Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:39:14 GMT

معیار عملکرد مسئولان خروجی کارها است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۵۷۸۵

معیار عملکرد مسئولان خروجی کارها است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در نشست استانی کمیته همکاری آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه استان ضمن تبریک فرارسیدن دهه اول ذی‌الحجه و اعیاد قربان و غدیر، با تاکید بر اهمیت و عظمت آموزش‌وپرورش از جهت کمی و کیفی و هم‌چنین از حیث دامنه و عمق تأثیرگذاری، اظهار داشت: جمع عظیمی در این دستگاه در حال خدمت هستند و تعداد مخاطبان نیز بسیار بالاست که دانش‌آموزان، مخاطبان مستقیم و خانواده‌ها مخاطبان غیرمستقیم آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه زاهدان ادامه داد: با توجه به سن مخاطبان آموزش‌وپرورش، دامنه تأثیرگذاری این مجموعه بسیار گسترده و ماندگارتر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به تأکیدات آیات و روایات، هم بر آموزش و هم پرورش، عنوان داشت: این دو مقوله باید با هم عجین باشند و آموزش تنها بدون پرورش جایگاهی ندارد و بالعکس، اگر تعلیم و تربیت نباشد آموزش هم بی‌فایده خواهد بود.

رئیس شورای راهبردی استان گفت: در حوزه آموزش‌وپرورش کارشناسی‌های زیادی در سطح کشور انجام و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مورد تصویب قرارگرفته که طبیعتاً این سند باید محور کار باشد و تلاش برای تحقق این سند همواره مورد تأکید رهبر انقلاب است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی با اشاره به نقش ویژه حوزه‌های علمیه در تحقق سند تحول بنیادین خواستار همکاری و همیاری بیشتر آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه شد و ضمن تاکید بر بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها، ادامه داد: این جلسه یک سال و نیم بعد از انتصاب بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در استان برگزار شده که نباید به این‌گونه باشد و باید قدر فرصت‌ها را دانست.

آیت‌الله مصطفی محامی ثبات نیروها را در این مقوله مهم عنوان و تصریح کرد: از تشکیل جلسات تشریفاتی و صرفاً دیدوبازدید خودداری کنیم و با تلاش، حرکت جهادی و برگزاری جلسات تخصصی، کار را پیش ببریم.

رئیس شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان پشتیبانی مادی و معنوی برای انجام کارها را مهم دانست و گفت: باید مسئولان نگاهی جدی برای جذب بودجه‌ها و پیش بردن کارها داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: معیار عملکرد مسئولان، خروجی کارهاست و نباید به آمار و ارقام بسنده کرد.

امام‌جمعه زاهدان گفت: ما نباید به نیمه‌پر لیوان بسنده کنیم بلکه باید توجه ویژه‌ای هم به نیمه‌خالی لیوان داشته باشیم و برنامه ۵ ساله تعیین‌شده برای استان در حوزه آموزش‌وپرورش هم باید در جلسات بعدی مطرح شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان با اشاره به تنوع قومی و قبیله‌ای در استان، تصریح کرد: در دانشگاه‌های فرهنگیان، مدارس و غیره باید براساس این نوع اقتضائات به فعالیت بپردازیم.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست علی‌رضا رحیمی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش برنامه‌های این کمیته را تشریح کرد و حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز به ارائه گزارشی در این باره پرداخت.

کد خبر 4985036

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ارزیابی عملکرد ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج مجلس شورای اسلامی بیرجند مسکن آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری دوشنبه شب در دیدار رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: هر کشوری که دارای آموزش و پرورش قوی باشد، آینده پیشرفت تمدن آفرین آن ممکن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: این یک قائده است و می‌شود گفت تمامی فضای مدیریت کشور از آموزش و پرورش عبور می کند، و آموزش و پرورش مادر تمام وزارتخانه هاست.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک وزارتخانه راهبردی و منشا ثروت و قدرت است، گفت: چون ثروت یک مملکت منابع سرزمینی نیست بلکه منابع انسانی است و قدرت یک کشور با منابع انسانی و اندیشه ها و محصولات دانش بنیان و اقتدار آفرین است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: رشد دانش آموزان در آموزش و پرورش، باعث تولید موشک ها و پهباد شده و امروز عملیات وعده صادق را ممکن کرد. بنابراین آموزش و پرورش هم مولد ثروت و قدرت است که نتیجه آن اقتدار ملی و بین المللی می‌باشد به همین خاطر توجه به آموزش و پرورش یک توجه راهبردی است.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در نظام محاسباتی مدیریت، یکی از نشانه ها توجه به حوزه زیرساختی است که مهمترین آن آموزش و پرورش می باشد. آموزش و پرورش یک ریشه برای درخت است.

وی ابراز داشت: حوزه زیرساخت ساختمانی یکی از موارد مهم در آموزش و پرورش است. یک نقشه آمایشی بسیار مهم برای این موضوع را می طلبد که باید به صورت دقیق باشد. وزارت آموزش و پرورش نباید دغدغه زیر ساخت داشته باشد و بایستی همیشه آموزش و پرورش در حوزه زیر ساخت جلوتر از جمعیت باشد، هرچند در شرایط کنونی عقب تر از جمعیت هستیم.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه ساخت مدارس بایستی بر اساس استانداردهای مهندسی و معماری و مناسب با فرهنگ آن منطقه باشد ابراز داشت: نمی توانیم مدرسه ای که مناسب شمال است را در استان کویری بسازیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه همیشه مواجه با مدارسی هستیم که بعد از چند سال دچار خوردگی می شود گفت: باید در حوزه مهندسی دارای تحول باشیم، در مدل مدرسه سازی یک مدل سنتی وجود داشته است بنابراین باید به سمت مدل های پرجاذبه برویم تا دانش آموز در کلاس خسته نشود.

وی افزود: امروز حضور در فضای مجازی متنوع شده از جهتی سیستم اکنون آموزش و پرورش و کلاس ها باعث خستگی می شود و یکی از علت های ارتباط امروز دانش آموزان با فضای مجازی پرتنوع بودن آن است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به کمبود امکانات آموزشی در ایجاد مهارت افزایی گفت: در حال حاضر فضاهای مختلفی حتی متناسب با جنسیت برای ایجاد مهارت وجود دارد و باید مدرسه را طوری پرجاذبه کنیم که دانش آموزان آنجا را محل ورزش و پرورش و حتی محلی برای کسب کار بداند و از این فضا استفاده شایسته کند.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری همچنین خواستار تخمین رشد جمعیت ملی و منطقه‌ای و محلی شد و گفت: نیازها از قبل مشخص شود و اعتبارات استانی و خیرین هم برای آن لحاظ شود. بسیاری از امکانات در حاشیه مدرسه همچون حسینیه ها و مساجد وجود دارد که باید با مدرسه پیوند زده شود.

وی افزود: برگزاری جشن ها و برپایی نماز جماعت و برگزاری جلسات اولیا و مربیان در مساجد و مدرسه می تواند این ارتباط را فراهم کند. این ارتباط فیزیک ساختمانی و انسانی رشد ایجاد می کند.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین حضور روحانیون در مدارس را بسیار موثری دانست.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بازنشستگان نیروی انتظامی گفت: بسیاری از بازنشستگان آموزش و پرورش جوان و توانمند هستند، می توان از این افراد استفاده شود تا پیوند نسل بازنشسته با نسل کنونی حفظ شود.

امام جمعه بوشهر خواستار ایجاد اردوگاه بزرگ در استان شد و گفت: بوشهر پایتخت مقاومت است، اگر اردوگاه بزرگ دانش آموزی با منظر گردشگری فرهنگی پرورشی مقاومت ایجاد شود و دانش آموزان به استان بیایند می توانند با پیشرفت ها و تاریخ مقاومت استان آشنا شوند. علاوه براین می توانیم میزبان دانش آموزان محور مقاومت هم در استان بود.

کد خبر 6092618

دیگر خبرها

  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری