Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:24:21 GMT

قزوینی‌ها در انتظار هوای خنک باشند

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۴۱۸۷

قزوینی‌ها در انتظار هوای خنک باشند

مریم بهروزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، از روز پنجشنبه و برخلاف روزهای گرم گذشته شاهد کاهش دما، وزش بادهای خنک شمالی و در ساعات بعدازظهر نیز رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا، تصریح کرد: ماندگاری هوای خنک در سطح منطقه که از روز پنجشنبه آغاز می‌شود حداقل تا پایان وقت جمعه در سطح استان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروزی ادامه داد: در حال حاضر استان قزوین با جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی روبرو است و ماندگاری هوای گرم نیز تا اواخر وقت فردا /چهارشنبه/ ادامه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته آوج با ۱۶ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و نوسانات دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۷ تا ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی و ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌کند.  

برچسب‌ها استان قزوین اداره کل هواشناسی قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی نریمان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌ها نشان دهنده جوی ناپایدار در ۲۴ ساعت آینده است و با تشدید فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش‌های رگباری به همراه وزش باد به نسبت شدید و تگرگ و برف در مناطق مستعد انتظار می‌رود.

وی با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های استان، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد شهری، توصیه کرد: شهروندان و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

نریمان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارش برف در ایستگاه‌های استان ثبت نشده ولی برف پراکنده از ارتفاعات گزارش شده است، گفت: در مدت یاد شده بیشترین بارش در ایستگاه هریس به میزان ۲۳.۶ میلی متر ثبت شده است.

وی با اشاره به بارندگی مناسب روز گذشته تبریز گفت: ۱۱.۱ میلی متر باران در ایستگاه فرودگاه تبریز و ۱۵ میلی متر از ایستگاه هواشناسی استان در شهر تبریز ثبت شده است.

کارشناسی هواشناسی استان آذربایجان شرقی بیشنیه دمای استان در ۲۴ گذشته را مربوط به میانه با ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: کمینه دما مربوط به چاراویماق با چهار درجه سانتی گراد بالای صفر بود.

وی دمای هوای تبریز را در زمان حاضر ۱۲ درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: نسبت به روز گذشته یک درجه گرم‌تر شده است.

کد خبر 6099090

دیگر خبرها

  • آغوش باز باغستان سنتی قزوین برای آیین «پنجاه‌به‌در»
  • هوای خراسان‌شمالی ۱۰ درجه خُنک‌تر می‌شود
  • حضور مداحان قزوینی در همایش ملی «الی الحبیب»
  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • همراه با خبر‌های ورزشی هفدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام