Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:08:08 GMT

طرح انتقال آب سد طالقان ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۷۳۱۸

طرح انتقال آب سد طالقان ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان به همراه ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، احمدپور فرماندار آبیک و حجت الاسلام میر امینی امام جمعه آبیک از طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین بازدید کردند و در جریان روند اجرای این طرح مهم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یدالله ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح انتقال آب از سد طالقان از ۱۵ سال پیش به عنوان یکی از مطالبات مهم آبی استان مطرح شده تا مشکل دیرین آب شرب شهرستان آبیک و ۱۳ شهر دیگر را برطرف کند که در سال‌های اخیر با جدیت پیگیری شده و وارد فاز عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: این طرح شامل یک خط انتقال به طول ۳۲۰ کیلومتر و یک تصفیه خانه به ظرفیت ۹۰ میلیون متر مکعب در سال است که برای تکمیل آن ۱,۷۰۰ میلیارد تومان لازم است.

ملکی تصریح کرد: با اجرای این طرح و انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان در سه سال آینده آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا در استان قزوین تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین یادآور شد: این پروژه ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تزریق ۷۰ میلیارد تومان فاز اول این طرح برای تأمین آب شرب شهرستان آبیک تا شهریور ماه سال آینده تکمیل خواهد شد.

مسئولان استان قزوین همچنین از نیروگاه سد طالقان، تصفیه خانه آب شرب زیاران، شبکه آبیاری دشت قزوین و خط انتقال آب سد طالقان بازدید کردند.

کد خبر 4985144

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای قزوین سد طالقان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج مجلس شورای اسلامی بیرجند مسکن استان قزوین سد طالقان انتقال آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین

فرماندار آبیک قزوین از تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند و مجروح شدن دو چوپان در حادثه برخورد با قطار در حوالی آبیک خبر داد.

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به تلف شدن 57 رأس گوسفند در حوالی شهرستان آبیک  اظهار داشت: در حادثه ی برخورد قطار با گله‌ گوسفند در حوالی شهرستان آبیک، 57 رأس گوسفند تلف شد.

وی ادامه داد: در این حادثه علاوه بر 57 گوسفند، دو چوپان نیز از ناحیه دست و سر مجروح شدند.

فرماندار آبیک در پایان سخنانش تأکید کرد: علی رغم وجود پل زیر گذر، چوبان گله از روی ریل عبور عبور داده که منجر به چنین اتفاقی شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت