Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به تجربیاتی که اصلاح قانون تجارت و بحث اسناد الکترونیکی بویژه سفته و برات داشتیم، تحقق اقتصاد هوشمند را به عنوان یکی از محورهای برنامه های خود در وزارت اقتصاد قرار دادم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرهاد دژپسند که در مراسم رونمایی از "نسخه الکترونیکی سفته" و "تسهیلات و اعتبارات دیجیتال" در محل وزارت اقتصاد سخن می گفت، بیان داشت: اقتصاد هوشمند با هدف شتاب بخشی به پیشرف اقتصادی کشور، یکی از رویکرد های اصلی وزارت اقتصاد است، لذا از ابتدای شروع کار در وزارت اقتصاد، به دلیل عدم وجود بستر و تشکیلات لازم برای تحقق این مهم، دفتر فنآوری اطلاعات را به "مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند" ارتقاء دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی یادآور شد: این دفتر، تنها یک تشکیلات درون دستگاهی نیست بلکه در کنار کارکرد درون حوزه ای؛ یکسری اقدامات و کارکرد های فراگیر و ملی هم دارد که رونمایی از این دو خدمت (نسخه الکترونیکی سفته و تسهیلات و اعتبارات دیجیتال)، جلوه ای از کارکرد بیرونی تشکیلات مذکور است.

وزیر اقتصاد افزود: همچنین، تاسیس "شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت اقتصاد" با عضویت معاونان وزیر و روسای سازمان های تابعه، گام مهم دیگری به منظور ایجاد یک فرآیند سیاستگذاری توسط مجموعه دست اندرکاران این وزارتخانه، برای راهبری اقتصاد هوشمند بود، خوشبختانه با این اقدام، فرآیندها و بستر ها به شکلی مهیا گردید که ورود به اقتصاد هوشمند، بطور جدی ، به پیش رود.

وی تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا در کشور و محدودیت های مراجعات حضوری، فرصتی پیش روی قرار داد تا پروژه های اقتصاد هوشمند با سرعت بیشتری اجرایی شود.

دکتر دژپسند گفت: یک بحث مهم در موضوع "توسعه پایدار" استفاده بهینه از منابع از جمله حذف کاغذ از فرآیند ها است؛ شکل گیری اقتصاد هوشمند، گامی بزرگ در همین مسیر و جلوگیری از تخریب محیط زیست محسوب می شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه "شکل متکامل پیاده سازی اقتصاد هوشمند، به حذف حضور فیزیکی پرسنل از فرآیند ها می انجامد"، تاکید کرد: این، البته به معنای حذف فرصت های شغلی نیست؛ بلکه به معنای جایگزینی مشاغل و قرار گرفتن انسان در مقام راهبری و ظرفیت سازی برای توسعه است.

وی عنوان داشت: وقتی ما در مورد مالیات، گمرک، بورس، بیمه و .. صحبت می کنیم؛ اینها همه بخش هایی از وزارت اقتصاد هستند که با هوشمندسازی، به صورت هسته هایی هوشمند در کنار هم قرار می گیرند و اتفاقا همدیگر را کامل می کنند و می توانند زمینه ساز تحقق اقتصاد هوشمند باشند.

دژپسند ادامه داد: با آزاد سازی سهام عدالت که با فرمان مقام معظم رهبری و همچنین تاکید رییس جمهور محترم صورت پذیرفت، توانستیم با توجه به شرایط کرونایی و عدم امکان مراجعه حضوری، در فرایند این آزاد سازی، احراز هویت را به صورت الکترونیکی، انجام دهیم و این  تجربه مهم می تواند برای حوزه های دیگر بازار سرمایه نیز بکار رود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: باید خدمات الکترونیکی سفته، برات، تسهیلات و خدماتی که در حال حاضر مرتبط با اعتبارات و تسهیلات کرونا است و توسط بانک ملی ارائه می شود را در آینده ای نزدیک به تمامی بانک ها و برای همه تسهیلات و اعتبارات تعمیم داد.

وی تصریح کرد: چنانچه فعالان اقتصادی احساس کنند، امور روزانه مرتبط با کسب و کار آنها از طریق الکترونیکی و بدون صرف هزینه و جابجایی فیزیکی قابل تحقق است، قطعا انرژی و فرصت بیشتری را برای انجام فعالیت های تولیدی در بنگاه اقتصادی خواهند داشت. این خود یکی از فواید اقتصاد هوشمند است.

انتهای پیام/

R1389/P/S78,7,77,79/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت اقتصاد بیشتر بخوانید... پرداخت بخشی از مطالبات کارگری شرکت مخابرات راه دور (ITI) شیراز پس از ۱۰ سال از گوشه و کنار خراسان رضوی|نخستین دکل مخابراتی درختی کشور در مشهد بهره‌برداری شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پرداخت بخشی از مطالبات کارگری شرکت مخابرات راه دور (ITI) شیراز پس از ۱۰ سال از گوشه و کنار خراسان رضوی|نخستین دکل مخابراتی درختی کشور در مشهد بهره‌برداری شد واژه های کاربردی مرتبط وزارت اقتصاد پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ شرایط جدید پیش‌فروش ۴ محصول سایپا اعلام شد+ جدول ۲ اجرای قانون جدید چک در انتظار اراده جدی بانک مرکزی ۳ امکان فروش ۶۰درصد سهام عدالت برای همه بعد از عید غدیر خم ۴ جزییات ارزهای برنگشته به چرخه اقتصادی کشور/ کدام صادرکنندگان ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند؟ ۵ حداقل دریافتی بازنشستگان با همسان سازی چقدر افزایش می‌یابد؟ ۶ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۰۶| هر اونس طلا ۱۹۲۸ دلار شد ۷ شماره پیامکی برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن اعلام شد/ فرصت ۱ هفته‌ای مستأجران ۸ خروج فولاد از بورس کالا به مصلحت نیست مهمترین اخبار اقتصادی جزییات ارزهای برنگشته به چرخه اقتصادی کشور/ کدام صادرکنندگان ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند؟ عبور نقدینگی از ۲۶۵۷هزار میلیارد تومان/ نقدینگی ۳۴.۲ درصد رشد کرد توطئه‌ برخی کشورها عامل وضعیت فعلی بازار ارز در کشور است قیمت میوه از باغ تا مغازه ۳ برابر می‌شود مهمترین اخبار تسنیم ظریف: نظم نوین جهانی بعد از کرونا کاملاً غربی نخواهد بود وقوع ۲ انفجار در پایگاه هوایی «اسپایکر» عراق گفتگو با احمد نادری| فشار برای برپایی کنکور به دلیل نفع ۸هزار میلیاردی مافیاست/ اگر از تصمیم وزیر بهداشت تبعیت نشود برخورد می‌کنیم+فیلم بیانیه مهم حزب الله درباره آنچه در مرز لبنان و فلسطین اشغالی گذشت درباره نامه احمدی‌نژاد به بن‌سلمان/ افزایش دوز رادیکالیسم با عرض ادب به جلاد! درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت اقتصاد وزارت اقتصاد اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۳۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت پروژه های اقتصادی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان" در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای مذکور، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

در ادامه آخرین وضعیت طرح ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای برطرف کردن آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد