Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  تد ویلر، شهردار پورتلند، در ایالت اورگان آمریکا به همراه جو آن هاردستی، کمیسر این شهر، خواستار نشست فوری با مقامات اداره امنیت داخلی در این شهر به منظور گفتگو درباره آتش‌بس و خروج نیرو‌های فدرال از این منطقه شدند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به منظور سرکوب ناآرامی‌های داخلی اقدام به استقرار آن‌ها کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس پورتلند اعتراضات یکشنبه شب را در این شهر وضع آشوب اعلام و معترضان را به رفتار‌های خشونت آمیز از جمله پرتاب سنگ، مواد منفجره و شیشه به سوی نیرو‌های پلیس متهم کرد.

چاد ولف، سرپرست اداره امنیت داخلی آمریکا، که اعتراضات در پورتلند را متفاوت از یک اقدام تبهکارانه معمولی یا جرائم خیابانی توصیف کرده بود به تازگی در توئیتی اعلام کرد ۲۰ تن از نیرو‌های فدرال در اعتراضات این هفته آسیب دیده اند. او پیشتر از مقامات شهر پورتلند خواسته بود به دیگر شهر‌های مسئولیت‌پذیر بپیوندند و با ماموران فدرال وارد همکاری شوند.

این در حالی است که تد ویلر با انتقاد از اقدام ترامپ در اعزام نیرو‌های فدرال به پورتلند اعلام کرد حضور این نیرو‌ها موجب رعب و وحشت شهروندان آمریکایی شده است.

به دنبال آنکه آشوبگران اقدام به غارت فروشگاه‌ها، حمله به نیرو‌های پلیس و خسارت به ساختمان‌های فدرال کردند نیرو‌های فدرال به زور و حمله به معترضان با گاز اشک آور متوسل شدند و برخی اعتراضات به نژادپرستی و اقدامات پلیس به خشونت کشیده شد.

بنا بر بیانیه وزارت امنیت داخلی آمریکا، دست‌کم ۱۴ مامور فدرال در اعتراضات این هفته زخمی شدند و ۱۵ تن نیز به خاطر حمله به یک مامور فدرال و سه تن دیگر به علت بی توجهی به دستورات قانونی بازداشت شدند.

ترامپ اواسط ماه ژوئیه نیرو‌های فدرال را به منظور محافظت از ساختمان‌های فدرال به ویژه ساختمان دادگاهی که هدف حمله معترضان قرار گرفته بود و نیز سرکوب اعتراضات راهی این شهر کرد و ترامپ این اقدام را بر خلاف اعتراضات به مقامات محلی و ساکنان این شهر انجام داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تظاهرات در آمریکا اخبار آمریکا نیرو های فدرال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، حجت الاسلام غبیشاوی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته گفت: تعداد لنج‌ها در آبادان به دلیل سخت گیری‌های بیش از اندازه در زمینه ترخیص کالا‌های ملوانی به ۳۰ عدد کاهش یافته و همان تعداد هم با معطلی رو به رو می‌شوند که با توجه به در پیش بودن فصل گرما ممکن است منجر به خسارات مالی و فاسد شدن مواد غذایی شود.
او با بیان اینکه در سایر بندر‌های کشور این مشکل وجود ندارد و در حال حاضر کالا‌ها در حال ورود از سایر بنادر به آبادان است از مسئولان خواست نسبت به حل مشکل اقدام فوری کنند.
خطیب جمعه آبادان با اشاره به آمار بالای بیکاری در این شهرستان گفت: رفع این محدودیت‌ها و ایجاد زمینه‌ی تولید برای افراد باید فراهم شود.
او با تسلیت شهادت امام صادق (ع) بر عمل به توصیه‌ها این حضرت توسط شیعیان و انجام واجبات الهی تاکید کرد و افزود: اقامه نماز در آمریکا نشان داد که فرهنگ دین و انقلاب در حال گسترش و گفتمان غرب در حال فروپاشی است.
او با اشاره به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان در پی اعتراض آن‌ها به نسل کشی در غزه گفت: آزادی و حقوق بشر تنها شعار‌هایی هستند که اسکتبار بر سر بقیه کشور‌ها می‌کوبند، اما خودشان آن را رعایت نمی‌کنند.
حجت الاسلام غبیشاوی با تبریک روز معلم گفت: معلم جایگاه نسبتا خوبی دارد، اما می‌تواند بهتر شود و نخبگان، روحانیت و تمام افرادی که می‌توانند باید در گسترش راه علم آموزی تلاش کنند.
او با تبریک روز کارگر هم تصریح کرد: بهبود وضعیت اقتصادی کارگران از وظایف اصلی دولتمردان است.

دیگر خبرها

  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • سندرز خواستار تمرکز بر جنایات در غزه به جای اعتراضات دانشگاهی شد
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • لاپید خواستار اعزام فوری حریدی‌ها به خدمت اجباری شد
  • کارگران اردبیلی خواستار حمایت همه‌جانبه مسئولان هستند
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  • بیشتر صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است