Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سه سناریوی مختلف برای نحوه برگزاری کلاس های آموزشی ترم آینده دانشجویان را پیش بینی کردیم، گفت: مرداد ماه سال جاری در خصوص وضعیت ترم آینده تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اکبر حق‌دوست در نشست مشترک مسؤولان، مدیران و کارشناسان دو معاونت " فرهنگی و دانشجویی" و " آموزشی" وزارت بهداشت با محوریت «بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی با بیان این‌که مبارزه و کنترل آسیب‌های اجتماعی در لایه سطحی نباید متوقف شود، گفت: میزان قحطی‌ها و مرگ‌ها به دلیل سوء تغذیه در کره جنوبی در حدود دهه ۱۹۴۰، قبل از این که به این وضع در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی برسد غوغا می‌کرد در همین زمان خودکشی در این کشور حدود چهار در ۱۰۰ هزار نفر در سال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که سه سال قبل این عدد در کره‌جنوبی به بالای ۳۰ رسیده بود به نحوی که در دسامبر هر سال که امتحان کنکور کره برگزار می‌شود بالغ بر ۵۰۰ نفر خودکشی می‌کنند و مواردی را داریم که اعضای یک خانواده با هم دست به خودکشی می‌زنند. این نشان می‌دهد صرف موثر بودن امکانات مشاوره‌ای، روانپزشکی و درمانی در پیشگیری از خودکشی به تنهایی نمی‌توانند این موضوع را حل و فصل کنند.

وی در خصوص راه کارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به انجام کار در دو سطح مجازی و حضوری اشاره کرد و گفت: در سطح مجازی بهترین اساتید کشور را که می‌توان دعوت کرد تا در دانشگاه مجازی یک دوره آموزشی برگزار شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: در مکانیسم‌های معاونت آموزشی بعد از آماده شدن دوره، سعی می‌کنیم همه اساتید دانشگاه را ترغیب و تهیج کنیم تا این کورس‌آنلاین را ببینند و از معاونان فرهنگی و دانشجویی و آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی بخواهیم سالانه چند دوره از این کارگاه‌ها را برگزار کنند.

دکتر حق دوست در خصوص بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: فرآیندی در حال بررسی است که در سه سناریو در خصوص روند بازگشایی دانشگاه‌ها (اگر ایپدمی از این بدتر شد، در همین شرایط باقی ماند و یا بهتر شد) تصمیم گیری شود تا بر این اساس ببینیم ترم آینده را با چه مشخصاتی باید مدیریت کرد.

حق‌دوست افزود: بنا است در مردادماه این سه سناریو، تهیه شود. یکی از راه کارهای جدی این است که تعداد دانشجویان جدیدالورود را در ترم مهر تا حد امکان کم کرده و در سنجش و پذیرش تعداد دانشجویان ورودی ترم مهر را به حداقل برسانیم. البته این تصمیم در دفترچه کنکور نیز وارد شده است و ورودی‌ها بیشتر به سمت بهمن سوق داده می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص فارغ‌التحصیل کردن دانشجویان نیز تلاش ما بر فارغ‌التحصیلی زودتر است و تصمیم اخیر که رزیدنت‌ها را یک‌ماه و نیم زودتر شناسایی و فارغ‌التحصیل اعلام کنیم نیز بر همین اساس است.

به گزارش مفدا، وی با اشاره به جایگاه دانشگاه‌های نسل چهارم، بیان داشت: دانشجو و استاد ما باید آسیب‌های اجتماعی را بشناسند و برای حل مشکلات راه حل ارایه دهند ما در جلسه معاونان آموزشی و فرهنگی و دانشجویی می‌خواهیم بگوییم برای دغدغه‌مند کردن دانشجو چه باید کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش مجازی دانشجويان علوم پزشكي معاون آموزشی وزارت بهداشت وزارت بهداشت دانشگاه ها ترم آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عدم حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در جمع دانشجویان علیرغم قول و هماهنگی‌های قبلی، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عدم حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان علیرغم قول و هماهنگی‌های قبلی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمان، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همه باید به مسئولیت خودشان توجه داشته باشند و خود را در مقابل این مسئولیت‌ها پاسخگو بدانند؛ این وظیفه همه‌ی ماست. 
 مقام معظم رهبری ۱۳۸۳/۰۸/۰۶

با توجه به ضرورت پاسخگویی و حضور مسئولین در جمع قشر نخبگانی و تاکیدات مقام معظم رهبری جهت استفاده از نخبگان در مسیر پیشبرد سیاست‌ها و مسائل اجرایی کشور، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان در راستای این امر جلسه‌ای با آقای دکتر رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ساعت ۹:۳۰ تنظیم کرده و علیرغم هماهنگی‌های چند باره با دفتر ایشان و اعلام آمادگی وی جهت حضور، ایشان در جلسه مذکور حضور نیافتند و تماس‌های مکرر با دفتر و شخص آقای جلالی بی پاسخ ماند.

شایان ذکر است اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان‌های استان کرمان از سراسر استان جهت شرکت در این جلسه حضور بهم رساندند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان خواستار پاسخگویی و شفاف سازی معاون محترم استاندار کرمان، جناب آقای دکتر رحمان جلالی در خصوص علت عدم حضور می‌باشد.

والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان

 

شایان ذکر دانشجویان سراسر استان کرمان علیرغم بارندگی‌ها و شرایط جوی نامناسب و لغزنده بودن جاده‌ها، خود را از شهرستان‌های مختلف جهت شرکت در این جلسه به شهر کرمان رسانده بودند، که عدم حضور معاون استاندار در این نشست ، موجب گلایه مندی آن‌ها شد.

دیگر خبرها

  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه