Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد 341 بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند و تعداد بیماران بستری به یک‌هزار و 893 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، نیمه‌دوم تیر ماه امسال بود که آژیر قرمز کرونایی در مازندران به صدا درآمد و طی این مدت همچنان این استان در شرایط قرمز بسر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی شرایط قرمز کرونایی را مجددا در پیک دوم کرونا در استان مازندران تجربه می‌کنیم که تعداد بیماران بستری و شناسایی بیش از ۶ برابر شده است و این وضعیت کماکان ادامه دارد.

شرایط قرمز کرونایی درحالی در استان مازندران به سریال ادامه‌داری تبدیل شده که تخت‌های بیمارستان تکمیل شده و کادر درمانی در شرایط سختی شبانه‌روزی درحال مجاهدت و تلاش هستند.

 دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۹۳ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۲۹۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم‌اکنون ۱۵۸۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه باید در شرایط فعلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کرونا زندگی کنیم ، خاطرنشان کرد: این روند نیاز به تغییر نگرش مردم نسبت به این ویروس از جمله در مراودات روزانه و سطح شهر دارد.

موسوی گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شستن مداوم دست‌ها جز اساسی‌ترین فاکتورها برای جلوگیری از انتشار کووید ۱۹ است.

دکتر فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته  ۴۸بیمار جدید بستری و ۴۸ بیمار هم ترخیص شدند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: همچنین ۴۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، براساس آخرین گزارش‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۴۱ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند و تعداد بیماران بستری به یک‌هزار و ۸۹۳ نفر رسید.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران وضعیت کرونا در مازندران دانشگاه علوم پزشکی مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیمار مشکوک به کرونا تعداد بیماران بستری تشخیص بالینی ۲۴ ساعت گذشته قرمز کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟