Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمد جواد زهرایی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: با شروع انتشار ویروس کرونا همکاری و تعامل با سایر نیروهای خدمت رسان مشارکت در امور درمانی برای کاهش آلام آسیب دیدگان در دستور کار هیات‌های مذهبی قرار گرفت و شاهد خدمات ارزنده‌ای در این امور بودیم.

وی اظهار داشت: حضور نیروهای جهادی در کنار کادر درمانی، تولید ماسک در کارگاه‌های کوچک، توزیع مواد بهداشتی و ضد عفونی کردن معابر عمومی و مراکز جمعیتی با کمک طلاب و روحانیون جوان و هیئت‌های مذهبی از کارهای ارزشمندی بود که در ایام کرونا مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام زهرایی تصریح کرد: حضور طلاب جهادگر در تدفین فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در شرایطی که کمتر کسی جسارت این کار را داشت از مهم ترین کارهای انسانی و اخلاقی بود که در این دوران انجام شد.

وی اضافه کرد: نیروهای دینی و متعهد مذهبی در کمک‌های مومنانه و مواسات بهترین همراه ما بودند و کارهای ارزشمندی را رقم زدند و توانستند به کسانی که معیشت آنها دچار آسیب شده بود نیز کمک کنند تا کارها معطل نماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: حفظ جان مردم و سلامت شهروندان برای ما اهمیت مضاعف دارد و هر جا که جان مردم در خطر باشد به‌عنوان نیروهای پیشگام و پیشرو در صحنه هستیم که مشارکت در کمک به حادثه دیدگان سیل و زلزله در ادوار گذشته گویای این موضوع است.

وی با اشاره به دیدگاه‌های کارشناسی مسوولان بهداشتی مبنی بر ادامه حضور ویروس در جوامع, اظهار داشت: مسوولان بهداشتی تاکید دارند که ناچاریم با کرونا زندگی کنیم و لازم است با وجود این ویروس برای برآورده شدن نیازهای حیاتی تلاش کنیم.

این مسوول گفت: در وضعیت کنونی باید بتوانیم همه نیازهای مادی و معنوی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دینی خود را در شرایط کرونا تأمین کنیم و این مهم مستلزم داشتن اطلاعات لازم و توجه به توصیه‌های کارشناسی و بهداشتی است.

وی یادآور شد: همه این نیازها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی قابل جبران و تأمین شدن است و در این میان تجربه ماه‌های گذشته نیز می‌تواند راهگشا باشد.

حجت الاسلام زهرایی تصریح کرد: آموزه‌های دینی ما نشان می‌دهد مسلمانان در تنگنا و سختی معمولا به ائمه معصومین و بزرگان دینی و مقربان الهی متوسل شده و در بسیاری از اوقات نیز دعایشان مستجاب شده و امروز نیز شاید بیش از هر زمان دیگری برای رهایی از شر ویروس کرونا به توسل به معصومین نیازمندیم.

وی اظهار داشت: بخش مهمی از زندگی ما شعائر دینی و مذهبی و شور حسینی است و زندگی ما با عزاداری‌های حسینی و عشق و ارادت به معصومین شکل گرفته و تداوم دارد و بدون پشتیبانی معنوی از آموزه‌های دینی هرگز نمی‌توانیم به موفقیت و سعادت برسیم.

این مسوول دینی ادامه داد: امروز که بشر از یک ویروس نامرئی دچار چالش و مشکلات جدی شده به نظر می‌رسد بیش از هر زمان دیگری تقویت باورهای دینی و دعا و نیایش بتواند در آرامش روحی و روانی و تداوم زندگی موثر باشد لذا رسالت روحانیون در این عرصه سنگین و مهم است.

حجت الاسلام زهرایی افزود: بدون شک همه ما به مجالس عزاداری در ماه محرم و صفر نیازمندیم در عین حال با توجه به تاکید جدی دین اسلام مهمترین اولویت ما در سازمان تبلیغات اسلامی در ایام کرونا توجه به سلامت شهروندان و عزاداران حسینی است.

وی اضافه کرد: امسال به دلیل خطر آلودگی انتشار ویروس کرونا نحوه برگزاری عزاداری و راه اندازی دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و همه برنامه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها استان قزوین هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان

همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسمات عزاداری در سراسر استان گیلان توسط هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی برگزار می شود.‌

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین گیلان در سراسر این استان همگام با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری  خواهند پرداختند و ارادت خود را به خاندان اهل‌ بیت (ع) ابراز خواهند داشت.

مراسم عزاداری خیابانی و دسته سینه‌زنی امروز از مقابل مساجد برخی شهرستان‌های برگزار می شود.

همچنین  امروز ساعت ۱۷ در میدان شهدای ذهاب رشت تجمع عزاداری برپا خواهدشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه رانندگان احتیاط کنند
  • جاده‌های کرمانشاه از امروز شلوغ می‌شود/رانندگان احتیاط کنند