Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک عضو ستاد مقابله با بیماری کرونا، به چند سوالی که توسط مخاطبان خبرگزاری میزان پرسیده شده بود، در قالب گفت و گویی پاسخ داد. تاریخ انتشار: 00:45 - 07 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۱۲۷۴

مسعود مردانی در گفت‌وگو با میزان در خصوص کچلی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا گفت: ریزش مو یکی از علائم این بیماری در دوران نقاهت است که اغلب در مبتلایانی دیده می‌شود که به فرم شدید کرونا دچار شده و دوران طولانی نقاهت را آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی ضمن اشاره به اینکه بیماری کرونا دوران نقاهت طولانی مدت دارد، ادامه داد: ریزش مو ناشی از ابتلا به ویروس کووید۱۹ در همه بیماران اتفاق نمی‌افتد و به صورت نادر در تعدادی از بهبودیافتگان در دوران نقاهت بروز پیدا می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری متذکر شد: ریزش مو نمی‌تواند به عنوان نشانه‌ای از ابتلا به کرونا باشد چرا که بیماران بعد از ابتلا و در دوران نقاهت دچار این عارضه می‌شوند.

دوران نهفتگی ویروس کرونا چند روز است؟

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص دوران نهفتگی بیماری کرونا بیان کرد: دوران کمون این بیماری یعنی از زمانی که فرد با ویروس تماس پیدا می‌کند تا هنگامی که علائم بیماری در او آشکار می‌شود، بین یک تا ۱۴ و به طور متوسط ۵ روز است.

 احتمال ابتلای هر فرد به ویروس کووید۱۹ چند درصد است؟

مردانی با در پاسخ به اینکه سوأل که، احتمال ابتلای هر فرد به ویروس کووید۱۹ چند درصد است، توضیح داد: کرونا قدرت و شدت آلودگی کنندگی بالایی دارد و بعد از جهش‌های ژنتیکی کوچکی که در این ویروس اتفاق افتاده است، قدرت انتشارش بین ۳ تا ۹ برابر افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل تمام افراد  به ویژه اشخاصی که ارتباط بیشتری با مبتلایان دارند در معرض ابتلا به این بیماری هستند و باید استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

احتمال انتقال کرونا توسط افرادی که علائم ندارند

 وی در خصوص احتمال انتقال کرونا توسط افرادی که علائم ندارند، اظهار کرد: تعدادی از افراد در حالی که هیچگونه علامتی ندارند، ناقل این ویروس هستند و قابلیت انتقال آن را به سایر افراد دارند، البته این امر شایع نیست و کووید۱۹ در اغلب افراد با بروز علائم همراه است.

راه های انتقال کرونا

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص راه‌های انتقال ویروس کووید۱۹ عنوان کرد: یکی از راه‌های انتقال این ویروس از طریق هوا است و سطوح نقش عمده‌ای در انتقال این ویروس ندارند؛ البته تماس دست آلوده با چشم.

این متخصص عفونی ضمن تاکید بر شست‌وشوی مداوم دست‌ها برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: قرار گرفتن در معرض ترشحات تنفسی حاصل از عطسه، سرفه، صحبت کردن و.. فرد بیماری تا حد زیادی موجب ابتلا به ویروس کووید۱۹ می‌شود.

با وجود امکان ابتلای مجدد و پایین آمدن سطح آنتی بادی با گذشت چند ماه، آیا ساخت واکسن می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد؟

 مردانی در پاسخ به این سوال که با وجود امکان ابتلای مجدد و پایین آمدن سطح آنتی بادی با گذشت چند ماه، آیا ساخت واکسن می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد، گفت:برای ساخت واکسن کرونا علاوه بر آنتی بادی روی سیستم ایمنی سلولی هم کار می‌شود چرا که در حال حاضر واکسنی مناسب است که سیستم ایمنی سلولی را هم بر علیه ویروس مقاوم کند.

 وی در این باره ادامه داد: خوشبختانه شرکت‌هایی که در زمینه ساخت واکسن ویروس کرونا پیشرو هستند، این اقدام را انجام داده اند و به نظر می‌رسد واکسن مورد نظر و مناسبی در برای پیشگیری از این ویروس در اختیار مردم جهان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: تا چه میزان پروتکل های بهداشتی در آبدارخانه ادارات رعایت می شود؟

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کووید19 ویروس کووید۱۹ دوران نقاهت ویروس کرونا ساخت واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!