Web Analytics Made Easy - Statcounter

همه مسافران متقاضی ورود به جمهوری اسلامی ایران از تمامی مبادی هوایی، دریایی و زمینی ملزم به ارائه گواهی سلامت تایید شده توسط مقامات صلاحیت دار بهداشتی کشور مبداً به زبان انگلیسی هستند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، با توجه به تداوم وضعیت همه گیری بیماری کووید-۱۹ در کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور جلوگیری از افزایش سرعت گسترش این بیماری، جدیدترین مقررات مربوط به شرایط ورود مسافران به جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای مختلف را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، همه مسافران متقاضی ورود به کشور از تمامی مبادی هوایی، دریایی و زمینی ملزم به ارائه گواهی سلامت تایید شده توسط مقامات صلاحیت دار بهداشتی کشور مبداً به زبان انگلیسی هستند. تاکید شده است اخذ تست مولکولی کووید-۱۹ ( PCR ) از مراکز تشخیصی درمانی مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبداً، در فاصله زمانی حداکثر ۹۶ ساعت پیش از ورود به کشور صادر شده باشد.

در این مقررات عنوان شده است: در صورت به همراه نداشتن گواهی سلامت (مورد اشاره در بند یک) در فرودگاه مقصد، چنانچه مسافر خارجی باشد، به وی اجازه ورود به کشور داده نخواهد شد. ولی در خصوص مسافران ایرانی در صورت نداشتن کارت سلامت ، فرد به مدت ۱۴ روز با هزینه شخصی به قرنطینه تعیین شده توسط وزارت بهداشت هدایت خواهد شد.

براساس این اطلاعیه تمامی مسافران ورودی به کشور (اعم از ایرانی و خارجی) موظف هستند فرم خوداظهاری را از شرکت هوایی مربوطه دریافت و پس از تکمیل فرم قبل و یا در حین پرواز، آن را به نماینده شرکت هوایی و یا پزشکان مستقر در مرز تحویل دهند. 

در این اطلاعیه آمده است: غربالگری در حین ورود به همه مبادی مرزی و برای همه مسافران ورودی (حتی در صورت دارا بودن گواهی سلامت) صورت خواهد پذیرفت. 

براساس این اطلاعیه در صورت مشاهده فرد دارای علائم بیماری کرونا، بیمار تا زمان اخذ جواب منفی تست آزمایشگاهی و رفع علائم این بیماری، در قرنطینه تعیین شده توسط وزارت بهداشت و درمان (برای مسافران غیر ایرانی) نگهداری خواهد شد. مسافران ایرانی پس از اخذ تعهدنامه کتبی، در قرنطینه خانگی اقامت خواهند داشت.

در این اطلاعیه آمده است: مقررات فوق برای همه اتباع ایرانی و خارجی فارغ از نوع گذرنامه، نوع روادید، هدف سفر و .... لازم الاجرا بوده و هیچ گونه استثنایی بر آن وارد نیست. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا مسافر کووید ۱۹ گواهی سلامت وزارت بهداشت گواهی سلامت شده توسط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان

مرتضی شریفی در حاشیه برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اکسپو ۲۰۲۴ در تهران با اعلام این خبر گفت: هدف از انجام این کار معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران بوده و در تدوین این بانک اطلاعاتی، ۶ زبان زنده جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه این بانک اطلاعاتی به صورت کاملاً الکترونیک تدوین شده و قابلیت به‌روزرسانی مکرر دارد، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته این بانک اطلاعاتی به صورت سامانه‌ای در اختیار نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور قرار می‌گیرد تا بتوانند به راحتی این اطلاعات را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی و متقاضیان تولیدات ایران قرار دهند.

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس این سامانه در آینده نزدیک رونمایی و وارد فاز عملیاتی می‌شود.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل کارگروه توسعه صادرات، کارگروه مبادلات مرزی و تعاونی‌های مرزنشینان اشاره کرد و گفت: در این مجموعه‌ها مباحث مرتبط با حوزه صادرات دنبال می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو