Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استاد رحمت الله حسن پور شاعر معاصر مازندران و متخلص به " تنهای سوادکوهی به رحمت خدا رفت. 
به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان بابل: در کودکی محروم از دستان نوازشگر پدر شد و مادر در آن روزگاران سخت، همانند مادران این سرزمین، هم مادر شد برای او و هم پدر . و سرشت او را با ایمان و مهر سرشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در طبیعت زیبای سوادکوه و در دامان پرمهر مادری مهربان، آموخت که باید برای همیشه، مهر دین و وطن را در دل و جان داشته باشد. دردها چشید تا بعدها درد مردمانش را درک کند و مرهمی باشد بر آلام آنان.         
خود درد یتیمی و فقر کشیده بود پس دستان یتیمان و نیازمندان زیادی را گرفت بی آنکه منتی بر آنان نهد یا منتظر پاداشی باشد.
بنیان گذار ادارات فرهنگ و ارشاد و خدمتگذار اهالی فرهنگ و هنر در شهرهای مختلف مازندران از بهشهر تا نور شد و در کنار آن، به عشق زبان و فرهنگ مازندران و به یاد مهر و محبت مادر، مجموعه شعر " جان مار" را سرود و تقدیم روان شاد و همت بلند همه مادران عزیز این سرزمین نمود. مادرانی که بی گمان، نقشی بزرگ در هویت بخشی ما داشته و دارند. 
درد کشیده بود و درد بی عدالتی و تبعیض را بلند فریاد می زد که   :
این عدالت نییه که نوم علی ره بَوِری  
بوری لَس لَس شِه سِره گَرمِ پلا ره بَخِری       
دلداده مکتب اهل بیت(ع) بویژه مولا علی (ع) بود تا آنجا که سرود:           
یا علی نوم تره گمبه، مه چش سو دکفه           
خوامبه مه شعر دله، اورشِمِک بو دکفه           
"یا علی" مازرون دشتِ دِله جا دَکِته   
گَلی یاره بهییه، دامن صحرا دکته      
خوامبه شه دَسِّ بِلِم ته نوکرِ دسِّ دِله   
خوامبه قنبر ره بَوینم هاده مه شعر صِله         
به زبان و فرهنگ سرزمین خود می بالید و به جوانان زنهار می داد که :    
نَمْبه فارسی نَخِشه، تِه شِه زِبون رِه یاد نکن     
مازرونه وَچوئی، مازندرونِ یاد نَکِن 
هر کِجه دَری دَووش، خدا تِه پِشتی گِر بوشه    
خَله بالا که شونی، شِه نردبونه یاد نَکِن          
به مردمان سرزمینش بویژه جوانان برومند مازندران افتخار می کرد و می گفت:      
امه مازندرون سون بهشته   
خِدا خشت طِلا ره اینجه بشته          
ریکائون مشتی مشتی و غزلخون      
کیجائون مهربون مثل فرشته
نگارنده این توفیق را داشت تا قریب به ده سال به همراه این استاد عزیز در یک اتاق در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در خدمت مردم شریف باشیم و گفته ام و خواهم گفت که از محضر این استادِ شاعرِ عاشق، درس مردمداری، ادب و اخلاق را فرا گرفته ام. 
چه زیبا سرود و انتظارش را اینگونه بیان کرد که:        
گرچه دورم از شما یاران، مرا احیا کنید         
بار دیگر مجلسی با یاد ما برپا کنید.  
فقدان این استاد بزرگ و یار مهربان را به خانواده محترم و همه ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می نمایم.           
خدایش بیامرزد که مرد بزرگی بود و روحی داشت به وسعت دریا و دلی عاشق مولا.
خدایش بیامرزد و مولا علی(ع) در سر پل صراط وِنه بالِ ماس بوشه. انشاالله          
عیسی محمدی فیروزجایی  
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل      

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استاد رحمت الله حسن پور شاعر عشق و دلدادگی آسمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسم رمز ترور؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم

گروه اندیشه: آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد در کانال خود فایل صوتی و تصویری ای را در در باره شهید مطهری منتشر کرد. این خاطره در همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسایل امروز در بهمن 1399 مطرح شده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این خاطره مربوط به آخرین روزهای حیات استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری است. محقق داماد می گوید که «چهارم اردیبهشت سال 1358 پس از درس اصول مرحوم استادم مرحوم آیت الله العظمای لاریجانی، به طرف منزل آمدم که دیدم مرحوم استاد مطهری در منزل ما تشریف دارند. آمده بودند که بعد از استراحت و نماز نزد امام بروند.»

او در ادامه افزود: «من که وارد شدم، دیدم روزنامه ای دست ایشان است (اطلاعات یا کیهان). دراز کشیده بودند و روزنامه می خواندند. من که وارد شدم سلام کردم و ایشان نشستند. خوشامدگویی کردم. گفتند اگر کاری دارید عجله نکن، من این جا هستم و استراحت می کنم.»

محقق داماد در ادامه گفت: « زمانی که نشستم ایشان (آیت الله مطهری) صدا زدند که فلانی روزنامه را امروز دیده ای؟ گفتم نه. گفت دیروز سپهبد قرنی را ترور کردند. گروه فرقان این قضیه را به گردن گرفته است و در بیانیه خود گفته است که ما قم را به خاک و خون می کشیم. یعنی گروهی که تصمیم داشتند ترور کنند، حرف اول نام کسانی که می خواستند ترور کنند، جمع شده بود در این کلمه که «قم» را به خاک و خون می کشیم. (ق . م)»

محقق داماد افزود: «ایشان فرمودند که خودشان (فرقان) هم گفته اند که چند روحانی در لیست ما است و تنها ارتشی ها نیستند. ایشان فرمودند که به نظرم آن «م» من باشم. کلمه «م»، که پشت سر «ق» قرنی بوده، و بعدش «م» هست، حتما مطهری و من هستم. این طور فکر می کنم.»

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به توصیه اش به شهید مطهری در باره محافظت از خود گفت: «به ایشان گفتم اولا خدا نکنه، حالا اگر این طور است، چه مانعی دارد که شما یک مقدار احتیاط کنید. کمتر بیرون بروید، در ملاء عام ظاهر نشوید یا با محافظ بیرون بروید. آن روز هنوز بحث محافظ و ...نبود.»

محقق داماد صحبت مهم شهید مطهری را این گونه بیان کرد: «جمله ای که شاهد عرض من است این جمله است که (شهید مطهری ) گفتند خدا شاهد است این از اعتقاد من است و به این مسئله باور دارم که اگر «م» همان من باشم، و من را ترور کنند، من یقینا معتقدم که شهید هستم. زیرا به نظر من حرف صاحب جواهر کاملا درست است که اگر کسی برای حفظ هسته مرکزی اسلام، در دفاع از هسته مرکزی اسلام کشته بشود، مصداق واقعی شهید است. این گروه مرا هدف قرار داده اند چون می دانم که این ها می خواهند چهره اسلام را دگرگون کنند، من هم مقابلشان ایستاده ام، هیچ کوتاهی نکرده ام، و نخواهم کرد. ولذا من معتقدم که اگر این کار را بکنند یقینا شهید می شوم.»


216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902158

دیگر خبرها

  • اسم رمز ترور؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مادر روحانی شهید «حبیب الله رضایی» آسمانی شد
  • مادر شهید «ابراهیم دادگری» در همدان آسمانی شد
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • ۱۷ نقطه از گلستان میزبان برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب