Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@16:28:54 GMT

خوش اخلاقی نسخه‌ای برای رشد فردی و اجتماعی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۴۹۳۷

خوش اخلاقی نسخه‌ای برای رشد فردی و اجتماعی

خوش اخلاقی و خوش رویی افراد جامعه نسبت به همدیگر، از ضرورت های زندگی اجتماعی و راهبردی اساسی در پیشرفت و رشد جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، خوش اخلاقی صفت نیکو و پسندیده ای که نزد تمام ادیان و در تمامی جوامع و بین همه اندیشمندان به عنوان یک مولفه پیشرفت فردی و اجتماعی مطرح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این صفت نیکو نیازی به هزینه، تخصیص اعتبار، آموزش های زیاد و کسب مهارت زیادی ندارد بلکه افراد با در درون خود دارای ویژگی های مثبتی مثل حسن خلق هستند و باید این ظرفیت را تقویت کنند و مهارت خود را افزایش دهند.

 

خوش اخلاقی مایه خیر و برکت، طول عمر، افزایش دوستان و کاهش دشمنان می شود و افراد دارای این خصوصیت اخلاقی در پیشرفت کاری خود بسیار موفق و یک شاخص قابل توجهی برای اطرافیان آن ها محسوب می شود.

 

جامعه ای که مردم آن این خصوصیت اخلاقی را بیش از سایر جوامع داشته باشند، موفقیت و پیشرفت بیشتری را به دلیل افزیش تعاملات اجتماعی خواهند داشت و در بین مردان و زنان آن ها اختلافات کاهش و دوستی ها رشد پیدا می کند.

 

در جامعه اسلامی با توجه به اینکه پیامبر اسلام الگوی بازر اخلاق هستند باید به این موضوع بیشتر توجه کنند اما برخی مواقع بد اخلاقی، عصبانیت و رفتارهای غلطی از این قبیل به دلیل عدم کنترل هیجان های منفی مشاهده می شود که باید مهارت ارتباطی در بین مردم آموزش داده شود.

 

خوش اخلاقی و خوش رویی افراد متدین الگوی خیلی خوبی برای جذب به آموزه های دینی، مساجد و مراکز فرهنگی است و افراد در مسجد پس از ارتباط با خداوند و معصومین(ع) باید اخلاق بهتری را در خود ایجاد کنند تا مردم از دوستی و معاشرت با آنان ابراز خوشحالی داشته باشند.

 

انسان وقتی با خدا و معصومین(ع) گفتگو می کند حس خوبی بدست می آورد پس باید آن را با لبخند و خوش رویی به مردم جامعه انتقال دهد و به افزایش دوستی ها و کاهش تفرقه کمک کند.

 

*حسن خلق با اهل خانواده و در کار ضروری است

 

مرجع تقلید عالم تشیع گفت: حسن خلق با اهل خانواده و در کار و معاشرت با مردم یک امر ضروری است و مایه برکت در زندگی می شود.

 

آیت الله العظمی «حسین مظاهری» دریکی از درس های اخلاق با اشاره به حسن خلق به عنوان یکی از مولفه های مهم دینی و اسلامی، افزود: حسن خلق با خانواده و اطرافیان از نگاه دینی و مذهبی به عنوان یکی از مولفه های تکمیل دین است.

 

وی ادامه داد: افراد در جمع خانوادگی، معاشرت اجتماعی و در شغل و حرفه خود با مشتری و همکاران باید اخلاق نیکو و پسندی داشته و بد رفتاری و توهین نکنند.

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان بد رفتار و بدخلقی را گناه بزرگ اعلام کرد و گفت: زن و مرد در خانه نسبت به همدیگر با خوش رفتاری برخورد کنند و بداخلاقی و توهین را کنار بگذارند و این چنین رفتارهایی را در عمل به فرزندان خود بیاموزند.

 

وی به طلاب و روحانیون نیز رعایت ادب و خوش رویی را توصیه کرد و یادآورشد: مفاهیم دینی را با اخلاق نیکو به دیگران آموزش بدهند و اختلاف بین مردم را با خوش رویی رفع کنند.

 

آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: در امر به معروف و نهی از منکر، توصیه به رعایت قانون  باید رفتارمان را اصلاح و با خوش رویی و برخورد خوب عمل کنیم و نسبت به افراد توهین و بد رفتاری نداشته باشیم.

 

*خوش اخلاقی آرامش را افزایش می دهد

 

استاد روانشناس با اشاره به نیاز اعضای خانواده و معاشرت اجتماعی به اخلاق خوب گفت: خوش اخلاقی و حسن خلق آرامش را در محیط خانواده و جامعه افزایش می دهد.

 

«احمد پدرام» در خصوص خوش خلقی و خوش اخلاقی افزود: پدر و مادر با رعایت این اصل چگونگی و اهمیت این موضوع را به فرزندان خود آموزش می دهند.

 

وی ادامه داد: زن و مردم باید همدیگر را درک کنند و در رفتار خود خوش اخلاق و با حوصله برخورد کنند.

 

پدرام با بیان اینکه در برخی از خانواده ها و یا در رفتار اجتماعی فقط مشکلات دیگران را می بینند، تصریح کرد: بداخلاقی و عدم عذرخواهی از همدیگر بابت اشتباهات نا آرامی را در جامعه و خانواده افزایش می دهد و افراد نسبت به همدیگر احساس بدی پیدا می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه با حسن خلق قادر به حل مشکلات هستیم خاطرنشان کرد: رفتار خوب برای افزایش کیفیت زندگی لازم است و نباید برای دست یابی به این مولفه به دنبال ثروت اندوزی باشیم چرا که پول و ثروت راه کسب خوشی نیست و با حسن خلق این مهم دست یافتنی است.

 

کم رنگی حسن خلق، تعارضات خانوادگی را افزایش داده است

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: کم رنگی حسن خلق در بین اعضای خانواده ها تعارضات را افزایش داده است.

 

حجت الاسلام «محمد قطبی» افزود: خوش اخلاقی زن و مرد با همدیگر در پیشرفت زندگی و کاهش مشکلات نقش دارد اما رفتار غلط و بدخلقی موجب آسیب می شود.

 

وی ادامه داد: افراد دارای اخلاق نیکو علاوه بر وضعیت زندگی خوب، در جامعه نیز دوستان و آشنایان نسبت به آن ها علاقه و محبت دارند.

 

قطبی خاطرنشان کرد: فرهنگ جامعه ما به موضوع اخلاق توجه خاصی دارد و باید به این موضوع اهمیت و جلوه خاصی داد و خوش رویی را ترویج دهیم.

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: خوش اخلاقی حسن خلق اصفهان خانواده خوش اخلاقی خوش رویی خوش اخلاق حسن خلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16

ایتنا - کارشناسان می‌گویند که طراحی مجدد موقعیت‌یابی دوربین آیفون 16، قابلیت‌های «ضبط ویدیوی فضایی» را افزایش می‌دهد، گامی که می‌تواند جذابیت این نسخه جدید را افزایش دهد.
شرکت آمریکایی اپل قصد دارد در سپتامبر آینده از گوشی جدید خود با نام آیفون 16 رونمایی کند، در حالی که برخی اطلاعات به بیرون درز کرده شکل و اندازه دستگاه را فاش می کند.

به گزارش ایتنا، سانی دیکسون که به دلیل افشای اطلاعات مکرر خود در رابطه با دستگاه‌های اپل شناخته می‌شود، روز یکشنبه در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس  تصویری را به اشتراک گذاشت که اندازه صفحه نمایش گوشی‌های آیفون 16  را به همراه جزئیاتی در مورد دوربین نشان می‌دهد.

طبق تصویر، آیفون 16 معمولی اندازه صفحه نمایش 6.1 اینچی را حفظ خواهد کرد، در حالی که مدل Pro دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی خواهد بود.

 

مدل پلاس نیز مجهز به صفحه نمایش سنتی 6.7 اینچی خواهد بود، اما آیفون 16 پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.9 اینچی بزرگتر خواهد بود و همچنین تصویر حالت دوربین متفاوتی را برای نسخه معمولی و نسخه پلاس آیفون 16 نشان می دهد.

کارشناسان می‌گویند که طراحی مجدد موقعیت‌یابی دوربین آیفون 16، قابلیت‌های «ضبط ویدیوی فضایی» را افزایش می‌دهد، گامی که می‌تواند جذابیت این نسخه جدید را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • تیک‌تاک؛ صدای اعتراض
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16