Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدتهاست که استان هرمزگان در فهرست مناطق قرمز کرونایی کشور قرار گرفته و از سوی دیگر با کمال تعجب این شب‌ها شاهد پخش برنامه‌ای تلویزیونی هستیم که جاذبه‌های گردشگری کیش را تبلیغ می‌کند، حال این تناقض آشکار در کجا ریشه دارد؟! تاریخ انتشار: 19:11 - 06 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۱۴۰۰

در یاداشتی که برای تحریریه خبرگزاری میزان ارسال شده است، مدتهاست که استان هرمزگان در فهرست مناطق قرمز کرونایی کشور قرار گرفته و اخیرا سخنگوی وزارت بهداشت نیز مردم را از سفر به این استان به خصوص جزیره کیش بر حذر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با کمال تعجب این شب‌ها شاهد پخش برنامه‌ای از شبکه دو سیما هستیم که جاذبه‌های گردشگری کیش را تبلیغ می‌کند! حال این تناقض آشکار در کجا ریشه دارد و اصل ماجرا چیست؟

بنابه گزارش‌های رسیده با گذشت بیش از یک ماه، نحوه برگزاری جشنواره تابستانی امسال کیش همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از طرفی به خاطر شیوع کرونا برگزاری هرگونه مراسمی ممنوع اعلام شده، و از طرف دیگر سازمان منطقه آزاد کیش دور از چشم کیشوندان، اصناف، هتلداران و مسافران، بودجه‌ای هنگفت به برگزاری جشنواره تابستانی اختصاص داده است، بدون آن که عملا جشنواره‌ای در کار باشد! البته به جز همین برنامه تلویزیونی شبانگاهی که فقط یکی از آیتم‌های پرهزینه این جشنواره صوری است. برنامه‌ای که پیداست حاصل تدوین شتابزده فیلم‌های آرشیوی موجود در جزیره است، آن هم بدون هیچ خلاقیتی با اجرایی ضعیف و پخش ترانه‌های بی ارتباط با موضوع، که یک ماه است هر شب روی آنتن شبکه‌ای سراسری می‌رود و در اوج مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا، امنیت و آرامش منطقه‌ای پرخطر را به رخ مردم می‌کشد! البته همراه با این طنز تلخ که در شب‌های اخیر زیر فشار اعتراضات و انتقادات روزافزون، مجبور شده اند زیرنویس: "به کیش سفر نکنید! " را هم به آن اضافه کنند! و تلخ‌تر آن که هزینه‌ای میلیاردی نیز صرف این برنامه ضعیف با اهداف کاملا متناقض شده است!

بیشتر بخوانید: رعایت ۸۰ درصدی موارد بهداشتی از سوی مردم در استان هرمزگان/ کاهش تعداد مبتلایان به کرونا

از دلایل و ضرورت‌های اختصاص بودجه میلیاردی به سایر بخش‌های جشنواره‌ای که عملا تعطیل شده است، نیز خبری در دست نیست!

به راستی این درد‌ها را به که باید گفت؟ از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش می‌خواهیم برای یک بار هم که شده پاسخگو باشند و بگویند که بنا به چه ضرورتی اقدام به چنین دست و دلبازی‌هایی می‌کنند؟! آن هم امسال و در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی! مگر نه آن که دولت محترم از طریق همین صداوسیما شب و روز، مردم را از سفر به مناطق پرخطر به ویژه کیش منع می‌کند؟! پس حکایت این یک بام و دو هوا چیست؟!

آیا می‌خواهید با نمایش جاذبه‌های این جزیره لاکچری، دل مردمی را که کمرشان زیر بار فشار اقتصادی و مصیبت کرونا خم شده است بیشتر بسوزانید؟! یا قرار است با وجود این حال و روز مردم، همچنان پول بی زبان را به بهانه جشنواره‌ای که خود تعطیلش کرده اید، بین نورچشمی‌ها تقسیم کنید؟! اگر هم به قول خودتان برای حمایت از اصناف و هتلداران و کیشوندان آسیب دیده از کرونا در پی جذب گردشگرانی از طبقات پردرآمد و برخوردار هستید، چرا هزینه تبلیغ آن را از بیت المال و از جیب مردم بینوا برمی دارید؟! مردمی که قوت روزانه خود را هم به سختی تأمین می‌کنند، چه رسد به آنکه به رویای پرواز و اقامتی گران قیمت در کیش بیندیشند!

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جزیره کیش کرونا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان بعدازظهر روز یکشنبه در نشست تخصصی نقد و بررسی برنامه «محفل» اظهار کرد: اخلاص دست اندرکاران عامل مهم موفقیت برنامه محفل بود و موجب برکات آن شد.

کارشناس برنامه محفل بیان کرد: ترویج مفاهیم و بیان نکات قرآن و برخی احکام از ویژگی‌های برجسته برنامه محفل بود.

وی ابراز کرد: آیه «أَنَّ هَذَا الْقُرْآنَ مَأْدُبَةُ اللَّهِ فَتَعَلَّمُوا مَأْدُبَتَهُ مَا اسْتَطَعْتُم‏» مصداق مجموعه تلویزیونی محفل مبنی بر اینکه قرآن غذای آماده الهی است، می‌باشد.

حجت الاسلام قاسمیان با بیان اینکه ایجاد جذابیت از اقتضائات برنامه‌های تلویزیونی است، عنوان کرد: در برنامه محفل رعایت موازین قرآنی و احکام دینی در اولویت قرار داشت.

کارشناس برنامه محفل خاطرنشان کرد: بیان ساده مسائل تفسیری و مفاهیم قرآن از نوآوری‌های این برنامه بود تا مردم به نحوه بهترین با این مسائل آشنا شوند.

کد خبر 6091428

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • سفر به برزیل با تور آژانس سفرنامه در بهار و تابستان ۱۴۰۳
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر