Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی نیارکی با بیان این که از ۲۴ آرامستان قم تنها در ۹ آرامستان مورد مجوز دفن صادر می‌شود، گفت: در حال حاضر آرامستان بهشت معصومه(ع)، بقیع و علی بن جعفر(ع) در رتبه نخست تعداد دفن قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید سیف الدین موسوی نیارکی» عصر امروز(دوشنبه 6مرداد) در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری قم برگزار شد، با بیان این که در شهر قم 24 آرامستان فعال وجود داشته است، گفت: از سال 84 تا 89 به مرور در 11 مورد ممنوعیت دفن اموات صادر و ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری قم افزود: در این 11 یا 12 مورد دیگر هیچ دفنی به صورت رسمی صورت نمی گیرد، البته گاها در برخی موارد یک سری دفن های بدون مجوز انجام شده و از برخی نیز جلوگیری شده است از جمله آرامستان ابوحسین که در مواردی پیگیری کردیم و اجازه دفن را صادر نکردیم.

 

وی افزود: در ارتباط با دفن اموات بعد از بهشت معصومه(س)، قبرستان بقیع رتبه دوم را دارد و در ادامه به ترتیب آرامستان های علی بن جعفر(ع)، امام زاده سید علی(ع)، شاه جمال(ع)، احمد بن قاسم(ع)، احمد(ع)، عبدالله(ع)، ابراهیم(ع) یک، چهل اختران، حرم مطهر و سید سربخش(ع) در رتبه های بعدی از نظر تعداد دفن هستند.

 

موسوی نیارکی در ادامه عنوان کرد: امام زاده سید سربخش در یک بافت مسکونی است که البته در آن خیلی دفن صورت نمی گیرد ولی به هرحال دفن هایی صورت می گیرد که پیشنهاد داشتیم ممنوعیت صادر شود و همچنین به دلیل این که دفن اموات در امام زاده شاه احمد قاسم در جوار بلوار پیامبر اعظم(ص) مشکلاتی را ایجاد کرده است تقاضای ممنوعیت دفن در این مکان را هم داشتیم.

 

وی بیان داشت: با توجه به مکاتبات محیط زیست و حتی فتاوای مراجع عظام هرسال می توانیم بخش هایی از این مراکز دفن را غیر فعال کنیم، همچنانکه بهشت معصومه و چند آرامستان دیگر جایگزین خوبی خواهند بود.

 

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری قم با بیان این که در آرامستان بیات هم به صورت محدود امواتی دفن می‌شود، گفت: این آرامستان هم در هسته مرکزی شهر بوده و تقریبا یک مکان محدود و کوچک است که با اخذ مبالغ زیادی اقدام به پذیرش اموات می‌کند که در این باره نیز می خواهیم ممنوعیت دفن اموات را بگیریم.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: آرامستان های قم دفن اموات دفن اموات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت میزبانی سپاهان و گل‌گهر با 2 احتمال

به گزارش "ورزش سه"، چهره هشت تیم نهایی جام حذفی فوتبال ایران مشخص شد و در این بین پنج تیم میزبان و سه تیم مهمان توانستند به دور یک چهارم نهایی راه پیدا کنند، اما جدا از شاگردان سعید اخباری در چادرملو اردکان که قطعا در دور بعدی میزبان هستند، احتمالا انجام مسابقه خانگی برای تیم‌های سپاهان و گل‌گهر نیز وجود دارد.

طبق قوانین جام حذفی، تیمی که در مرحله قبلی مهمان بوده، در دور بعدی قطعا میزبان است؛ مگر اینکه حریف آنها دو بازی خارج از خانه انجام داده باشد (مثل چادرملو)، یا اینکه مثل آنها بازی گذشته‌اش را در زمین حریف انجام داده است (مثل گل‌گهر و سپاهان).

سپاهان با پیروزی در زمین استقلال ملاثانی و گل‌گهر سیرجان با برتری در خانه فجر شهید سپاسی شیراز به دور یک چهارم نهایی رسیدند و اگر با یکدیگر یا چادرملو برخورد نکنند، به طور قطعی می‌توانند میزبان یکی از تیم‌های آلومینیوم اراک، تراکتور تبریز، ملوان انزلی، مس رفسنجان یا هوادار تهران باشند.

قرعه کشی رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران فردا دوشنبه برگزار می‌شود و جدا از چادرملو، شانس میزبانی سپاهان و گل‌گهر از پنج تیم دیگر بالاتر است.

دیگر خبرها

  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • ممنوعیت میزبانی سپاهان و گل‌گهر با 2 احتمال
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود