Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@02:07:25 GMT

رشد مثبت شاخص کارگاه‌های بزرگ صنعتی

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۱۹۱۶

رشد مثبت شاخص کارگاه‌های بزرگ صنعتی

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، شاخص کارگاه های بزرگ صنعتی، (واحدهای تولیدی بیش از 100 نفر کارکن) در مجموع سال 98 به رشد مثبت 1.9 درصد رسید.

نماگرهای بانک مرکزی نشان می‌دهد از فصل پاییز 97 تا فصل تابستان 98 شاخص کارگاه های بزرگ صنعتی به ترتیب منفی 11.6 درصد، منفی 17.1 درصد، منفی 4.1 و منفی 4.2 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در فصول پاییز و زمستان این شاخص به ترتیب به رشد مثبت 6.3 درصد و مثبت 10.5 درصد رسیده است.

رشد 1.9 درصدی شاخص کارگاه های بزرگ صنعتی پس از افت 8 درصدی این شاخص در سال 97، به دست آمده است.

در سال 98 تعداد صدور جواز تاسیس با 15.3 درصد افزایش به 26 هزار و 36 مورد رسیده که سرمایه مورد نیاز برای احداث این واحدها 354 هزار و 840 میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل 26.2 درصد افزایش داشته است.
اما در بخش پروانه بهره برداری وضعیت متفاوت است. میزان پروانه های صادر شده در سال 98 رشد 3.9 درصدی داشته و تعداد پروانه های صادره 6 هزار و 80 فقره بوده است.
سرمایه به کارگرفته شده برای این تعداد واحد صنعتی 55 هزار و 980 میلیارد تومان بوده که نشان می دهد نسبت به سال 97 (به قیمت های ثابت) کاهش 6.3 درصدی داشته است.
بنابراین تشکیل سرمایه ثابت در بخش صنعت در سال گذشته در نهایت منفی بوده است.

پربیننده ترین واردات کنسانتره چین از آمریکا به بالاترین حد دو سال اخیر رسید پایبندی دولت نسبت به تمام تعهدات خود/ میزان تولید پتروشیمی دوبرابر شده است رشد ۱۰درصدی تولید فولاد ایران در دوران کرونا روحانی: محصولات ما در زنجیره فولاد دو برابر شده است افزایش۶ و ۱۳درصدی تولید کاتد و آند شرکت مس تاپایان تیرماه۹۹

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی سرمایه کارگاه کارگاه صنعتی پروانه بهره برداری قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شاخص کارگاه های بزرگ صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران

بررسی داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ اردیبهشت ۸.۹ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا 13 اردیبهشت ماه امسال بیشترین کاهش بارش با منفی 43درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی 41.3 و 39.8 درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران 93.5 میلیمتر بوده است.

این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در 22 استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان،‌ سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد 54.2 درصدی، یزد 41.5 درصد و خراسان جنوبی با 19.7 درصد ثبت شده است.

به گزارش تسنیم، در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا 13 اردیبهشت ماه  بارندگی در کشور 8.9درصد کاهش یافته است. بر این اساس میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه اشاره شده 18.6 میلیمتر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد