Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@02:53:30 GMT

تولید ماسک چندبار مصرف با قابلیت N95

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۶۵۰۸

تولید ماسک چندبار مصرف با قابلیت N95

پژوهشگران به‌تازگی یک ماسک سیلیکونی چندبار مصرف تولید کرده‌اند که می‌تواند جایگزین ماسک‌های N۹۵ یکبار مصرف شود و مشکلات این ماسک را ندارد.

به گزارش  خبرگزاری برنا از سی‌ان‌ان، پژوهشگران انستیتوی فناوری ماساچوست و بریگام و بیمارستان زنان در بوستون نام این ماسک را iMASC گذاشته‌اند که بدون نگرانی از آلودگی، قابل استفاده مجدد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه این پژوهشگران هنوز هم باید به تجزیه و تحلیل‌های خود درباره چگونگی جذب ذرات ویروسی به وسیله این ماسک ادامه دهند، اما این نوآوری برای رفع کمبودهای مهم مراقبت‌های بهداشتی امیدوار‌کننده است.

سازندگان می‌گویند که iMASC یک سطح محافظ دارد که قابل مقایسه با ماسک‌های سوپاپ‌دار N95 است.

این ماسک به شکل یک ماسک معمولی N95 است، با این تفاوت که از یک لاستیک سیلیکونی شفاف ساخته شده که می‌تواند پس از هر بار استفاده استریل شود. همچنین در این ماسک از فیلترهای دوتایی که دهان را پوشانده است، استفاده شده که می‌توانند بعد از استفاده تعویض شوند. پژوهشگران با استفاده از پرینتر سه بعدی این ماسک را تولید و آن را برای آزمایش بین پرستاران و پزشکان توزیع کردند. کارکنان بهداشت و مراقبت به میزان قابل تنفس بودن، متناسب بودن با صورت و راحتی تعویض فیلترها امتیاز دادند.

پس از آن از کارکنان بهداشت و مراقبت سؤال شد که نظر شما درباره استفاده از این ماسک چیست و پاسخ این بود که تفاوتی بین N95 و این ماسک نمی‌بینند. تعدادی هم ماسک جدید را ترجیح دادند. ماسک‌های N95 مؤثرترین پوشش در برابر ویروس محسوب می‌شوند و می‌توانند تا 95درصد ذرات را جذب کنند. اما آنها برای استفاده مجدد ساخته نشده‌اند.

با این حال، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی به‌دلیل کمبود ماسک مجبور به استفاده مجدد از آنها می‌شوند. پزشکان چاره‌ای ندارند که از این وسایل بالقوه آلوده دوباره استفاده کنند که می‌تواند آنها یا بیمارانشان را در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دهد.

این در حالی است که ماسک جدید می‌تواند با روش‌های مختلف استریل شود. این روش‌ها که به وسیله پژوهشگران آزمایش شده و هیچ آسیبی به ماسک نزده است، شامل اتوکلاو (استریلیزر بخار)، قرار دادن آنها در فِر و قرار دادن آنها در سفیدکننده و الکل ایزوپروپیل است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماسک n95

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران بر ضرورت توسعه زنجیره ارزش صادرات فرهنگ مصرف آبزیان از مازندران به سایر استان های کشور در راستای افزایش سرانه مصرف این محصول تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تولید آبزیان در مازندران یکی از زنجیره های مهم تولیدات این استان به شمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: مازندران در حوزه آبزیان مستعد است و از معدود استان های ساحلی به شمار می رود که متمرکز به صید نشده و در حوزه آبزی پروری رتبه اول را دارد و این به معنای توجه به ظرفیت های خدادادی درکنار بسترسازی برای افزایش تولید محصول است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت های شیلات در استان های شمالی که علاوه بر تولید در دریا، در زنجیره ارزش پایانه صادراتی و مصرف خانوار نیز برنامه ریزی های لازم را صورت داده اند، باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: در تحقق برنامه های کلان مانند سند امنیت غذایی و برنامه هفتم توسعه یکی از ماموریت های اصلی توسعه دریامحور مورد تاکید مقام معظم رهبری و در کنار آن نقش آفرینی مستقل از فعالیت از دریا بر پایه تولید در مزیت دریایی است.

حسینی با اشاره به اینکه جهش تولید با مشارکت مردمی ماموریت اصلی شیلات به شمار می رود، یادآور شد: استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری مورد توجه است و از آنجایی که اکثر مردم کشور، ماهی را ماهی شمال می دانند باید آموزش مصرف ماهی از مازندران توسعه یابد.

وی اذعان کرد: مصرف یک محصول به نوعی مصرف یک فرهنگ به شمار می رود، از این رو در مازندران تاکید داریم که در زنجیره ارزش صادرات فرهنگ مصرف ماهی و به همراه تربیت نیروی انسانی لازم در این حوزه برای سراسر کشور برنامه ریزی شود.

کد خبر 6093261

دیگر خبرها

  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده