Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: ما با تیمی برای دومین بار قهرمان آسیا شدیم که به نظر من بهترین تیم تاریخ باشگاه بود. تاریخ انتشار: 09:05 - 07 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۱۲۱۰

مهدی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، در خصوص سالگرد دومین قهرمانی استقلال در آسیا اظهار داشت: ما بازی‌های سختی را انجام دادیم تا توانستیم قهرمانی این دوره مسابقات را به دست بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاید مهم‌ترین بازی ما در مرحله مقدماتی با تیم السد قطر بود که در هوای ۵۵ درجه دوحه مقابل این تیم انجام دادیم. اتفاقا دو بازیکن ایرانی هم در این تیم توپ می‌زدند؛ مجید نامجومطلق و ابراهیم قاسمپور. البته نامجو پس از دور حذفی، به استقلال برگشت اما واقعا بازی دشواری بود، با این حال ما موفق شدیم در همان دقایق ابتدایی با گل صمد مرفاوی از حریف جلو بیافتیم. البته گل مساوی را خوردیم ولی در نهایت در قطر مساوی کردیم و در تهران بازی را یک بر صفر با گل مرفاوی بردیم تا به دوره بعد صعود کنیم.

وی ادامه داد: به نظر من بهترین تیم تاریخ استقلال همان تیم بود که مرحوم پورحیدری هدایتش را برعهده داشت. پرویز مظلومی دستیار بود و جالب اینکه ما مربی گلر‌ها و پزشک نداشتیم، اما تیم آنقدر قدرتمند و همدل بود که توانستیم این افتخار بزرگ را به دست بیاوریم.

فنونی‌زاده تصریح کرد: پس از بازی با السد به بنگلادش رفتیم و در رطوبت بسیار بالا با نمایندگان کره شمالی، اندونزی و چین بازی کردیم و راهی فینال شدیم. خاطره جالب من از این مسابقات سرمربیگری ناصر حجازی برای محمدان بنگلادش بود که در بازی مستقیم با ما نیاز به یک مساوی داشت تا راهی مرحله بعد شود. آن بازی هم دشوار بود، چون مرحوم حجازی سرمربی تیم رقیب بود، اما ما جوانمردانه بازی کردیم که بازی هم یک - یک شد. یادم می‌آید مرحوم پورحیدری در آن بازی به بازیکنان اصلی بازی نداد، اما به من گفت تو باید بازی کنی؛ گفتم منصور خان من هم نیاز به استراحت دارم که مرحوم پورحیدری گفت تو با ویلچر هم باشی باید بازی کنی!

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: به نظر من تیم آن سال قدرتمندترین تیم تاریخ استقلال است و تا به حال استقلال تیمی به این قدرتمندی نداشته است. تراکم خط هافبک ما آنقدر زیاد بود که مرحوم پورحیدری از من در خط دفاع استفاده می‌کرد.

وی در خصوص استقلال فرهاد مجیدی هم عنوان کرد: اگر بخواهیم این تیم را با تیمی که ما قهرمان آسیا شدیم مقایسه کنیم فقط وریا غفوری است که غیرتی‌ترین بازیکن استقلال به حساب می‌آید. شاید در همان دوره هم فوتبال بازی می‌کرد می‌توانست در ترکیب اصلی تیم ما باشد.

وی ادامه داد: نکته‌ای در خصوص حسینی هم بگویم؛ حسینی یکی از بهترین گلر‌های ایران است، اما به نظرم نداشتن رقیب مناسب باعث افت او شده است. زمانی که رحمتی در کنار او بود، کیفیت حسینی خیلی بالاتر از حال حاظر او به نظر می‌رسید. قطعا استقلال باید به فکر جذب یک دروازه‌بان و یک رقیب جدی برای حسینی باشد.

فنونی‌زاده در پایان گفت: من برای امیر قلعه‌نویی هم آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدوارم او به زودی سلامتی خود را به دست بیاورد و دوباره او را کنار زمین ببینیم. قلعه‌نویی از سرمایه‌های فوتبال ایران و باشگاه استقلال است.

بیشتر بخوانید: نظری طلبش را از استقلال می‌گیرد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استقلال مهدی فنونی زاده استقلال مرحوم پورحیدری فنونی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی مقابل شگفتی‌ساز

به گزارش "ورزش سه"، قبل از اینکه آبی های پایتخت سه شکست تلخ در فینال های جام حذفی با مجیدی و ساپینتو را تجربه کنند، تیم پرستاره فصل 97-1396 استقلال با هدایت وینفرد شفر موفق به کسب هفتمین جام قهرمانی حذفی فوتبال ایران شد.

در دیداری که شش سال پیش همچین روزی و در شهر خرمشهر میان دو تیم استقلال و خونه به خونه بابلی برگزار شد که هدایتش بر عهده دراگان اسکوچیچ کروات بود.

باوجود اینکه خیلی ها استقلال را از پیش برنده این بازی می دانستند اما بابلی ها نمایش خوبی از خود به نمایش گذاشتند و هرچه که از زمان بازی می گذشتند با اعتماد به نفس بیشتری مقابل تیم پرمهره استقلال تلاش می کردند.

در حالی که بازی با نتیجه بدون گل دنبال می شد، در  سی و پنجمین دقیقه بازی بود که روی ارسال محشر خسرو حیدری، مامه تیام فوق ستاره آن فصل آبی ها دروازه خونه به خونه را باز کرد تا خیال هواداران این تیم تا حدی از بابت پیروزی استقلال راحت شود.

بعد از این گل بود که تیم خونه به خونه با تعویض های هجومی اسکوچیچ، حملات پردامنه ای را روی دروازه رحمتی شکل دادند اما با واکنش های دیدنی کاپیتان استقلال روبرو شدند و موفق به گشودن دروازه استقلال نشدند تا بازی با همان یک گل به سود استقلال به پایان برسد و استقلال بعد از هفت سال به قهرمانی حذفی برسد.

جامی که تبدیل به تنها دستاورد وینفرد شفر در یک فصل و نیم حضورش در استقلال شد.

دیگر خبرها

  • بعد از 9 ماه: کورتوا با کلین‌شیت برگشت
  • کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
  • ستاره کره‌ای بعد از پنج سال از بایرن انتقام گرفت! ‏
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان
  • رکورد ویژه جلالی در استقلال قطع شد
  • پرسپولیس و ثبت یک آمار تاریخی؛ دیوار تهران
  • آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی مقابل شگفتی‌ساز
  • فنونی زاده: بازی پرسپولیس و سپاهان تحت الشعاع قضاوت داور بود
  • دفاع ستاره پی‌اس‌جی از انریکه: به حرف او گوش نکردیم
  • گلر استقلال محبوب ماند