Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@14:39:36 GMT

پیام تهدیدآمیز بن سلمان به رئیس‌جمهور مستعفی یمن

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۱۷۳۱

به گزارش فارس، «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن در اعتراض به ایفای نقش عربستان سعودی در قبال گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) تحت حمایت امارات، خواستار ملاقات با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی به منظور درخواست پایان دادن به نفوذ امارات در یمن شد.

وبگاه «الیمن نت» به نقل از برخی منابع خاص نوشت که این درخواست هادی موجب عصبانیت «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی شد و او در پیامی مکتوب به هادی با یادآوری حمایت‌های عربستان از هادی و اقامت او در عربستان به وی توصیه کرد که «پای خود را از گلیمش فرارتر نگذارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، بن سلمان از طریق «محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن به هادی ابلاغ کرد که «سلمان موضوعات مهم‌تری از شکایت هادی دارد و هادی و دولت وی بایستی با امارات تعامل کنند چرا که امارات شریک اصلی در جنگ (یمن) است».

بن سلمان همچنین از رئیس‌جمهور مستعفی یمن خواست تا دولت و مشاوران خود را متقاعد کند تا از هر گونه اظهارنظر در رسانه‌ها درباره نقش امارات در جنوب یمن و ابراز نارضایتی از آن خودداری کرده و شورای انتقالی را به عنوان یک قدرت پذیرفته و با آن تعامل کنند.

ولی‌عهد سعودی همچنین در نامه خود از اقدام مسئولان یمنی مبنی بر انتقاد از نقش عربستان و متهم کردن آن به همدستی با امارات در سقطری، ابراز خشم کرده است.

بنابر این گزارش، یک منبع در ریاست‌جمهوری دولت مستعفی یمن نیز تأیید کرد که هادی اوایل جولای در دیدار با آل جابر پیام مکتوبی از بن سلمان دریافت کرده است.

آل جابر نیز از هادی خواسته است تا به منظور دلجویی از بن سلمان، با او دیدار کرده و درباره تشکیل دولت جدید انعطاف نشان داده و از پست‌های وزارتی برای شورای انتقالی چشم‌پوشی کند و هادی نیز در پاسخ گفته است که این توصیه او را به صورت جدی بررسی می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مستعفی یمن بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۱۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • پیام تبریک رئیس‌جمهور درپی قهرمانی غرورانگیز تیم ملی فوتسال در آسیا
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی