Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خمینی‌‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث مراسم مذهبی و عزاداری اباعبدالله آمیخته با جان مردم است و بحث‌های جناحی در این مراسم جایی ندارد.

«محمدتقی نقدعلی»، نماینده مردم خمینی‌شهر، در واکنش به نقدهای وارده نسبت به انتقادات وارده به تصمیم ستاد ملی مبارزه کرونا جهت برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا موضع به حقی گرفته و تصمیم به جایی را اتخاذ کرده علت آن هم این است که نباید در تصمیم‌گیری‌ها تک بُعدی فکر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خمینی‌‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بیانات مقام معظم رهبری را درخصوص شب های قدر مرور کنید مشاهده می‌کنید که ایشان در بحث دعا و نیایش و نیاز مردم به آن تاکید کردند. لذا تصمیم گیرندگان باید در تصمیماتشان این موضوع مد نظر قرار دهند.

نقدعلی ضمن تاکید بر تاثیرات روحی دعا و نیایش تصریح کرد: توسل و ارتباط معنوی با اهل بیت جزو نیازهای ضروری است به عبارت دیگر همانطور که رعایت پروتکل‌ها به نوعی درمان و پیشگیری است و جلوی ابتلا را می گیرد، دعا، نیایش و توسل این بدی‌ها را دفع می کند و لذا قطعا قابل جمع است. همانطور که فعالیت های اجتماعی را با رعایت پروتکل‌ها انجام می دهیم برگزاری مراسمات مذهبی هم یکی از فعالیت‌های مهم اجتماعی و فعالیت‌های مهم عقیدتی و مذهبی، است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم هیچ منافات و مقابله‌ای با کرونا ندارد کمااینکه مطالبه عمومی هم است. همچنین این را هم مدنظر داشته باشیم که امروز جامعه ما، یک جامعه ایمانی است و این یک مطالبه عمومی است که اگر دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده این مورد را مدنظر قرار ندهند، نشان از عدم اهمیت به نظر مردم خواهد بود.

نقدعلی در پاسخ به اینکه اینگونه مسائل مذهبی جای برخوردها و انتقام‌جویی‌های جناحی است؟ خاطرنشان کرد: بحث مراسم مذهبی و عزاداری اباعبدالله آمیخته با جان مردم است و بحث‌های جناحی در این مراسم جایی ندارد. در مراسم محرم می‌بینید که اصولگرا، اصلاح‌طلب، معتدل، میانه‌رو و حتی مسیحیان کشور هم توسل دارند و در این مراسمات حضور پیدا می کنند. لذا اینکه برگزاری مراسمات مذهبی را حمل بر مسائل جناحی کردند، بی‌انصافی است. 2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عزاداری مجلس شورای اسلامی محرم برگزاری مراسمات برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود