Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:31:48 GMT

توفان هانا میلیون‌ها دلار خسارت برجای گذاشت

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۳۴۹۵

توفان هانا میلیون‌ها دلار خسارت برجای گذاشت

این توفان از روز شنبه به جنوب تگزاس رسید و گرگ آبوت فرماندار این ایالت برای ۳۲ بخش، وضعیت اضطراری اعلام کرد. بسته به موقعیت مکانی این بخش‌ها، سرعت توفان هم متفاوت بود. در بعضی‌ جاها آب دریا تا چند ده متر بالا آمد.

برق نزدیک به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی قطع شد و با گذشت ۲ روز همچنان این قطعی برق در برخی مناطق ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بعدازظهر روز دوشنبه ، شرکت برق تگزاس الکتریک، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان برق ایالتی، تداوم قطعی بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی را گزارش کرد.

این توفان به بنادر هم آسیب رساند و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حکایت از آسیب دیدن قایق‎‌های مستقر در بندر دارد. این شرایط باعث شد تا دسترسی مردم عادی به بخش‌هایی از سواحل ممنوع شود.

با وجود اینکه کارکنان و پیمانکاران شهری مشغول پاکسازی و ارزیابی خسارات وارده هستند، امنیت عمومی به دلیل خطرات ناشی از آوار، گودال‌های ایجاد شده در سطح معابر و خیابان‌ها، احتمال سقوط چوب و آهن، نگران کننده توصیف شده است.

به گفته مقامات شهری، ممکن است پاکسازی و ارزیابی جامع، حدود ۳۰ روز طول بکشد، آن هم اگر عوامل آب و هوایی اثرگذار نباشند.

در برخی از مناطق، ماسه و گل و لای ساحلی به داخل شهر آورده شده است که علاوه بر تشدید خسارات به شهروندان، پاکسازی شهر را دچار مشکل کرده است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، هانا بیش از ۱۵ اینچ باران را در بخش‌هایی از جنوب تگزاس جنوبی ریخت و منجر به طغیان شدید سیلاب‌ها شد.

گرگ ابوت فرماندار تگزاس روز یکشنبه به شهروندان این ایالت هشدار داد که به دلیل سرریز شدن رودخانه‌ها، تهدیدهای مربوط به سیل‌زدگی حتی در صورت کند شدن بارندگی همچنان وجود خواهد داشت.

گزارش‌هایی از ورود سیلاب به موزه هنر تگزاس وجود دارد اما گفته می‌شود تنها به طبقه همکف این موزه سرایت کرده و باعث خسارت به آثار موجود در این موزه نشده است.

هانا آرام‌تر از هاروی بود که ۳ سال پیش تگزاس را در نوردید به گونه‌ای که ۱۲۵ میلیارد دلار خسارت به بار آورد. بیش از ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم جان باختند. بیش از یک ۲۵۰ هزار خانه آسیب دید و نزدیک به ۱۶ هزار خانه دیگر نیز ویران شدند.

برخی رسانه‌های محلی از مفقود شدن دست کم چهار نفر در اثر این توفان خبر داده‌اند اما هیچ یک از مقامات رسمی تاکنون آن را تایید نکرده‌اند.

همچنین روز گذشته ویدئویی به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که گفته می‌شد قسمتی از دیوار مرز جنوبی در اثر توفان شدید هانا فرو ریخته است، اما مقامات گمرک و حفاظت مرزی آمریکا به رادیو عمومی تگزاس گفتند که به نظر می‌رسد فیلم از ماه گذشته باشد، هنگامی که بادهای شدید، سازه دیوار در نیومکزیک را در هم کوبید.

توفان هانا در شرایطی تگزاس را پشت سر گذاشت که این ایالت جمهوریخواه با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ هم دست و پنجه نرم می‌کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در ایالت تگزاس حدود ۴۰۰ هزار مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شده‌اند و نزدیک به ۶ هزار و ۳۰۰ نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

روز دوشنبه هم فیلم‌هایی از یک بیمارستان در تگزاس منتشر شد که محل نگهداری بیماران کرونایی بود اما سیل تا ارتفاع حدود نیم متر وارد بخش‌های آن شده بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا ایالت تگزاس توفان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ایالت تگزاس توفان ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا ایالت تگزاس توفان ایالات متحده آمریکا منتشر شد بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

مقامات می‌گویند بیش از ۷۰ نفر در ایالت «ریو گرانده جنوبی» مفقود شده‌اند.

از زمان شروع طوفان‌های شنبه گذشته نزدیک به ۲۵ هزار نفر از ساکنان این منطقه مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

حداقل نیم میلیون نفر بدون برق و آب آشامیدنی سالم هستند و انتظار می‌رود که بارندگی‌ها بیشتر شود.

بیش از نیمی از ۴۹۷ شهر در این ایالت تحت تاثیر طوفان قرار گرفته‌اند و جاده‌ها و پل‌ها در چندین منطقه ویران شده است.

در «پورتو آلگری» مرکز این ایالت، رودخانه «گوایبا» طغیان کرده و بالا آمدن آب باعث شده است کل مناطق مجاور به زیر آب برود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • «تگزاس ۳»و «عطرآلود» به گیشه سینماها اضافه می‌شود
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد
  • سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم
  • حنیفی و یزدانی فاتح هفته دوم تور جهانی تنیس ساری