Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد رحمتی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان، اظهار داشت: در سال‌های گذشته، زیرگذرها و روگذرهای متعددی در شهرها ساخته شده، اما مشکل ترافیک حل نشده است؛ در حالی که اگر هزینه این اقدامات برای توسعه حمل ‌و نقل عمومی هزینه می‌شد نتیجه بهتری به دست می‌آمد.

وی افزود: اگر انتظار داریم که مردم در مناطق مرکزی شهر از خودروی شخصی استفاده نکنند باید امکان استفاده از حمل‌ و نقل عمومی را فراهم کنیم و منطقی نیست که مردم حق انتخاب نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ایمن‌سازی معابر شهری، گفت: افزایش تلفات ناشی از تصادفات درون‌شهری در سال جاری، مسأله‌ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و علل و عوامل این موضوع باید بررسی و شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه امنیت از مهم‌ترین شاخصه‌های یک شهر خوب است، افزود: وقتی ارتباط بین دو سمت معابر به شکل منطقی تعریف نشود شاهد چنین حوادثی خواهیم بود و به جای اینکه مشکل را حل کنیم دست به اقدامات کلیشه‌ای می‌زنیم.

رحمتی خاطرنشان کرد: ساخت پل‌های عابرپیاده یکی از این اقدامات است که اغلب برای فرار از تعقیب قانونی به هنگام حادثه ساخته می‌شوند و توجهی به این که مردم از آن استفاده می‌کنند یا نه، نمی‌شود.

وی  از افزایش ۱۶ درصدی تلفات در تصادفات درون ‌شهری آذربایجان شرقی طی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ خبر داد و تأکید کرد: افزایش تلفات درون‌شهری مسأله بسیار مهمی است و برای حل این مشکل، در کنار فرهنگ‌سازی و تمهیدات فیزیکی، باید در عملکردهای مدیریتی هم تجدیدنظر شود.

در این جلسه موضوع تلفات ناشی از تصادفات رانندگی درون‌شهری که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، بررسی و راهکارهای کاهش آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تصادف شهری حمل و نقل مسافری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تصادف شهری حمل و نقل مسافری آذربایجان شرقی تصادف شهری حمل و نقل مسافری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند

تین نیوز

تعداد تلفات حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 15 درصد افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز، بر اساس جدول و نمودار آماری که از سوی وزارت راه و شهرسازی در قالب کتابچه عملکرد، پایش و کنترل آماری اهم شاخص های کلیدی وزارت راه و شهرسازی در 12 ماهه سال 1401 ، منتشر شد، تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1401 به رقم 17 هزار و 745 نفر رسید.

این درحالی است که تعداد متوفیان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1400 رقمی معادل 15 هزار و 440 نفر بود که این عدد نشان دهنده افزایش 15 درصدی تلفات حوادث رانندگی است.

همچنین در 11 ماهه سال 1401 تعداد 341 هزار و 113 نفر بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شده اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن، 292 هزار و 837 نفر بوده که این عدد نیز بیانگر افزایش 16 درصدی تعداد مصدومان حوادث رانندگی است.

به گزارش تین نیوز، تعداد متوفیان و مصدومان حوادث رانندگی که در این جدول ذکر شده از آخرین آمار اعلامی سازمان پزشکی قانونی کشور استخراج شده و مربوط به حوادث درون شهری، برون شهری و روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • چهار میلیون متر مربع از معابر بجنورد نیازمند آسفالت
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • پلیمر کم آورد/ خروج قلندری موضوع درون تیمی است
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه