Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی طالبان گزارش سازمان ملل در مورد تلفات غیر نظامیان را رد کرد و اعلام نمود که این گزارش بر مبنای اطلاعات ارگان‌های امنیتی دولت افغانستان تدوین و پخش شده و پرونده‌های واقعی تلفات غیر نظامیان بررسی نشده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اظهار داشت: دفتر یوناما در کابل گزارش شش ماهه خود را در مورد تلفات غیر نظامیان پخش کرده است که در آن مسئولیت ۴۳% تلفات غیر نظامیان را به طالبان راجع نموده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما گزارش یوناما را به جدیت رد می‌کنیم؛ این گزارش بر مبنای معلومات ارگان‌های امنیتی دولت کابل ترتیب و پخش شده، پرونده‌های واقعی تلفات غیر نظامیان بررسی نشده است. طالبان همه کوشش خود را برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان به خرج داده و با همین هدف کمیسیون جداگانه‌ای را به کار گماشته است.»

گفتنی است که بر اساس گزارش جدید نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی یک هزار و ۲۸۲ غیرنظامی کشته و ۲ هزار و ۱۷۶ تن دیگر نیز زخمی شدند که طالبان با ۴۳ درصد و نیرو‌های امنیتی افغانستان نیز با ۲۳ درصد عامل بیشترین تلفات وارد شده به غیرنظامیان هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان افغانستان سازمان ملل تلفات غیر نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت

ریاست رسیدگی به بلایای طبیعی در ولایت هرات افغانستان اعلام کرد که بارندگی شدید روزهای اخیر و جاری شدن سیل در این ولایت جان ۷ نفر را گرفته است.

همچنین یک نفر در ولایت فراه، ۲ نفر در ولایت غور، ۲ نفر در ولایت جوزجان و ۲ نفر در ولایت ساری پول در بارندگی و سیل روزهای اخیر جان باخته اند.

منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

باشندگان ولسوالی‌های کشک رباط‌سنگی و کشک نیز تأیید می‌کنند که بیش از ۲۰۰ رأس مواشی را سیلاب برده و حداقل ۲۰۰ جریب زمین زیر کشت باشندگان این ولسوالی را سیلاب تخریب کرده است.

همچنین منابع محلی از ارزگان اعلام کردند که شب گذشته در اثر توفان شدید در ترینکوت، مرکز این ولایت و ولسوالی چوره ۷ تن جان باخته‌اند و شمار زیادی از خانه‌ها تخریب شده است.

این منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

این در حالی است که منابع خبری افغانستان اعلام کردند در یک ماه گذشته نیز سیل در افغانستان حدود ۷۰ کشته و ۵۰ مجروح برجای گذاشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • انتقال تلفات نظامیان اسرائیلی در غزه به بیمارستان با ۵ بالگرد
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند