Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یکی از اعضای ائتلاف فتح بر لازم الاجرا بودن مصوبه پارلمان عراق در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تاکید کرد.

فاضل الفتلاوی روز دوشنبه تاکید کرد تصمیم پارلمان برای اخراج نیروهای آمریکایی لغو نخواهد شد و دولت موظف به عملی کردن آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ائتلاف فتح خاطرنشان کرد دولت باید در مذاکرات راهبردی با آمریکا، از تصمیم نمایندگان پارلمان مبنی بر خروج نظامیان این کشور تبعیت کند.

الفتلاوی با اشاره به اینکه نخست وزیر عراق به زودی با حضور در پارلمان درباه مصوبه خروج نظامیان آمریکایی و تعرضات ترکیه به عراق صحبت خواهد کرد، افزود تصمیم پارلمان درباره اخراج نیروهای آمریکایی غیر قابل بازگشت است و دولت ملزم به اجرای آن است.

پیشتر محمد البلداوی از نمایندگان عراقی عضو فراکسیون فتح هشدار داد واشنگتن در تلاش است تا با توسل به مذاکرات راهبردی با بغداد، مصوبه پارلمان این کشور برای خروج نظامیان آمریکا را دور بزند.

در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس نیرو‌های بسیج مردمی عراق در ژانویه امسال، پارلمان عراق طی مصوبه‌ای خروج نیرو‌های خارجی از خاک این کشور را به تصویب رساند.

مصوبه پارلمان عراق که از اکثریت موافق آرا برخوردار بود، دولت بغداد را ملزم به لغو درخواست از ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و تعهد نسبت به پایان دادن حضور نیرو‌های خارجی در خاک عراق می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارلمان عراق تحولات عراق نیروهای آمریکایی در عراق خروج نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع محلی از شنیده شدن صدای چند انفجار داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله منتشر نشده و هیچ گروهی مسؤولیت آن را به عهده نگرفته است.

گروه مقاومت اسلامی عراق پس از آغاز نبرد طوفان الاقصی بارها مواضع آمریکایی- صهیونیستی را در منطقه در راستای رویکرد خود برای مقابله با اشغالگری و توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

کد خبر 6095991

دیگر خبرها

  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل