Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد منتصرکوهساری معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سرعت ترخیص کالا ها به ویژه کالاهای اساسی از تمامی بنادر کشور افزایش یافته است،گفت: سازمان بنادر همانند ماه‌های گذشته در تخلیه و بارگیری کالاها اقدامات لازم را انجام می‌دهد و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان کالای اساسی در بندر امام خمینی به ۲هزار و ۳۰۰ تن رسید

او با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در ترخیص کالاهای اساسی از بنادر کشور وجود ندارد و در این زمینه گمرک و وزارت صمت همکاری های لازم را با ما انجام می‌دهند، افزود: در ماه های گذشته بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا و رسوب در بنادر کشور وجود داشت که هم اکنون موجودی کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده و این نشان دهنده افزایش سرعت ترخیص کالاها از بنادر کشور است.

معاون بندری سازمان بنادر با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای اساسی از جمله دام به سرعت از بنادر کشور تخلیه می شود،گفت: در بندر امام خمینی(ره) بیش از ۲ میلیون و  ۳۰۰ هزار تن کالا، در بندر شهید رجایی ۳۶۰ هزار تن، بندر نوشهر ۱۵۰ هزار تن و در بندر انزلی ۱۴۰ هزار تن کالای اساسی ذخیره شده و این آمارها نشان دهنده موجودی کالای اساسی در بنادر شمالی و جنوبی کشور است.

منتصر کوهساری یادآور شد: تمامی این کالاها به درخواست صاحب همان کالا و بندر تخلیه و بارگیری می شود.

او با اشاره به اینکه مدت زمان نگهداری کالا در بنادر دو ماه است، اظهار کرد: در صورتی که دستگاه مربوطه درخواست افزایش مدت زمان نگهداری کالا را داشته باشد به مدت یک ماه این زمان تمدید می شود.

معاون بندری سازمان بنادر با اشاره به اینکه بسیاری از کالاها از جمله خودرو و سویا چندین سال است که در برخی از بنادر کشور وجود داشته است، افزود: این کالاها هم اکنون تبدیل به کالای متروکه شده و باید سازمان اموال تملیکی اقدامات لازم برای نگهداری این کالاها را انجام دهد و اختیار و نگهداری این کالاها هم اکنون از دسته سازمان بنادر خارج شده و باید سازمان اموال تملیکی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

منتصرکوهساری همچنین درباره اتمام فاز ۳ بندر شهید رجایی گفت: فاز سه این بندر در حال تکمیل و اتمام کار است و امیدواریم تا پایان سال فاز سه بندر شهید رجایی به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید

بررسی آخرین همکاری‌های ایران و هند در طرح توسعه چابهار

معاون سازمان بنادر همچینن درباره ورود چینی ها به بنادر کشور گفت: هنوز تفاهم نامه و یا قراردادی با چینی ها در خصوص ارتباط با آنها در بنادر کشور منعقد نشده و اساسنامه ۲۵ ساله ایران و چین در مرحله چارچوب بندی برنامه به سر می‌برد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: اولین محموله ترانزیتی افغانستان حامل میوه خشک به مقصد بندر تیان جین در کشور چین ارسال شد و این محموله با ترانشیپ از طریق چابهار به بندر موندرای هند ارسال شد که پس از تخلیه در این بندر و بارگیری به کشتی دیگری، به مقصد نهایی منتقل شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بنادر حمل ونقل کشتیرانی ایران قرارداد بندری بنادر کشور سازمان بنادر کالای اساسی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است