Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گفت: با شروع موج دوم ویروس کرونا شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آماده گسترش تولیدات خود در استان‌های دیگر هم هستند.

علی باستی، رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به دستاورد‌های این پارک برای مقابله با ویروس کرونا گفت: بعد از شیوع کرونا در کشور پارک علم فناوری این استان در چند بخش در زمینه مقابله با این ویروس فعالیت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
      بیشتر بخوانید: دستگاه ضد کرونا با فناوری پلاسمای اکسیژن از سوی محققان گیلانی تولید شد ۸ شرکت دانش بنیان در گیلان ژل و مواد ضدعفونی کننده تولید می‌کنند پارک علم و فناروری گیلان از مشاغل آسیب پذیر حمایت می‌کند
باستی بیان کرد: در موج اول ویروس کرونا با توجه به اینکه شناخت کافی از این ویروس وجود نداشت و شرایط هم پایدار نبود شرکت‌ها برای اینکه مواد ضد عفونی تولید کنند نیاز به ماده اولیه داشتند که متاسفانه کمبود‌های وجود داشت، اما با گذشت زمان این مسلئه تقریبا حل شد در حال حاضر شرکت‌های پارک آماده گسترش تولیدات خود در استان‌های دیگر هم هستند.
رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان تصریح کرد: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا دو دستگاه که روی آن خیلی هم کار شد تولید شده است، دستگاه تسویه کننده هوا و نابودکننده ویروس کرونا که در آخرین نتیجه‌ای که آزمایشگاه تخصصی گرفته شده اعلام کردند این دستگاه اگر در محیط قرار بگیرد با توجه به شرایطی که در کاتالوگ دستگاه ذکر شده می‌توانند ۹۹/۹۹٪  ویروس را ازبین ببرد این دستگاه در خیلی از مراکز دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین در بسیاری از استان‌ها نمایندگی فروش این دستگاه وجود دارد.
وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه این دستگاه هوا تسویه می‌کند و ویروس را در محیط از بین می‌برد، اما با وجود ناشناخته بودن ویروس کرونا باید پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های دسته جمعی هم رعایت شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات موثر پارک ساخت ماشین تولید ماسک سه لایه و n۹۵ است که از سوی شرکت دانش بنیان ما در لاهیجان صورت گرفته است.
وی در ادامه گفت: در زمینه فاصله گذاری اجتماعی استارتاپ‌های سایتی را طراحی کردند که در این سایت تمامی اطلاعات مربوط به استارتاپ‌های که در زمینه فروش محصولات به صورت مجازی فعالیت دارند جمع آوری و در اختیار مردم استان قرار گرفته است.
باستی بیان کرد: یک سری از محصولات شرکت‌های دانش بنیان مانند مواد ضد عفونی کنند اجازه فروش در استان‌های دیگر را نداریم در این راستا، تعداد زیادی از خیرین استان این محصولات را خریداری ودر مناطق مختلف توزیع کردند و همچنین در مورد محصولاتی مانند ساخت دستگاه تولید ماسک در استان‌های دیگر مورد استقبال قرار گرفته خریداری و نصب شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک علم و فناوری گیلان کرونا ویروس فناوری رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان استان های دیگر ویروس کرونا دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران جزو ۱۰ کشور صادرکننده سند الکترونیکی است

به گزارش قد سآنلاین بابایی  در آیین اهدای اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی، پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان سمنان در سالن شهید پازوکی دانشگاه این شهر گفت: سند الکترونیکی، نسل سوم صدور اسناد مالکیت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سند چند برگی نسل اول، سند تک برگی نسل دوم و سند الکترونیکی نسل سوم صدور اسناد است

رییس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور با اشاره به قانون مربوط به حمایت از دانش بنیان‌ها در سال ۱۴۰۱ و تعیین تکلیف برای سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه افزود: قوه قضاییه با تمام توان رویه‌های قانونی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان یک موضوع فراقوه‌ای است، تاکید کرد: برای توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، بخش‌های مختلف باید همراهی کنند.

رییس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: صدور سند برای اعیان ساختمان‌های احداثی در پارک‌های علم و فناوری اقدامی ارزشمند در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

به گفته بابایی، سمنان از استان‌های پیشرو کشور در صدور سند اعیان برای شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • حمایت از پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان یک وظیفه فراقوه‌ای‌ است
  • ایران جزو ۱۰ کشور صادرکننده سند الکترونیکی است
  • از حضور چشمگیر دانش‌بنیان‌ها و پارک‌های فناوری تا اکتشاف و تولید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • مدیریت و تبادل فناوری، مهم‌ترین هدف فن بازار ملی ایران است
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • پارک علم و فناوری خراسان رضوی، قطب انرژی شرکت‌های فناور کشور
  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری