Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر نقش جوانان در باشکوه شدن نماز جمعه گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های امام و مقام معظم رهبری، نماز جمعه جایگاه ویژه‌ای دارد و بایستی قدر این موهبت الهی را با تمام وجود پاس بداریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورامین در مورد اهمیت جایگاه نمازجمعه اظهار داشت: یکی از موهبت‌های الهی به برکت انقلاب اسلامی اقامه نمازهای جمعه است، یک واجبی که علی‌رغم اهمیتی که دارد با صراحت در قرآن کریم یک سوره به نام آن است و روایات بسیاری در فضیلت آن ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وقتی انقلاب اسلامی پیروزی رسید حضرت امام به عنوان اولین قدم تأثیرگذار خود دستور اقامه نماز جمعه را صادر فرمودند افزود: اولین نمازجمعه در روز پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی رضوان الله تعالی علیه در تهران اقامه شد و سنگ بنای نماز جمعه در جمهوری اسلامی به شکل جدید و انقلابی گذاشته شد.

امام جمعه موقت ورامین گفت: در نماز جمعه فقط یک جنبه عبادی دیده نشده که فکر کنیم مثل نمازهای معمولی فقط جنبه عبادی و ذکر و دعا است در واقع یک نمازی است که در کنار جنبه عبادی به جهت سیاسی توجه ویژه‌ای شده است و اساساً فلسفه تشریح نماز جمعه یک جنبه مهم سیاسی در آن نهفته است که مسلمانان هفته‌ای یکبار بیایند و در یک سنگر کنار هم جمع شوند و خطیب جمعه با آن‌ها سخن بگوید.

محمودی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نمازجمعه را قرارگاه فرهنگی هر شهر معرفی کردند و فرمودند که همه باید زیر یک چتر قرار بگیرند عنوان کرد: در حقیقت امام جمعه به عنوان سکان‌دار سنگر نماز جمعه می‌بایست در حوزه‌های فرهنگی ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های امام و مقام معظم رهبری نماز جمعه جایگاه ویژه‌ای دارد و باید همه مردم با نگاه خاصی به نمازجمعه بنگرند و قدر این موهبت الهی را بدانند و تاثیر گذاری آن را با تمام وجود باور داشته باشند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: امروز صدها نماز جمعه در سراسر ایران اسلامی شاهد این مدعا است که بحمدالله مردم ما به نماز جمعه اهتمام می‌ورزند.

وی در ادامه افزود: برای جذب جوانان به نماز جمعه بدیهی است که باید عوامل مختلفی اعم از نهادهای فرهنگی، مجموعه‌های فرهنگی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها دست به دست هم دهند تا به این باور برسند که در نماز جمعه نقش‌آفرین باشند البته نقش نهاد نماز جمعه، ستاد نماز جمعه و امام جمعه نیز قطعاً تاثیرگذار است.

حجت الاسلام محمودی گفت:در اهمیت نماز جمعه همان بس که کدام سنگ می تواند خوراک درست به جوان بدهد و کدام جایگاه است که می تواند این شبهات را پاسخ و این توطئه‌ها را خنثی کند.

وی خاطرنشان کرد: مقامات اجرایی باید بدانند که سنگر نمازجمعه متعلق به همه است و این سنگر پشتوانه محکمی برای همه جایگاه ها و پایگاه ها است و بیاینداز این ظرفیت استفاده کنند و انشاالله روز به روز بر اهمیت نماز جمعه و جایگاه نماز جمعه بیافزایند که سود آن به حال همه آحاد جامعه خواهد بود.

محمودی تاکید کرد : امام جمعه انقلابی آن کسی است که اولا رهنمودهای امام و رهبری را دنبال کند و دوما آنکه خودش در تمامی صحنه‌های انقلابی حضور داشته باشد و سر بزنگاه‌ها در عرصه هایی که دشمن می‌خواهد ارزش‌های انقلاب را کمرنگ کند مواضع روشن، شفاف و شجاعانه خود را اعلام کند. 

امام جمعه انقلابی آن کسی است که اولا رهنمودهای امام و رهبری را دنبال کند و دوما آنکه خودش در تمامی صحنه‌های انقلابی حضور داشته باشد و در عرصه‌هایی که دشمن می‌خواهد ارزش‌های انقلاب را کمرنگ کند مواضع روشن، شفاف و شجاعانه خود را اعلام کند

وی بیان کرد: امام جمعه باید با صراحت مواضع انقلاب و دستاوردهای انقلاب را تبیین و ارزش‌های انقلابی را برای مردم با صراحت بیان و تبیین کند.

وی عنوان کرد: انتظار امام و رهبری و اساساً انتظار اسلام از سنگر نماز جمعه و از امام جمعه چنین انتظاری است که همانگونه که اولیای الهی و ائمه معصومین از این ظرفیت‌ها برای ذکر و یاد خدا و مبارزه با شیطان و شیاطین و شیطان صفت‌ها استفاده و بهره می‌گرفتند امام جمعه هم از این سنگر با همین ظرفیت و با همین هدف کار را دنبال کند که این همان تعریف فلسفه وجودی نمازجمعه است.

امام جمعه موقت ورامین گفت: امروز ۴۱ سال است که در شهرستان ورامین نمازجمعه اقامه می شود یعنی بعد از مرداد ماه که در تهران نمازجمعه برگزار شد در آبان ماه اولین شهر استان تهران که نماز جمعه در آن به دستور حضرت امام اقامه شد ورامین بود.

وی ادامه داد:به ارواح پاک و مطهر گذشتگان در سنگر نمازجمعه درود می‌فرستیم  و برای کسانی که امروز نماز جمعه را اداره می‌کند آرزوی توفیق  خدمت‌گذاری داریم.

حجت الاسلام محمودی در پایان گفت: بارها اعلام کرده ایم نماز جمعه و سنگر نماز جمعه در خدمت همه کسانی که در چارچوب نظام اسلامی اعتقاد به اصول و مبانی انقلاب دارند است  چرا که در نماز جمعه محدودیتی نداریم و با همه جریانات سیاسی و تشکل‌ها و احزاب و گروه‌های فرهنگی که  در این چارچوب حرکت می‌کنند تعامل داریم و آماده هستیم که این ظرفیت را در اختیار آن‌ها بگذاریم و در کنار یکدیگر این سنگ نورانی و جایگاه مقدس را آنگونه که شایسته است اداره کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه انقلاب اسلامی نمازجمعه مقام معظم رهبری امام جمعه موقت ورامین انقلاب اسلامی نماز جمعه نماز جمعه سنگر نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ماموستا رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: کارگران در توسعه کشور جایگاه ویژه‌ای دارند و رسیدگی به دغدغه‌های آنان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: توسعه کشور در سایه امنیت وایجاد اشتغال قابل تحقق است که دولت سیزدهم در این مسیر گام برداشته است.

امام جمعه سنندج در ادامه بر لزوم همکاری مردم با مسئولان برای تحقق شعار رهبری تاکید کرد.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها جنایات رژیم سفاک صهیونیستی را محکوم و یادآور شد: بی تفاوتی مجامع بین المللی در برابر شهادت ۳۴ هزار و ۱۸۳ انسان مظلوم و ویرانی منازل و مساجد و بیمارستان‌ها، نابخشودنی است.

تبریک روز سنه و آغاز هفته معلم به تلاشگران عرصه علم و دانش و لزوم رعایت رعایت حجاب اسلامی، از دیگر مواردی بود که امام جمعه سنندج به آن پرداخت.

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • نماز جمعه سنندج
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند