Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن آصفی روز سه شنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری با مدیریت بحران و اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری در خصوص راه اندازی و تقویت خانه‌های هلال در مناطق روستایی، افزود: این تفاهم نامه سه جانبه با هدف جذب و سازماندهی جوانان، داوطلبان و امدادگران به منظور فعالیت‌های بشر دوستانه و امداد و نجات منعقد گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توانمندسازی در مدیریت بحران و عملیات امداد و نجات و توسعه فعالیت‌های بشر دوستانه و خدمات داوطلبانه در جوامع روستایی را یکی از رویکردهای این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: در راستای تحقق اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارتقای سطح آمادگی و ایمنی در جامعه و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و توان علمی ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های مردمی و داوطلب محور کشور این تفاهم نامه به امضا رسید.

 آصفی این تفاهم نامه را نقطه عطفی در پاسخگویی سریع و منسجم به حوادث و نجات جان افراد در معرض خطر در کوتاه ترین زمان دانست و ادامه داد: با تشکیل خانه‌های هلال، جذب و سازماندهی گروه‌های امداد و نجات روستایی در سطح استان با استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها با همکاری جمعیت هلال احمر و دهیاران استان صورت می‌گیرد.

وی تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خدمت رسانی به افراد نیازمند و سلامت جامعه را یکی از اهداف این تفاهم نامه، عنوان کرد و افزود: کمک به دولت در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه با بهره گیری از توان تخصصی و عمومی جمعیت هلال احمر، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و توسعه ظرفیت‌ها و تعاملات مشترک از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم نامه ارائه آموزش‌های همگانی به مردم، سازماندهی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی به عنوان مدیران بحران روستاها، سازماندهی تیم‌های امداد و نجات روستایی و مدیریت و پاسخگویی سریع به حوادث با استفاده از ظرفیت تجهیزات و امکانات موجود تا رسیدن تیم‌های عملیاتی سازمان‌های امدادی ‌در خانه‌های هلال، صورت خواهد گرفت.

هم اینک در استان قزوین ۲۶ خانه هلال فعالیت دارند.

برچسب‌ها حوادث طبیعی مدیریت بحران امداد و نجات توسعه روستایی سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث طبیعی مدیریت بحران امداد و نجات توسعه روستایی سازمان امداد و نجات هلال احمر حوادث طبیعی مدیریت بحران امداد و نجات توسعه روستایی سازمان امداد و نجات هلال احمر تفاهم نامه خانه های هلال امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ‎امدادرسانی به ٨٠٠ نفر در حادثه سیل و آبگرفتگی طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به گزارش عملیات امداد ونجات در سیل و آبگرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته، گفت: ١٣ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، مرکزی، هرمزگان و همدان متأثر از سیل و آبگرفتگی بوده است.

وی در ادامه افزود: در این مدت توسط ١۵٣ نفر از نیرو‌های امدادی هلال‌احمر در قالب ۴٩ تیم در ۵١ عملیات امدادی، به ٨٠٠ نفر امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه ٣۴ نفر در ۴۸ساعت گذشته از خدمات اسکان اضطراری برخوردار شدند، بیان کرد: با تلاش امدادگران هلال‌احمر، ١۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند و آب ٣٠ واحد مسکونی تخلیه شد.

محمودی تصریح کرد: ٩ دستگاه چادر، ١۴۴ تخته‌پتو، ١٠۵ تخته‌موکت، ۵٢ بسته‌غذایی، ١٠٠ قوطی انواع کنسرو و ٨٩٩ کیلوگرم نایلون میان متأثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

دیگر خبرها

  • نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین _ زنجان ۱۰ مصدوم به‌جا گذاشت
  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده باش درآمد
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور