Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا تابش عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع تفاهم‌نامه ساخت خانه محرومان در ۱۶ استان در دست اجرا است. هر استان به تعداد نیاز خود سهمیه ساخت خانه محرومان را دریافت می‌کند و این خانه‌ها در اختیار افراد نیازمند که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفته و یا حتی غیر زیرپوشش آن‌ها قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنیاد مسکن در روستاهایی که دارای زمین است، زمین را در اختیار روستاییان قرار داده و ساخت مسکن آغاز می‌شود؛ ولی در روستاهایی که فاقد زمین هستند، زمین از اهالی دریافت و فعالیت ساخت خانه محرومان آغاز می‌شود، به طوری که پارسال ۴۰ میلیون تومان وام کم‌بهره ۵ درصد، برای ساخت خانه محرومان به روستاییان داده می‌شد که مبلغ این وام، امسال به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

این مسئول از اختصاص ۲۵ میلیون وام بلاعوض طی سال گذشته برای ساخت خانه محروم خبر داد و گفت: این رقم در سال‌جاری به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است. با کمک مردم این خانه‌ها باید طی یک سال ساخته و تحویل داده شود.

تابش تصریح کرد: از ۵۶ هزار خانه محروم که در دست ساخت است، ۲۰ هزار خانه آماده و تحویل داده شده و ساخت مسکن محرومان حاشیه سه شهر کشور شامل زاهدان، چابهار و مشهد نیز انجام می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: برنامه این سازمان برای مقاوم‌سازی سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور است که ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این اقدام تصویب شده که با بهره ۵ درصد بوده و مابقی اعتبارات توسط دولت در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق، کپرنشینی نوعی از سکونت و انتخاب خود مردم منطقه است، خاطرنشان کرد: با این وجود ۶۰۰۰ واحد مسکونی برای این افراد ساخته شده که به همین میزان بار دیگر سهمیه‌ای مصوب شده است.

پربیننده ترین تهرانی‌ها بیشتر در کدام مناطق خانه می‌خرند؟ مهلت ثبت‌نام پیامکی وام اجاره تمدید نمی‌شود/ ۲.۲میلیون مستأجر نیازمند حمایت تسهیلات ودیعه مسکن، شبهه شرعی دارد؟ ۳۰ درصد بورس مسکن به مردم می‌رسد ۱۰۰۰خانه خالی در اختیار یک بانک خصوصی است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: علیرضا تابش بنیاد مسکن رئیس بنیاد مسکن قیمت مسکن مسکن بنیاد مسکن ساخت مسکن کپرنشینان علیرضا تابش مسکن محرومان نرخ مسکن رئیس بنیاد مسکن قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت ساخت خانه محرومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس

مسیح الله مرادی رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس گفت: سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات امداد و وام بنیاد مسکن برای احداث ۶۰ واحد مسکن مددجویی هزینه و عملیات احداث آنها آغاز شده است.

وی افزود: از این تعداد ۵۷ واحد در مناطق روستایی و ۳ واحد در محدود شهری است که به زودی تکمیل و تحویل مددجویان می‌شود.

رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس گفت: یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان نیز برای تعمیرات جزئی، کلی و بهسازی فضا‌های جانبی ۸۵ واحدهزینه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال