همه اینها در چارچوب پدافند غیر عامل قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به وسعت کشور و تعدد و تنوع حوادث غیر مترقبه، بر اساس محاسباتی که در شرکت فرودگاه‌ها داشته‌ایم، نیازمند تهیه ۵ دستگاه برج مراقبت سیار هستیم. سال گذشته در خراسان رضوی زلزله‌های سریالی رخ داد که سبب شده بود تا برج مراقبت فرودگاه‌های این استان از عملیاتی بودن خارج شده و نیازمند فعالیت با برج‌های مراقبت سیار باشیم.

اکبری درباره اینکه آیا این شرکت ایرانی برج مراقبت قدیمی خود را اوورهال کرده یا تولید محصولی جدید است؟، گفت: شرکت ایرانی، برج مراقبت سیاری که امروز به شرکت فرودگاه‌ها تحویل داد را از صفر تا صد در داخل تولید کرده و محصول جدید این شرکت است که اتفاقاً بر اساس بررسی‌های شرکت فرودگاه‌ها، از کیفیت خوبی برخوردار است.

به گفته عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، برج‌های مراقبت سیار امکان حمل زمینی با کشنده‌های کامیونی فعال در کشور را دارند.

از هواپیمای فلایت چک برجامی چه خبر؟

وی در پاسخ به پرسشی درباره هواپیمای فلایت چک گفت: هواپیمایی که سال ۹۴ خریداری شد، همچنان عملیاتی است اما برای بررسی و وارسی پروازها و دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه‌ها، یک فروند هواپیمای فلایت چک پاسخگو نیست و به همین دلیل به دنبال خرید هواپیمای فلایت چک دوم هستیم.

این مقام مسئول در صنعت فرودگاهی تصریح کرد: با توجه به اینکه فلایت چک، هواپیمای استراتژیکی است، سعی می‌کنیم که این یک فروند فلایت چک موجود را در هر فرودگاهی به پرواز درنیاوریم؛ دستگاه‌های ناوبری برخی فرودگاه‌ها را با هواپیماهای دیگری چک می‌کنیم تا سیکل پروازی فلایت چک موجود افزایش نیابد.

وی یادآور شد: علت اینکه بیش از یک ماه و نیم فلایت چک موجود عملیاتی نبود، بروز مشکل در لندینگ گیر «Landing Gear» (سیستم ارابه فرود) این هواپیما بود که سعی کردیم آن را اوورهال کنیم ضمن اینکه تایم چک هواپیما هم رسیده بود اما در حال حاضر در حال استفاده است.

اکبری تصریح کرد: در زمان خرید فلایت چک، قطعات آن را هم خریداری کردیم، اما امکان خرید لندینگ گیر وجود نداشت.

کد خبر 4984467

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید اکبری شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران هواپیمای فلایت چک ویروس کرونا قیمت دلار بورس بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت وام ودیعه مسکن تولید نفت مصرف برق قیمت طلا وزارت جهاد کشاورزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ایالات متحده آمریکا مالیات بر خانه های خالی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برج مراقبت فرودگاه هواپیمای فلایت چک برج مراقبت سیار برج های مراقبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • پرواز‌های فرودگاه ایلام لغو شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۶ اردیبهشت
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)