Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از دلایل افزایش فوتی‌های کرونا مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز در مانی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه جلسه کمیته مشورتی مبارزه با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران با بیان اینکهکرونا اقتصاد برخی کشور‌ها را متلاشی کرده و تورسیم سلامت در درنیا دستخوش تغییرات جدی شده است گفت: اقتصاد کشور، راه و ترابری و حوزه‌های علوم و خدمات باید از کرونا درس بگیرند و در نحوه خدمات و فعالیت خود بازنگری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جان بابایی درباره جداسازی بیماران کرونا از غیر کرونا گفت: بیمارستان کرونایی و غیر کرونایی صفر تا صد ندارد، در هر شهرستانی برخی بیمارستان‌ها فقط بیمار کرونا میگیرند، ما به سایر بیمارستان‌ها اعلام کردیم که حتما بخش کرونایی داشته باشند در مجموع همه بیمارستان‌های مکلف به پذیرش بیماران کرونایی هستند و در هر استان دو الی سه بیمارستان به این بیماران خدمت ارائه می‌دهد، در حال حاضر نزدیک به حدود ۲۰۰ بیمارستان خدمات کرونا را به صورت خاص ارائه می‌دهند.

وی افزود: خوشبختانه در همین مدت بالغ بر ۱۵۰۰ تخت ویژه کرونا اضافه کردیم و برخی بیمارستان‌های ما آی سی یو استاندارد راه اندازی کردند، در مرحله اول از شرکت‌های داخلی ۲۰۰۰ دستگاه ونتیلالتور از دو شرکت داخلی پیش خرید شده و یک شرکت دیگر نیز در آینده دستگاه کمک تنفسی تولید خواهد کرد.

جان بابایی افزود: بهداشت بیش از ۲۰۰ مرکز سرپایی ۱۶ ساعته دارد و واقعا این مراکز فعال هستند و می‌توانند وضعیت بیمار مبتلا به کرونا را ارزیابی کنند، برخی افراد دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند و یکی از دلایل افزایش فوتی‌ها این موضوع است.

وی تصریح کرد: اگر بیماری پیشرفت کند میزان اثرگذاری درمان به اندازه روز‌های اول نیست، کرونا مرگ ناگهانی ایجاد نمی‌کند و افراد پس از ابتلا و بروز علائمی مانند احساس خستی با کاهش اکسیژن خون مواجه می‌شود و این فرد که علائم تنگی نفس دارد باید زود به بیمارستان مراجعه کند.


جان بابایی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه وزارت بهداشت درباره احتمال همزمانی شیوع کرونا با بیماری آنفلوانزا اظهار داشت: ظرفیت پذیرش ما محدود است و در صورت همزمانی کرونا و آنفلوانزا به اندازه ظرفیتمان این بیماران را پذیرش خواهیم کرد.

وی افزود: ۱۳ هزار تخت بیمارستانی ظرف یک سال آینده راه‌اندازی می‌شود و ۵۰ در صد آن طی ماه‌های آتی افتتاح خواهد شد، قسمتی از ظرفیت بیمارستان‌های ما در فصل پاییز و زمستان در اختیار کرونا است و باید تقویت خدمات سرپایی و تغییر سبک زندگی مد نظر قرار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس بیمارستان کرونا بهداشت مراکز درمانی بیمارستان ها جان بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت