Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@15:21:11 GMT

جزیره‌ای که کرونا در آن راه پیدا نکرده است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۹۹۳۹

جزیره‌ای که کرونا در آن راه پیدا نکرده است

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، افراد این جزیره کوچک در ایتالیا رابطه نزدیکی با هم دارند، ولی تاکنون هیچ کدام به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.

آرماندو شیافینو، تنها پزشک این جزیره در ۴۰ سال گذشته از این موضوع ابراز نگرانی کرده است.

او می‌گوید: زمانی که یک کودک معمولی در جزیره به بیماری‌هایی مانند تب مخملک، سرخک و یا آبله مرغان مبتلا می‌شود در مدت کوتاهی این بیماری در میان مردم جزیره شیوع پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، ویروس کرونا تاکنون در این جزیره شیوع پیدا نکرده است.

پائولو موتی، محقق دانشگاه میلان و استاد اپیدمولوژی درباره این موضوع در جزیره تحقیق کرده است.

او می‌گوید: برای نخستین بار یک مسافر که به ویروس کرونا مبتلا بود در ۱۸ فوریه به این جزیره آمد. این مسافر به طور مکرر سرفه می‌کرد و سه هفته پس از ترک جزیره به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داد. ویروس کرونا به راحتی می‌تواند با سرفه در سطح معابر این جزیره پخش شده باشد.

در پنجم ماه مارس نیز سه مسافر پس از سفر به جزیره تست کرونایشان مثبت اعلام شد. این مسافران در این مدت در سطح جزیره با مردم معاشرت داشتند.

پس از قطعیت در ابتلای شماری از مسافران این جزیره، چیزی نزدیک به اکثریت ساکنان این جزیره (۷۲۳ تن از ۸۰۰ نفر) مورد آزمایش قرار گرفتند. تنها در خون یک تن از این ساکنان آنتی بادی (پاتن) مربوط به ویروس کرونا مشاهده شد و بقیه ساکنان سالم بودند.

این محقق اعلام کرد نمی‌توان به قطعیت درباره دلیل عدم ابتلای افراد این جزیره به ویروس کرونا اظهار نظر کرد. با این وجود، باید تحقیقات بیشتری در این باره انجام داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد بذرپاش علی کامیار وام حمایتی مستاجران محمود شایان کمیسیون ماده 100 ایتالیا ویروس کرونا مهرداد بذرپاش علی کامیار وام حمایتی مستاجران محمود شایان کمیسیون ماده 100 ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید

ایسنا/هرمزگان مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از مسئولان وزارت نیرو انتظار داریم با توجه به بی‌نیازی این جزیره از مصرف برق سراسری و انتقالی برق مازاد تولیدی قشم به شبکه سراسری کشور، برای تشویق صنایع فعال در این‌ منطقه آزاد، عملیات دیسپاچینگ جزیره را حذف کنند.

 مرتضی صابری امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: برق شهرک‌های صنعتی قشم در فصل تابستان با اجرای سیستماتیک دیسپاچینگ توسط وزارت نیرو قطع می‌شود.

اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت نیرو، اجرای دیسپاچینگ در منطقه آزاد قشم همانند سایر نقاط کشور به‌صورت سیستماتیک و با هدف کنترل وضعیت تولید، انتقال و توزیع برق انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه بخش مهمی از برق تولیدی این منطقه به سرزمین اصلی منتقل می‌شود، افزود: قشم با تولید حدود ۷۰۰ مگاوات برق، به یک منطقه مهم تولید کننده برق کشور تبدیل شده و انتظار داریم صنایع جزیره از شرایط برق ماندگار و بدون قطعی برخوردار باشند.

به گفته مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم، حدود دو ماه از تابستان سال گذشته صنایع فعال در شهرک‌های صنعتی قشم به دلیل قطع برق بین دو تا سه روز در هفته بیش از ۴۰ میلیارد ریال ضرر کردند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در دهه نخست تاسیس منطقه آزاد قشم، ۲۴۰ مگاوات برق مورد نیاز جزیره از طریق شبکه سراسری تامین می‌شد اما در دو دهه گذشته این منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد دو نیروگاه بزرگ و دو نیروگاه کوچک، به یک منطقه مهم تولید کننده برق با حدود ۷۰۰ مگاوات تبدیل شده است.

صابری ادامه داد: از مجموع ۷۰۰ مگاوات برق تولیدی قشم، ۳۰۰ مگاوات آن در کل جزیره استفاده و همزمان ۲۴۰ مگاوات برق هم به شبکه سراسری منتقل و در نهایت بخشی از برق تولیدی هم در جزیره ذخیره‌سازی و محبوس می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از وزارت نیرو درخواست کردیم برای کمک به تقویت برق صنایع قشم مجوز استفاده از برق ذخیره شده و محبوس را صادر کنند، گفت: پاسخ این وزارتخانه با تاکید بر اینکه عملیات دیسپاچینگ سراسری است و باید اجرا شود، منفی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!