Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سرمایه‌گذاری و توسعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از اقدامات انجام شده در این مدیریت به منظور سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری برای احداث ایستگاههای تقویت فشار در راستای تامین خوراک پایدار پالایشگاه های گازی پارسیان، فجر جم و ایلام، خبر داد.

 

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، محمد بهمئی مدیر سرمایه‌گذاری و توسعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در رابطه با دلایل و ضرورتهای این سرمایه گذاری اظهار داشت: با توجه به روند افت طبیعی تولید در مخازن گازی این شرکت و اینکه اکثر این میادین در نیمه عمر خود به سرمی برند، این بسته سرمایه گذاری تعریف شده که شامل احداث ایستگاه های تقویت فشار گاز میدان های کنگان، تنگ بیجار، هما، وراوی و مرکز تفکیک تابناک و همچنین بازآرایی ایستگاه تقویت فشار گاز میدان نار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بهمئی افزود: با توجه به مذاکرات انجام شده با پیمانکاران و شرکت‌های سازنده داخلی، مقدمات اجرایی و اخذ مجوزهای لازم جهت احداث ایستگاه های تقویت فشار گاز میادین کنگان، هما، وراوی و مرکز تفکیک تابناک و همچنین بازآرایی ایستگاه تقویت فشار گاز موجود میدان نار در قالب قراردادهای EPCF در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر سرمایه‌گذاری و توسعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تصریح کرد: کارهای اجرایی پروژه احداث و راه اندازي ايستگاه هاي تقويت فشار گاز میدان های هما و وراوي و مركز تفكيك ميدان تابناك با ابلاغ مصوبه هیات مدیره نفت در این خصوص و امضاء تفاهم نامه همکاری فی مابین این شرکت و شرکت E&P داخلی آغاز شده است. بر اساس مفاد مصوبه مذکور، مشاور انتخاب و با تامین هزینه مشاور توسط شرکت سرمایه گذار، اسناد مهندسی پایه میادین مذکور توسط مشاور تهیه و نهایی گردید که با انجام مذاکرات قراردادی با شرکت مذکور و اخذ مصوبه هیات مدیره نفت مبنی بر واگذاری احداث و راه اندازی ایستگاه به شرکت سرمایه گذار، پس از اخذ مجوزهای لازم، موضوع در دست پیگیری و مدت زمان اجرای پروژه مذکور 36 ماه در نظر گرفته شده است.

 

بر اساس این گزارش، مهندس بهمئی درباره اجرایی شدن طرح بازآرايي ايستگاه تقويت فشار گاز میدان نار در راستای نگهداشت سقف تولید اظهار داشت: مذاکراتی با شرکت های سازنده داخلی در این خصوص صورت پذیرفت و پس از برگزاری جلسات متعدد پیشنهاد فنی مورد تایید، دریافت و اقدامات لازم جهت اخذ مصوبه و واگذاری پروژه به صورت EPCF ازطریق سازندگان و منابع سرمایه گذاران داخلی در دست اقدام می باشد.

 

این گزارش می افزاید، پروژه احداث و راه‌اندازی ايستگاه تقويت فشارگاز ميدان گازی کنگان نیز با ابلاغ مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران و امضاء تفاهم‌نامه همکاری این شرکت و یک شرکت ایرانی به مرحله اجرا درآمده؛ که اقدامات جهت انتخاب مشاور با تأمین سرمایه توسط شرکت ایرانی انجام و اسناد مهندسی پایه بر اساس شرح کار مشاور نهایی شده است.

 

مهندس محمد بهمئی در پایان درباره تامین خوراک پایدار پالایشگاه ایلام، خاطر نشان کرد: در خصوص احداث ایستگاه تقویت فشار گاز میدان تنگ بیجار نیز مذاکراتی با شرکت های سرمایه گذار و سازنده های داخلی در جریان می باشد و انتظار می رود با اتمام مذاکرات قراردادی و اخذ مجوزهای لازم، به زودی روند اجرایی آن آغاز شود.

برچسب هاشرکت نفت مناطق مرکزی ایران (ICOFC)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ICOFC آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تقویت فشار گاز فشار گاز میدان تقویت فشار احداث ایستگاه سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس گروه بانک توسعه اسلامی گفت: جهان به راه‌حل‌های بلندمدت و پروژه‌های زیرساختی پایدار نیاز دارد، زیرا شکاف تأمین مالی زیرساخت‌های جهانی تا سال ۲۰۴۰ حدود ۱۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

محمد الجاسر در نشست سالانه بانک و رویداد جشن طلایی در ریاض پایتخت عربستان سعودی گفت که تأمین مالی این پروژه‌های زیرساختی پایدار، مستلزم تغییر پارادایم است.

وی گفت: مکانیسم‌های سنتی تأمین مالی عمومی برای برآوردن تقاضای رو به رشد برای پروژه‌های زیربنایی مناسب نیست و جهان برای رسیدگی به این چالش‌ها و بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، نیاز به رویکردی جدید دارد.

الجاسر بیان کرد: این جایی است که بانک اسلامی به‌عنوان پرتویی از نور ظاهر می‌شود و اصول مبتنی بر دارایی و اشتراک ریسک آن کاملاً با نیازهای کشورهای کمتر توسعه یافته برای پروژه‌های زیرساختی بلندمدت هماهنگ است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی افزود: «علاوه بر این، بانک اسلامی با تاکید بر مسئولیت زیست محیطی، کاملاً در موقعیتی است که از این تلاش‌ها حمایت کند».

همچنین یادآوری کرد که در پنج دهه گذشته، بانک از امور مالی اسلامی دفاع کرده است. او می‌گوید استراتژی ما حول محور ایجاد مشارکت‌های قوی، تقویت بازارهای مالی و توانمندسازی بخش خصوصی است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی معتقد است که جهان بر سر تقاطع ایستاده است. همه‌گیری کووید -۱۹ آسیب‌پذیری‌ها را در زیرساخت‌ها آشکار و منابع عمومی را تخلیه کرد همچنین پیشرفت توسعه را معکوس کرد.

الجاسر گفت: «یک سوم کشورهای کم‌توسعه‌یافته در حال حاضر بدتر از دوران پیش از همه‌گیری هستند. بدون اقدام فوری، چشم‌انداز توسعه آنها می‌تواند بدتر شود».

همچنین تاکید کرد کشورهای کمتر توسعه یافته دارای پتانسیل اقتصادی فوق العاده در انتظار آزادسازی هستند.

وی با بیان اینکه تقویت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اجتماعی و فیزیکی برای کاهش فقر، ارتقای سلامت و آموزش و ایجاد اشتغال کلیدی است، افزود: این مورد تاب‌آوری در برابر شوک‌های آینده مانند همه‌گیری و تغییرات آب‌وهوایی را تقویت می‌کند.

کد خبر 6090673 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو