Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این دوره از مسابقه با موضوع برای جهانی امن‌تر در سال ۲۰۱۹ برگزار شد.

بر اساس این خبر از میان ۱۰۷۹ اثر از ۲۵ کشور جهان آیلین نجفی عضو ١١ ساله مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون اردبیل در بخش پوستر موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

هم‌چنین آنیسا محمدباقرزاده عضو ٧ ساله مرکز فرهنگی‌هنری شماره پنج کانون اردبیل در بخش نقاشی مسابقه بین‌المللی نقاشی و پوستر بنیاد صلح و همکاری سال ۲۰۱۹ دیپلم افتخار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره با ۵۰ اثر نقاشی و پوستر در این رویداد بین‌المللی شرکت کرده بود.

محمدسعید میرزایی دبیر انجمن‌ شاعران نوجوان کانون شد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکمی محمدسعید میرزایی را به عنوان دبیر انجمن شاعران نوجوان کانون معرفی کرد.

 محمدرضا زمردیان بر اساس تجربه‌ها، توانمندی‌ها و سوابق محمدسعید میرزایی و بنا بر پیشنهاد مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون، این حکم را صادر کرده است.

زمردیان در این حکم آورده است: یکی از اهداف مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توجه و تمرکز بر شناسایی استعدادهای فرهنگی، هنری و ادبی و ایجاد بستر مناسب برای رشد و پرورش فکری و تخصصی آن‌ها است از همین رو انجمن‌های تخصصی کانون به منظور تحقق این هدف مهم تشکیل و تاسیس شده‌اند.

او اظهار امیدواری کرده است که دبیر انجمن شاعران نوجوان کانون با استفاده از دانش و تجربیات گذشته خود، بهره‌گیری از خرد جمعی و توانایی متخصصان کانون و شورای سیاست‌گذاری انجمن در راستای وظایف محوله و تربیت نسل جدیدی از هنرمندان متعهد، ارزشی و اخلاق‌مدار موفق و موید باشد.

معاون فرهنگی کانون از محمدسعید میرزایی خواسته است تا نسبت به برنامه‌ریزی محتوایی برای رشد و ارتقا توانمندی مربیان کانون، شناسایی و جذب اعضای نوجوان مستعد توسط انجمن در سراسر کشور، ایجاد زمینه مناسب برای آموزش و پرورش شاعران نوجوان و هدایت آن‌ها در راستای تولید آثار فاخر، فراهم کردن زمینه ارتباط مربیان و اعضا با چهره‌های شاخص شعر کشور و تبادل تجربیات و دانش، برنامه‌ریزی مناسب برای سیر مطالعاتی مربیان و اعضای انجمن‌ها و معرفی چهره‌های شاخص ‌انجمن‌های کشور به جامعه ادبیات و شعر کشور قدم بردارد و تلاش کند تا انجمن شاعران نوجوان فضایی امیدآفرین، خلاق و نوآور در حوزه شعر کشور داشته باشد.

 محمدسعید میرزایی شاعر، غزل‌سرا و دارای مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی است. پیش از این، انجمن شاعران نوجوان در قالب انجمن ادبی کانون پرورش فکری فعالیت می‌کرد.

آیین پایانی نخستین مهرواره سرود کانون در شبکه امید

آیین پایانی نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شب عید سعید غدیر خم از شبکه امید سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

 مرحله نهایی و کشوری این مهرواره قرار بود با حضور ۸ گروه سرود، نمایش و دو گروه نماهنگ، روزهای ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در گیلان برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد اما مسئولان کانون قصد دارند در آیینی از ۱۰ گروه منتخب این رویداد هنری قدردانی کنند و برخی از این آثار را به تماشای مخاطبان شبکه امید بگذارند.

این گروه‌ها از بین ۳۲۵ گروه سرود اعضا و مربیان مراکز کانون استان‌های مختلف کشور و در خلال برگزاری مهرواره‌های سرود استانی آفرینش در حالی انتخاب شدند که ۶هزار نفر در مجموع در این رویداد شرکت کرده بودند.

پیشتر معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره‌ برگزاری این مهرواره توضیح داده بود: اساس فعالیت انجمن سرود و همچنین مهرواره سرود، ‌تلفیق هنرهای «نمایش» و سرود است به گونه‌ای که این دو هنر در کنار همدیگر بتوانند بخشی از محتوای ترانه و سرود را برای مخاطب تصویرسازی کنند و از این جهت به عنوان یک سبک هنری برای نوجوانان موثر و جذاب باشد.

به‌گفته‌ محمدرضا زمردیان، نخستین مهرواره سرود آفرینش با عنوان نغمه‌های روشن فردا و با شعار آینده ساختنی است در دو بخش سرود نمایش و نماهنگ و در دو مرحله استانی و کشوری ویژه نوجوانان دختر و پسر ۶ تا ۱۸ ساله عضو مراکز فرهنگی هنری کانون و همچنین گروه‌های ترکیبی (عضو و مربی) سراسر کشور برگزار شد.

در این میان کمیته داوری مهرواره متشکل از بهرام دهقانیار، محمود منتظم و عباس محمدی، آثار منتخب استان‌ها شامل ۸۹ سرود نمایش و ۱۷ نماهنگ را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت ٨ گروه «سرود نمایش» و دو «نماهنگ» را برای حضور در مرحله کشوری این رویداد غیررقابتی معرفی کردند.

بر همین اساس در بخش سرود نمایش «بازی‌های محلی» از کرمان؛ «رنگین‌کمان مهربانی» از فارس؛ «دنیای قشنگ» از یزد؛ «فردا را می‌سازیم» از زنجان؛ «اشبال کارون» از خوزستان؛ «خلیج‌فارس» از هرمزگان؛ «شهر شقایق» از گلستان و «دنیای پنهان» از گیلان و همچنین دو نماهنگ «گیلان‌زای» از گیلان و «گردوبازی» از کرمان برای حضور در مرحله کشوری انتخاب شده بودند.

بر اساس این گزارش هم‌اکنون مسئولان برگزاری این مهرواره با همکاری شبکه امید سیمای جمهوری اسلامی تصمیم گرفتند آیینی برای قدردانی از گروه‌های منتخب این رویداد در رسانه ملی برگزار کنند.

این آیین ساعت ٢٢:٣٠ روز ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ و در شب عید غدیر خم با حضور مسئولان کانون و برگزارکنندگان مهرواره، گروه داوران و نمایندگان گروه‌های منتخب و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و از شبکه امید به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

همچنین فیلم سرودهای گروه‌های منتخب نیز در خلال همین برنامه برای مخاطبان این شبکه پخش می‌شود و مخاطبان این برنامه می‌توانند برخی از این آثار را از قاب شبکه امید تماشا کنند.

مجموعه‌ ۱۰ جلدی «قصه‌گویی» بازنشر شد

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه ۱۰ جلدی قصه‌گویی را برای چندمین مرتبه بازنشر کرد. این مجموعه‌ خواندنی از سوی انتشارات کانون گردآوری شده و مشتمل بر داستان‌های کوتاه برای گروه سنی ۹+ سال (نونهال) است.

قصه‌گو برای قصه گفتن گنجینه بزرگی در اختیار دارد. اصل کار در هنر قصه‌گویی خود قصه است. بدون قصه، قصه‌گو وجود ندارد. اما یک قصه‌گوی خوب، ماهر،‌ دانا و باحوصله است که می‌تواند با تشخیص زمان و مکان مناسب و چگونگی ارائه قصه، شنوندگان خود را مجذوب سازد.

در هر جلد از کتاب‌های قصه‌گویی، پنج تا هفت قصه جالب ارائه شده که در پایان هر قصه، با بیان کوتاهی از پیام قصه و طرح سؤال‌هایی، شنونده و خواننده هر چه بیشتر از قصه بهره‌مند می‌شود. تصویرگری‌های‌ ساده و جذاب این کتاب‌ها را زهره پریرخ بر عهده داشته‌ است.

این کتاب‌ها علاوه بر کودکان برای علاقه‌مندان به قصه‌گویی، والدین و مربیان کودک نیز مناسب بوده و قابل خریداری از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری است.

جلد اول مجموعه قصه‌گویی در سال ۱۳۷۲ برای اولین بار از سوی کانون منتشر شد و دهمین شماره آن سال ۱۳۷۴ به چاپ رسیده است. هر یک از جلدهای این مجموعه ۲۶ تا ۳۲ صفحه دارند. تاکنون کتاب‌های قصه‌گویی ۱ تا ۴ به چاپ هشتم، ۵، ۷، ۸ و ۹ به چاپ هفتم و ۶ و ۱۰ به چاپ ششم رسیده‌اند.

یادآوری می‌شود شمارگان هر یک از کتاب‌های قصه‌گویی تاکنون به ۳۰هزار تا ۳۵هزار نسخه رسیده است.

برچسب‌ها کتاب کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتاب کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجمن شاعران نوجوان محمدسعید میرزایی مهرواره سرود فرهنگی هنری شبکه امید قصه گویی کتاب ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک چند برنامه ویژه در دهه کرامت/ این اجراها را از دست ندهید

به گزارش خبرنگار مهر، مسؤول باشگاه سرود مرکز هنری رسانه‌ای نهضت با اشاره به برنامه‌های اجرایی این مرکز در دهه کرامت، بیان کرد: مرکز هنری رسانه‌ای نهضت متناسب با فرارسیدن دهه مبارک کرامت ۲ برنامه محوری تدارک دیده‌ است. یکی از این برنامه‌ها اثری با عنوان «مثل ستاره» به مناسبت روز دختر تدارک دیده شده، که این نماهنگ یک قطعه مداحی سرود با صدای حاج عبدالرضا هلالی و اجرای گروه سرود دخترانه اسوه است.

صیامی با اشاره به اینکه نماهنگ «مثل ستاره‌» به همت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت تهیه و منتشر شده است، بیان کرد: پس از انتشار این نماهنگ قصد داریم برای اجرای میدانی به استان‌هایی مثل قم، کردستان و اصفهان سفر کنیم و این اجرای خوب را با بچه‌های ایران زمین شریک باشیم.

مسؤول باشگاه سرود مرکز هنری رسانه‌ای نهضت با اشاره به اقدام دیگر نهضت در دهه کرامت، توضیح داد: قرار است مرکز هنری رسانه‌ای نهضت با مشارکت آستان قدس رضوی طی یک اقدام تازه در پنج روز متوالی منتهی به ولادت امام رضا (ع)، ۵ گروه سرود از بین گروه‌های برگزیده مجموعه ایران سرود را که انتخاب شده‌اند، به مشهد مقدس بفرستیم. این در حالی است که گروه‌های منتخب سرود از سراسر کشور باید هر روز ۲ اجرای زنده در صحن‌های حرم مطهر رضوی داشته باشند.

صیامی افزود: همچنین دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه مصادف با روز میلاد علی بن موسی الرضا (ع) قرار است اجرای مشترکی همراه با پخش زنده از تلویزیون، رقم بخورد.

مسؤول باشگاه سرود مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در پایان اشاره کرد: نهایتا باید توجه داشته باشیم که این سفر زیارتی برای گروه‌های سرود منتخب از سراسر کشور و همچنین فرصت اجرای برنامه زنده توسط این گروه‌ها اقدامی تازه است که با مشارکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت و آستان قدس رضوی در حال رقم خوردن است.

کد خبر 6100556 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تدارک چند برنامه ویژه در دهه کرامت/ این اجراها را از دست ندهید
  • گروه‌های سرود در نمایشگاه کتاب به اجرا می‌پردازند
  • استارتاپ‌های اسپانیایی از مایکروسافت شکایت کردند
  • هدف جشنواره سرود ارتقای کیفی آن است
  • ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است
  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • برنامه دولت برای تقویت سرود/ انتقاد از مجموعه‌هایی که نیامدند
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • مکان و زمان قرعه کشی جام جهانی 2024 مشخص شد
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد