Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره نشریات و تشکل‌های اسلامی اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره فعالیت‌های این اداره در ایام شیوع ویروس کرونا و برنامه‌ریزی‌های آتی آن عنوان کرد: در حال حاضر لیگ‌های منطقه‌ای در حوزه نشریات دانشجویی در سه منطقه شمال‌غرب، جنوب و غرب در حال برگزاری است و در این لیگ‌ها کارگاه‌های آموزشی و کارگاه حقوق نشریات به صورت مجازی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، حجت حجازی‌زاده فعالیت‌ نشریات دانشجویی در ایام شیوع ویروس کرونا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بعد از شیوع کرونا در کشور و اتفاقاتی که متعاقب آن پیش آمد، در حوزه نشریات دانشجویی خوشبختانه اتفاقات خوبی رخ داد و بر خلاف انتظار و علیرغم تعطیلی دانشگاه‌ها، نشریات دانشجویی افت کمی و کیفی محسوسی نداشتند. حتی در برخی از دانشگاه‌ها با توجه به فراغت دانشجویان و در اختیار داشتن زمان بیشتر، رشد مناسبی در این بخش داشتیم که جای امیدواری دارد.

وی افزود: در این مدت احساس کردیم دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با مداقه و تمرکز بیشتر می‌توانند فعالیت‌های خوبی در حوزه نشریات داشته باشند و در موضوعات مختلفی از جمله کرونا و مسائل مرتبط با آن نیز تولیدات خوبی عرضه کنند. در این دوره نشریات مکتوب وضع قابل قبولی داشتند و دست‌کم در موضوع کرونا این جهش کاملا محسوس بود. جا دارد به دلیل تلاش دانشجویان در راستای اطلاع‌رسانی درست در زمینه ویروس کرونا از آن‌ها تشکر ویژه داشته باشم.

رئیس اداره نشریات وزارت بهداشت درباره اطلاع‌رسانی در نشریات مجازی بیان کرد: در زمینه نشریات الکترونیک، سایت، وبلاگ و تولید محتوا در فضای مجازی نیز اطلاع‌رسانی خوبی در این مدت صورت گرفت. دست‌کم به لحاظ کیفی احساس کردیم دانشجویان فعال در نشریات با دقت و وسواس بیشتری قلم می‌زنند. 

لیگ نشریات جایگزین نشست‌ مناطق

حجازی‌زاده درباره برگزاری "لیگ نشریات" که توسط خانه نشریات دانشجویی و با حمایت ستاد وزارت بهداشت درحال برگزاری است، اشاره کرد: خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت یک ساختار دانشجویی و صنفی است که پنج سال قبل تشکیل شد و در این سال‌ها بلوغ بیشتری پیدا کرد و هم‌اکنون به جایگاه خوبی رسیده است. همزمان با گسترش کرونا در کشور اعضای خانه نشریات به این نتیجه رسیدند که نشست‌های مناطق که ماهیت اصلی آموزشی داشت به صورت مجازی برگزار شود.

وی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا عملا به تعطیلی دانشگاه‌ها منجر شد اما اعضای خانه نشریات به فکر برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای افتادند. در ترم تحصیلی گذشته در مناطق ده‌گانه کارگاه‌های آموزشی و کارگاه حقوق نشریات در کنار انتخابات برگزار شد. بنا داشتیم این برنامه را در ترم جاری هم ادامه دهیم که عملا امکان آن وجود نداشت. به همین دلیل از این پیشنهاد استقبال کردیم و سعی کردیم در بحث داوری آثار دریافتی از این لیگ‌های نشریات حمایت کنیم.

رئیس اداره نشریات و تشکل‌های اسلامی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین بیان کرد: در حال حاضر برگزاری لیگ‌های نشریات، جایگزین نشست‌هایی است که پیش از این در هر منطقه برگزار شد. فعلا سه لیگ منطقه جنوب با نام «قلم سرخ»، منطقه غرب با نام «مستوره اردلان» و لیگ منطقه شمال‌غرب با نام «دیلماج» در حال برگزاری و یا در مرحله داوری است. قرار بر این است که تا پایان تابستان لیگ‌های خانه نشریات در تمام مناطق ده‌گانه برگزار شود. برگزاری این لیگ‌ها تمرینی برای نشریات و آمادگی برای حضور در جشنواره "تیتر ۱۲ " خواهد بود.

وی با اشاره به جشنواره سراسری نشریات دانشجویی عنوان کرد: مصمم هستیم تا فعالان نشریات دانشجویی وزارت بهداشت در جشنواره تیتر ۱۲ حضور گسترده و موفقی داشته باشند. خوشبختانه در چند دوره گذشته حضور دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در این جشنواره سراسری روند روبه رشدی داشته است. امسال قرار است وزارت بهداشت میزبان این جشنواره باشد و امیدواریم فعالان نشریات ما کار ماندگاری در این حوزه انجام دهند.

به گزارش مفدا، حجازی‌زاده در پایان اشاره کرد: در جشنواره "تیتر ۱۲" کارنامه آثار به فعالان نشریات عرضه می‌شود. در همین راستا تلاش داریم تا در لیگ‌های دانشجویی کارنامه اثر به نشریات ارائه دهیم تا آن‌ها از فعالیت خودشان در بخش‌های مختلف نشریات یک ارزیابی مشخصی داشته باشند.

 پایان پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نشریات دانشجویی دانشجویی وزارت بهداشت نشریات دانشجویی وزارت بهداشت خانه نشریات ویروس کرونا دانشگاه ها لیگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی

مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌ الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی، با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

قدرت‌الله جمال، معاون وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل شده است. مانند سایر کشورها صادرات دارد و در بسیاری از تولیدات به خودکفایی رسیده است. 

در ادامه این نشست جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را نیز ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه