Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس گفت: دولت باید از طریق مجامع جهانی تعرض جنگده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران را مورد پیگیری قرار دهد.

آرا شاهوردیان نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت: این تعرض جنگنده‌های آمریکایی اقدامی کاملا محکوم و برخلاف قوانین بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی عنوان کرده که این موضوع را از طریق سازمان هواپیمایی کشوری بین‌المللی (ایکائو) پیگیری خواهد کرد و ما منتظر این اقدام دولت هستیم.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس اظهار داشت: چنانچه دولت موضوع تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی را در مجامع بین‌المللی پیگیری نکند ما در مجلس از طریق ابزارهای نظارتی حق مجلس را مطالبه خواهیم کرد و این موضوع را مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

شاهوردیان خاطرنشان کرد: حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی در سوریه کاملا محکوم است و به هیچ وجه قابل توجیه و پذیرش نیست. چه برسد به اینکه جنگنده‌های آمریکایی حریم هوایی سوریه را نقض کنند و برای یک هواپیمای مسافربری مزاحمت ایجاد کنند.

وی در پایان گفت: خلبان هواپیمای ایرانی با هوشمندی توانست با کم کردن ارتفاع هواپیما مسافران را از خطر و تعرض پیش آمده توسط جنگنده‌های آمریکایی برهاند ولی این اقدام آمریکایی‌ها به هر حال یک تعرض آشکار است و باید مورد پیگیری حقوقی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس دهم نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران جنگنده های آمریکایی تعرض جنگنده بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که شبکه اجتماعی تیک تاک به طور کامل در اتحادیه اروپا فیلتر شود.

براساس گزارش آر تی، پولیتیکو نوشت که فون در لاین در پاسخ به سوالی درباره فیلترینگ تیک تاک گفت که بعید نیست این اتفاق بیافتد. او خاطرنشان کرد که کمیسیون اروپا به اولین سازمانی در جهان تبدیل شده است که کارمندان آن از نصب تیک تاک بر روی تلفن‌های کاری خود منع شده اند.

پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا لایحه‌ای را امضا کرد که توسط هر دو مجلس این کشور تصویب شد، که بخشی از آن ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی تیک تاک بود.  نمایندگان مجلس آمریکا ادعا می‌کنند این برنامه به دلیل ارتباط بایت دنس با حزب کمونیست چین (CCP) حریم خصوصی آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند.

سخنگوی تیک‌تاک در واکنش به تصویب قانون ممنوعیت تیک تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایه تاسف است که مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب می‌کند که حق آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را زیر پا گذاشته، ۷ میلیون کسب و کار آمریکایی را تخریب و پلتفرمی که سالانه ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند را از بین می‌برد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فرآیند پخت نان لواش به شیوه استانبولی
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس