Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:47:54 GMT

تعطیلی ۱۰۰ باشگاه بدنسازی در مشهد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۵۲۹۷

تعطیلی ۱۰۰ باشگاه بدنسازی در مشهد

مهدی سلاطین روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مالکان این تعداد باشگاه بدنسازی و پرورش اندام با توجه به اجاره بهای سنگین حدود ۲۰۰ میلیون ریالی در برخی مناطق، تمایلی به ادامه فعالیت نداشته و درصدد واگذاری مجوز فعالیت خود هستند.  

وی ادامه داد: مشهد هزار و ۴۰۰ مکان ورزشی دولتی و خصوصی دارد که فعالیت‌های بدنسازی و پرورش اندام در ۸۰۰ باشگاه از این تعداد انجام می‌شود و بیشترین فعالیت‌های ورزشی را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره ورزش و جوانان مشهد گفت: از روز گذشته که به خاطر شیوع دوباره ویروس کرونا فعالیت‌های باشگاه‌های ورزشی در اماکن سرپوشیده مشهد ممنوع شد، ۸۰۰ باشگاه بدنسازی یاد شده نیز تعطیل شده‌اند این در حالی است که با اجرای گشت‌های منظم و فشرده با متخلفان در حوزه سلامت به شدت برخورد داشته‌ایم و از طرف دیگر نظارتها نشان می‌دهد علاوه بر اینکه ۸۰ درصد باشگاه‌های بدنسازی دستورالعملهای بهداشتی را رعایت می‌کنند، این اماکن با ورزشکاران کمتری نسبت به گذشته فعالیت دارند.

وی از آغاز رایزنی برای انعکاس مشکلات باشگاههای پرتعداد پرورش اندام مشهد به مسوولان خبر داد و افزود: در حال حاضر با توجه به ابلاغ‌های صادر شده در خصوص فعالیت‌های ورزشی فقط ورزشهایی که در اماکن روباز و فضای باز انجام می‌شوند مانند دوچرخه سواری، سوارکاری، اتومبیل رانی و فوتبال مجوز فعالیت دارند.

برچسب‌ها مشهد فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام فاصله گذاری اجتماعی مشهد فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام فاصله گذاری اجتماعی پرورش اندام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: بالا رفتن از پله می‌تواند عمر شما را طولانی کند. این نتیجه گیری محققان بریتانیایی است که گزارش می‌دهند بالا رفتن از پله ها به طور چشمگیری خطر مرگ به هر دلیلی به ویژه خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد. یافته‌های این محققان، در یک کنگره علمی انجمن اروپایی قلب و عروق (ESC) ارائه شده است.

به گزارش مدیکال نیوز، دکتر سوفی پادوک، نویسنده این تحقیق و یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شرق آنگلیا و دانشگاه نورفولک و نورویچ، گفت: اگر حق انتخاب بین پله‌ها یا آسانسور را داشته باشید، به سراغ پله‌ها بروید، زیرا این کار به قلب شما کمک می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت مانند دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها تأثیر مفیدی بر سلامتی دارد.

دکتر پادوک و همکارانش متاآنالیز ۹ مطالعه را در مورد فواید سلامتی بالا رفتن از پله انجام دادند( متاآنالیزیک روش آماری است که چندین مطالعه را ترکیب می‌کند و نتایج آن‌ها را یکپارچه می‌کند).

این تحقیق در مجموع ۴۸۰. ۴۷۹ شرکت‌کننده را شامل می‌شد مشارکت کنندگان زن و مرد به طور نسبتا یکسان در این تحقیق حضور داشتند. محدوده سنی شرکت کنندگان بین ۳۵ تا ۸۴ سال بود. جمعیت مورد مطالعه در این تحقیق شامل شرکت کنندگان سالم و همچنین کسانی بود که سابقه قبلی حمله قلبی یا بیماری شریانی محیطی داشتند.

محققان گزارش دادند شرکت کنندگانی که از پله‌ها بالا می‌رفتند در مقایسه با افرادی که از پله‌ها بالا نمی‌رفتند، ۲۴ درصد کمتر در معرض خطر مرگ در طول دوره مطالعه بودند.

در نتیجه این تحقیق همچنین مشخص شد که پله‌نوردان ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و خطر کلی کمتر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته قرار داشتند.

دکتر آدداپو ایلویوماد، متخصص قلب و عروق پیشگیرانه در موسسه قلب و عروق میامی در فلوریدا که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: کاهش قابل توجه مرگ و میر ناشی از همه علل و بیماری‌های قلبی وعروقی مرتبط با بالا رفتن منظم از پله ها، تأثیر عمیقی را که حتی دوره های کوتاه فعالیت بدنی می‌تواند بر سلامت ما داشته باشد، نشان می دهد. ایلویوماد افزود: این یافته‌ها این تصور را تقویت می‌کنند که هر مقدار حرکت برای بهینه‌سازی سلامت قلبی عروقی و طول عمر اهمیت دارد.

جیمز کانینگهام، مربی ارشد در شرکت« سلامت و تناسب اندام آنلاین توتال شیپ»، نیز گفت: بالا رفتن از پله یک شکل فوق العاده از ورزش است که می‌تواند به راحتی در زندگی روزمره گنجانده شود. این نوعی تمرین مقاومتی و قلبی و عروقی است که به طور همزمان روی قلب، ریه‌ها و عضلات شما تاثیر می‌گذارد. این مزیت دوگانه احتمالا یکی از دلایل مرتبط بودن آن با طول عمر است.

دکتر آدداپو ایلویومادنیز گفت: بالا رفتن از پله ممکن است به دلایل مختلفی یک شکل ویژه از ورزش موثر باشد. اول، این یک فعالیت تحمل وزن است که چندین گروه عضلانی از جمله عضلات چهارسر ران، همسترینگ، باسن و ساق پا را درگیر می‌کند. این نوع تمرین مقاومتی می‌تواند به حفظ توده عضلانی بدون چربی کمک کند، که برای سلامت متابولیک و تنظیم گلوکز بسیار مهم است. ثانیا، تلاش با شدت بالا که در طول پله‌نوردی لازم است، می‌تواند با به چالش کشیدن قلب و ریه‌ها، آمادگی قلبی و تنفسی را بهبود بخشد. در نهایت، بالا رفتن از پله یک الگوی حرکتی عملکردی است که فعالیت‌های زندگی روزمره را تقلید می‌کند و تعادل، هماهنگی و تحرک را ارتقا می‌دهد.

دکتر اریک جی هگدوس، متخصص ارتوپدی و همچنین استاد و رئیس دپارتمان علوم توانبخشی در دانشکده پزشکی دانشگاه تافتس در ماساچوست که در این مطالعه شرکت نداشت ، نیز درباره پله نوردی گفت که بالا رفتن از پله مزایای آشکاری نسبت به راه رفتن دارد. این یکی دیگر از روش‌های محبوب و کم‌ضرر ورزش است.

هگدوس گفت: پله‌نوردی ضربان قلب را بیشتر از پیاده‌روی سطحی و قطعا خیلی بیشتراز فعالیت‌های ثابت مانند نشستن، سوار شدن به آسانسور یا پله‌های برقی افزایش می‌دهد. وی افزود: افزایش ضربان قلب هم ایمن و هم سالم است . این متخصص البته هشدار داد: داشتن قدرت و تعادل برای بالا رفتن از پله‌ها مهم است.

بیشتر بخوانید:

راز جوان‌تر شدن در پیری

کاهش فشار خون با ایستادن بیشتر !

کد خبر 847444 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سلامت سن و سال و عمر خبر مهم بیماری - قلبی قلب ورزش پزشکی

دیگر خبرها

  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • آاس رم مدیر ورزشی جدید خود را پیدا کرد؛ نیکولاس بوردیسو در آستانه بازگشت به جالوروسی