Web Analytics Made Easy - Statcounter

آسیابی گفت: از زمان ابلاغ بخشنامه جدید ریاست قوه قضائیه در تیرماه درخصوص اعطای مرخصی به زندانیان به منظور پیشگیری از بیماری کرونا و ارتقای سلامت آنان، تاکنون به تعداد سه هزار و ۸۴۰ نفر از زندانیان در سطح زندان های استان مرخصی اعطاء شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، جلسه تعاملی بین اداره کل زندان های فارس و دادسرای شیراز امروز (دوشنبه ۶ مرداد) با حضور «حیدر آسیابی»، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، معاونین دادسرا، قضات ناظر بر زندان های شیراز، مدیرکل زندان های فارس و روسای زندان های شیراز با هدف بررسی وضعیت اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط براساس بخشنامه جدید ریاست قوه قضائیه در اداره کل زندان ها برگزار شد و پس از این جلسه، با زندانیان ملاقات و مشکلات قضایی 120 زندانی در بازداشتگاه مرکزی و اندرزگاه نسوان زندان مرکزی شیراز را مورد بررسی قرار داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیابی گفت: جلسه تعاملی در راستای کاهش جمعیت کیفری و با هدف بررسی اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط، براساس بخشنامه جدید ریاست قوه قضائیه با هدف تامین سلامت زندانیان و اعطای مرخصی به آنان، که در تیرماه ابلاغ شد، برگزار شده است و نحوه اجرای دستورالعمل ها و بخشنامه ها درخصوص اعطای مرخصی بررسی شد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز اظهار داشت: با اجرای بخشنامه ها و دستورالعمل های قوه قضائیه مبنی بر حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، موجودی زندان های استان تا پایان تیرماه نسبت به آمار موجودی پایان سال گذشته هفت درصد و آمار محکومین هم 10 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: آمار متهمین تحت قرار استان 18 درصد است که به میزان چهار و نیم درصد از سطح میانگین کشوری کمتر است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر جلوگیری از ورود متهمین به زندان ها گفت: با توجه به حساسیت ریاست قوه قضائیه در خصوص ورود افراد تحت قرار به زندان ها، باید همکاران قضایی تا جایی که امکان دارد از فرستادن متهمین به بازداشتگاه ها خودداری کنند.

آسیابی گفت: موضوع معرفی متهمین به بازداشتگاه ها در اجرای ماده 226 قانون آیین دادرسی کیفری و براساس دستورالعمل های صادره کاهش جمعیت کیفری باید بررسی شود هر زمان متهم، کفیل یا وثیقه معرفی کرد هرچند خارج از وقت اداری باشد قاضی  صادر کننده قرار یا قاضی کشیک مکلف به پذیرش آن است.

وی تاکید کرد: قضات ناظر بر زندان ها و اجرای احکام در سطح استان لازم است نهایت تلاش خود را در استفاده از ظرفیت بخشنامه جدید قوه قضائیه بکار گیرند و به تمامی زندانیان مشمول با تعدیل تأمین، مرخصی اعطاء کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: از زمان ابلاغ بخشنامه جدید ریاست قوه قضائیه در تیرماه درخصوص اعطای مرخصی به زندانیان به منظور پیشگیری از بیماری کرونا و ارتقای سلامت آنان، تاکنون به تعداد سه هزار و 840 نفر از زندانیان در سطح زندان های استان مرخصی اعطاء شده است و همچنان پیگیری پرونده زندانیان مشمول مرخصی ادامه دارد.

آسیابی همچنین یادآور شد: تعداد یک هزار و 998 نفر از زندانیان از ابتدای سال جاری با مرخصی پایان حبس از زندان های استان آزاد شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین تأکید کرد: اجرای دادرسی الکترونیکی در قانون پیش بینی شده است و با توجه به شیوع بیماری کرونا، باید این موضوع تقویت و ملاقات های زندانیان با قضات از طریق ویدئو کنفرانس انجام شود و بازدید قضات از زندان ها با رعایت دستورالعمل ها بهداشتی انجام شود.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اداره کل زندان های فارس دادستان عمومی و انقلاب شیراز شیراز دادستان عمومی و انقلاب مرکز اعطای مرخصی به زندانیان ریاست قوه قضائیه زندان های استان دستورالعمل ها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان افزود: در راستای رایزنی های مستمر با خیران و نیکوکاران برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد، با حضور پزشکی که یکی از فرزندان شهدای والا مقام استان است بخشی ازبدهی ۳۷۰ میلیون ریالی یکی از زندانیان پرداخت  تا وی از زندان آزاد شود.

علی عباس فلاحتی مطلق افزود: زندانیان جرائم غیر عمد مجرم نیستند بر اثر اشتباه غیر عمد و یا بدهکاری مالی وارد زندان شده که نیازمند کمک و مساعدت خیران نیکوکار هستند.
وی از مردم و خیران خواست برای کمک به این گونه زندانیان اهتمام ویژه داشته باشند.

ساختمان ستاد دیه برای جذب کمک های مردمی جنب درب شرقی مصلی امام خمینی یاسوج واقع شده است.
همچنین مردم می توانند وجوهات نقدی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را به شماره کارت بانک ملی۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۶۳۳۳  واریز کنند.

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان