Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی کنگرلو روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت تبیین برنامه های دهه کرامت شهرستان ری اظهار داشت:  برنامه های امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر در فضای مجازی و با مشارکت رسانه ها انجام می شود ولی کمک مومنانه به افراد نیازمند و توزیع غذا در مساجدنیز جزو برنامه های این دهه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ١١٠ مسجد منتخب تهران در روز عید برای اطعام فقرا انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون پنج مسجد در شهرری برای توزیع ٥٠٠ پرس غذا انتخاب شده که اداره تبلیغات اسلامی به دنبال افزایش این میزان است.

کنگرلو ادامه داد: همچنین تعداد زیادی غذا نیز توسط مردم در خانه ها آماده و در میان مردم و نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عیدی دادن سادات یکی از سنت های حسنه روز عید قدیر است، بیان داشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم دید و بازدید سادات می توانند عیدی های خود را به حساب یکی از سازمان های مردم نهاد بپردازند و به زودی شماره حساب اعلام خواهد شد.

کنگرلو یادآور شد: اداره تبلیغات اسلامی با کمک اداره اوقاف، بسیج و هیئات مذهبی بخشی قابل اوجهی کمک مومنانه مردم شهرستان ری را بین نیازمندان توزیع خواهد کرد.

این مسئول با بیان اینکه روزه گرفتن، اطعام دادن، عیدی دادن، خوشحال کردن دیگران براساس احادیث اهل بیت اهل(ع) از اعمال روز غدیر محسوب می شود، اظهار داشت: امسال با همکاری اصناف شهرستان ری تخفیف "عشق مولا" در میان اصناف انجام خواهد شد.

کنگرلو اجرای سرودهای خیابانی در مدح امیرالمونین(ع) را یکی دیگر از برنامه های فرهنگی دهه کرامت عنوان کرد و گفت: ۲۵ گروه سرود خیابانی توسط بسیج و هیئات مذهبی برای اجرا در محلات و روستاهای شهرستان ری ساماندهی شده اند.

وی خاطر نشان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه های دهه ولایت با رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود و قسمت عمده برنامه ها نیز در فضای و صفحات مجازی هیئات و مساجد پخش خواهد شد.

کنگرلو آذین بندی محلات و معابر شهری، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری تئاتر در فضای باز، تجلیل از سادات شهرستان ری و برگزاری مسابقه پخت کیک خانگی در روز عید غدیر را از دیگر برنامه های دهه کرامت شهرستان ری اعلام کرد.

این مسئول با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری برنامه های مناسبتی در دهه ولایت معرفی بهتر شخصیت امام علی(ع) و معرفی فرهنگ غنی شیعه است، افزود: عید غدیر به عنوان روز پیوند حضرت محمد(ص) با امام علی(ع)، تاسیس دولت اسلامی وادامه آن تا ظهور منجی عالم بشریت باید به نسل جوان تبیین شود.

به گزارش ایرنا،فاصله بین عید سعید قربان و خجسته عید سعید غدیر خم در تقویم جمهوری اسلامی به‌عنوان دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران عید سعید غدیرخم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری عید سعید غدیرخم شهرستان ری عید سعید غدیرخم شهرستان ری دهه کرامت برنامه ها عید غدیر خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر بود و پارسال این عدد به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت.

او افزود: با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، ادامه داد: زائرسرای "کرامت ۲" سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

بختیاری با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، بیان کرد: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

او تصریح کرد: کمیته امداد بدون شک یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهاد‌های دیگر متمایز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج