Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@02:06:45 GMT

تونل وحشت استقلال و پرسپولیس در آسیا

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۵۰۲۷

تونل وحشت استقلال و پرسپولیس در آسیا

فصل فوتبالی دشوار4 نماینده ایران از شهریور با مسابقات لیگ قهرمانان شروع می شود و بازیکنان این تیم فرصتی برای استراحت ندارند.

به گزارش مشرق، لیگ برتر نوزدهم یکسال تمام طول کشید! مسابقاتی که از 31 مرداد 1389 آغاز شد بالاخره در 30 مرداد امسال به پایان می رسد. لیگ برتری که به دلیل تجهیز ورزشگاه ها با دو ماه تاخیر آغاز شد و سپس ویروس کرونا میهمان ناخوانده و منحوس آن شد تا تیم ها بعد از 4 ماه بلاتکلیفی 8 هفته پایانی رقابت ها را برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته پایان لیگ نوزدهم برای 4 نماینده ایران در آسیا زمانی برای استراحت نیست. استقلال، پرسپولیس، شهرخودرو و سپاهان 24 شهریور باید در لیگ قهرمانان آسیا در قطر به میدان بروند. آن هم در حالیکه پیش از این رقابت ها استقلال با سپاهان، پرسپولیس با برنده بازی نفت مسجدسلیمان و تراکتور تبریز در جام حذفی هم مسابقه دارند.

بیشتر بخوانید:

سهمیه استقلال چطور قطعی می‌شود؟

به این ترتیب باید گفت استقلال و پرسپولیس در شهریور وارد تونل وحشت در آسیا خواهند شد. بازی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم هایی که از نظر امکاناتی و بازیکنان با کیفیت خارجی بسیار برتر از استقلال و پرسپولیس، سپاهان و شهر خودرو هستند.  در آسیا دیگر نمی توان با بهانه داشتن بازیکن کرونایی از حضور در برخی رقابت ها انصراف داد!

از سویی دیگر فصل آینده لیگ برتر قرار است از اواسط مهرماه آغاز شود یعنی تیم های درگیر در لیگ قهرمانان آسیا شاید کمتر از 15 روز فرصت استراحت برای شروع رقابت های فصل بعد را داشته باشند. البته این در صورتی استکه  این بازیکنان ملی پوش نباشند و به تیم ملی دعوت نشوند زیرا تیم ملی در مهر و آبان امسال نیز 4 رقابت حساس در مقدماتی جام جهانی دارد و بازیکنان ملی پوش این باشگاه ها باید برای تیم ملی هم بازی کنند.

به این ترتیب به نظر می رسد که بازیکنان ملی پوش و با کیفیت تیم های مطرح فوتبال ایران باید خود را برای فصلی سخت و فشرده آماده کنند فصلی که اگر ریکاوری ها و تمرینات بدنسازی براساس اصول علمی نباشد ممکن است بازیکنان زیادی در آن مصدوم شوند.

همه این دشواری های فوتبالی بعلاوه ویروس منحوس کرونا باعث می شود که بدانیم چه روزهای سختی در انتظار فوتبال باشگاهی کشورمان است. جام حذفی  این فصل نیز 4 مسابقه تا پایان دارد. ابتدا مسابقه معوقه استقلال و سپاهان باید برگزار شود تا تیم چهارم حاضر در نیمه نهایی مشخص شود.

سپس دو بازی در نیمه نهایی و یک مسابقه در فینال که شاید این مسابقات قبل از 24 شهریور 99 به پایان برسد. پرسپولیس می خواهد دوباره دبل کند و قهرمان جام حذفی شود. شاگردان مجیدی برای کسب این جام و دفاع از اعتبار خود به آب و آتش خواهند زد. تراکتور هم می خواهد یک جام به هوادارانش تقدیم کند. در واقع تنها تیمی که خیلی شانس قهرمانی ندارد نفت مسجدسلیمان است. با این حال نمی توان این تیم را دستکم گرفت. فراموش نکنیم در جام حذفی سال های اخیر تیم هایی از لیگ یک هم به فینال رسیده اند.

به این ترتیب مسابقاتی هیجان انگیز، جذاب و دشوار پیش روی تیم های محبوب فوتبال ایران است اما تنها افسوس غیبت تماشاگران در ورزشگاه هاست که همه امیدواریم ویروس کرونا را شکست بدهیم تا دوباره روزهای خوب برگردد روزهایی که تماشاگران در ورزشگاه حضور داشتند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت قرارداد ایران و چین پرسپولیس استقلال لیگ برتر شهرخودرو نفت مسجد سلیمان لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان جام حذفی رقابت ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: هنوز ۵ بازی دیگر باقی مانده است/ تا آخرین لحظه می‌جنگیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان خواهیم داشت و جزئیات کوچک می‌تواند بازی را تغییر دهد.

 به گزارش گروه خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، اوسمار لوس ویرا پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل سپاهان اظهار داشت: قبل از اینکه بخواهم درباره بازی صحبت کنم می‌خواهم از تمام هوادارانی که به ورزشگاه آمدند و به ما انرژی دادند، تشکر کنم. رابطه خوب بازیکنان با هواداران در شرایط سخت به ما کمک می‌کند و باید از آن‌ها تشکر کنم. ما می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان خواهیم داشت و جزئیات کوچک می‌تواند بازی را تغییر دهد. یک شانس خوب ترابی داشت و زمانی که ۱۰ نفره بودیم شانس خوبی هم تیم سپاهان در لحظات آخر بازی داشت.

۵ بازی دیگر باقی مانده است و تا آخر می‌جنگیم
وی ادامه داد: امروز شانس خوبی داشتیم که به صدر جدول برویم و با استقلال اختلاف دو امتیازی ایجاد کنیم. پنج بازی دیگر باقی مانده است و تا آخر می‌جنگیم. فوتبال استراتژی‌های زیادی دارد و با روش‌های مختلف می‌توان بازی کرد. در بازی توانستیم بازی را در زمین سپاهان کنترل کنیم، اما در دادن پاس آخر و جزئیات نتوانستیم موفق باشیم و به گل برسیم.

نگاه ما به نتیجه بازی استقلال نبود و برای خودمان بازی کردیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه استقلال امروز امتیاز از دست داد و با سبکی که سپاهان فوتبال بازی کرد، آیا او شجاعت شکست سپاهان را داشته است یا خیر، عنوان کرد: ما برنامه داشتیم که حمله کنیم و گل بزنیم و شانس‌هایی هم داشتیم، اما نشد، در بازی‌های بزرگ به این شکل است که مثلاً در بازی پرسپولیس با سپاهان یا تراکتور و استقلال سخت است که به آن چیزی که می‌خواهید برسید. ما به نتیجه بازی استقلال و تراکتور نگاه نکردیم و برای خودمان بازی کردیم. با پرس کردن در زمین سپاهان و سرگرم کردن آن‌ها در زمین خودشان نشان می‌دهد که ما چقدر دوست داشتیم رو به جلو بازی کنیم.

تا آخرین لحظه می‌جنگیم تا به هدف خود برسیم
«گواردیولا در جایی به بازیکنانش می‌گوید طوری بازی کنید که انگار آخرین بازی زندگی‌تان است و اینکه شانس یک بار در خانه آدم را می‌زند. فکر می‌کنید بازیکنان پرسپولیس طوری بازی کردند که انگار آخرین بازی زندگی‌شان است و آخرین فرصت پس گرفتن صدر جدول است؟»، سرمربی برزیلی پرسپولیس در واکنش به طرح این موضوع گفت: من هم یک ضرب‌المثل به شما می‌گویم، اگر قرار بود با شانس چیزی را به دست بیاورید، باید هرسال تیم‌های برزیلی که خیلی به شانس اعتقاد دارند، قهرمان می‌شدند. شانس در فوتبال وجود دارد. هرچند در شش بازی به نسبت پنج بازی، شانس بیشتری داشتیم، اما ما تا آخرین لحظه می‌جنگیم تا به هدف خود برسیم. ما مثل هواداران‌مان ناراحت هستیم، چون می‌توانستیم با برد به صدر جدول برسیم. می‌دانم که هواداران ناراحت هستند، اما می‌دانند که بازیکنان همه تلاش‌شان را کردند و هر چیزی که نیاز بود در زمین گذاشتند تا به نتیجه دلخواه برسند.

با تیم سوم جدول بازی داشتیم و کارمان سخت بود
اوسمار در واکنش به این موضوع که پرسپولیس در بازی‌های بزرگ مانند استقلال، تراکتور و سپاهان نتیجه نگرفته است و اینکه دلیل نوسان برخی بازیکنان مثل ترابی، رفیعی و ... چیست، گفت: من به نظر شما احترام می‌گذارم. امروز سروش به لحاظ تاکتیکی خیلی به تیم کمک کرد. درباره ریتم بازی‌مان باید بگویم، چون بازی‌ها فشرده است و با سفر‌ها و ریکاوری‌هایی که داریم کارمان سخت است، شاید آنطور که بخواهیم نتوانیم ریتم‌مان را نگه داریم، به نظر من بازیکنان کار خودشان را خوب انجام دادند و در زمانی که ۱۰ نفره شدیم توانستند بازی را کنترل کنند. ما با تیم سوم جدول بازی داشتیم و کارمان سخت بود و بازیکنان کار خوبی داشتند.

می‌دانستیم که می‌توانیم پشت مدافعان سپاهان بازی کنیم
«امروز مشخص بود که میل به بردن در پرسپولیس بیشتر است و سپاهان بازی را بسته بود. به نظر می‌رسد که امروز یک سوپرمن یا کسی که گره بازی را باز کند کم داشت. برای پنج بازی آینده اگر باز هم بازی گره خورد، چه نسخه‌ای برای تیم تجویز می‌کنید؟»، وی در پاسخ به این پرسش نیز خاطر نشان کرد: ما نسبت به هر بازی و شرایط تیم حریف بازی را می‌سنجیم. ما می‌دانستیم که می‌توانیم پشت مدافعان سپاهان بازی کنیم و در دو موقعیت این فرصت را داشتیم. در بازی بعدی با نساجی باید درباره نقاط قوت و ضعف آن‌ها کار کنیم. همه شما از جزئیات بازی اطلاع دارید، ما در نیمه دوم می‌خواستیم بیشتر نفوذ کنیم و به کاری که می‌خواستیم برسیم، اما متأسفانه به گل نرسیدیم.

پرسپولیس همیشه قهرمان می‌شود
اوسمار در پایان در پاسخ به این سؤال که «پنج بازی تا پایان لیگ باقی مانده است، آیا پرسپولیس قهرمان می‌شود؟»، گفت: اگر دست من باشد می‌گویم پرسپولیس همیشه قهرمان می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوسمار: هنوز ۵ بازی دیگر باقی مانده است/ تا آخرین لحظه می‌جنگیم
  • اوسمار: تا آخرین لحظه می‌جنگیم تا به هدف خود برسیم
  • مورایس: به سود استقلال بازی کردیم!
  • مورایس: تساوی با پرسپولیس فقط به نفع استقلال بود
  • اوسمار: تا روز آخر می‌جنگیم/دست من باشد می‌گویم پرسپولیس همیشه قهرمان می‌شود
  • به روز رسانی| اوسمار: تا روز آخر می جنگیم/ اگر به شانس بود همه تیم های برزیلی هر سال باید قهرمان شوند
  • مورایس: خوشحال می شوم بگویند برو/ از تساوی ما استقلال سود برد
  • عزیزیان: امروز تکلیف قهرمان لیگ روشن می‌شود
  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)