Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:58:36 GMT

سه بهله دلیجه در شهرستان گرمی رهاسازی شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۴۷۷۴

سه بهله دلیجه در شهرستان گرمی رهاسازی شد

به گزارش ایرنا، رحمان داداشی روز سه‌شنبه با بیان اینکه چندی پیش سه بهله جوجه پرنده شکاری دلیجه تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی شد، افزود:  ۲ بهله از آنها از ناحیه پا دچار مشکل بودند.

وی اظهار داشت: این پرندگان به مدت ۲ ماه در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی و با همکاری یکی از دوستداران حیات وحش، تغذیه و تیمار شدند و پس از اطمینان یافتن از توانایی پرواز در طبیعت شهرستان گرمی رهاسازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: به استناد ماده ۱۳ قانون شکار و صید متخلفانی که اقدام به شکار و صید و زنده گیری  پرندگان شکاری کنند به سه ماه تا سه سال حبس محکوم می شوند و ضرر و زیان وارده به این گونه از پرندگان شکاری نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال می باشد.

 وی از همیاران و دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست هرگونه شکار، زنده گیری و نگه داری غیر مجاز حیوانات وحشی و پرندگان در سطح استان را از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا با شماره تماس ۳۳۷۴۰۰۸۵ به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دلیجه از پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان در زمره پرندگان حمایت شده است که معمولاً پستانداران کوچک، مارمولک ها، نرم تنان، موش ها، قورباغه ها یا حشرات بزرگ را شکار می کند و به این ترتیب نقش مهمی در کنترل بیولوژیکی آفات دارد. این پرنده در مناطق باز و حاشیه تالاب زندگی می کند.

دلیجه از جمله پرندگان شکاری در ایران است که گونه های متنوعی از این پرندگان در استان اردبیل وجود دارد و براساس قانون شکار و صید هرگونه زنده‌گیری، شکار، صید، عرضه، فروش و نگهداری پرندگان شکاری ممنوع و غیرقانونی است.

زنده گیری، شکار و قاچاق این پرندگان به کشورهای حوزه خلیج فارس، نسل این گونه های ارزشمند را در آستانه انقراض قرار داده است.

شهرستان گرمی در یکصد کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اردبیل نابودی پرندگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اردبیل نابودی پرندگان سازمان حفاظت محیط زیست اردبیل نابودی پرندگان حفاظت محیط زیست پرندگان شکاری شهرستان گرمی زنده گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، دو رأس بزغاله که توسط افراد بومی و بدلیل نا آشنا بودن با حیات وحش و همچنین آگاه نبودن نسبت به رفتار‌های حیات وحش از محل زندگی خود جدا و جهت مراقبت و نگهداری به اداره محیط زیست شهرستان‌های دالاهو و سرپل ذهاب تحویل شد .
سرپرست محیط زیست دالاهو عنوان کرد : شهرستان دالاهو بعلت داشتن شرایط مطلوب برای حیات وحش و حمایت مردم شهرستان در سال‌های اخیرحیات وحش شهرستان رشد خوبی داشته و جمعیت حیات وحش در این شهرستان رشد قابل قبولی دارد .

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند